Ta mycket bilder
Will do !
Ta mycket bilder
Men äsch då. Kan de inte plockat bort räcket i bild ett när de ändå håller på...Bilder ifrån idag.
Nämen komigen sluta nu, blir knäpp.
Öh, ska det inte bli nån sydskånesprelimenärtestkörning av ändringarna, typ? Idag,, nu?
Livsfarligt ju, för de körkåta ynglingarna att komma ut på ändrad bana utan att någon testat rejält. I ett par dar minst,, typ hela påsken.
Snäll som jag är ställer jag upp!
Vad händer på SRW nu är en relevant fråga.
Ingen kan väl ha missat pajkastningen och de olika turerna kring godkännade och underkännande av SRW som tävlingsområde för hojar?
Min stilla undran är nu, är godkännandet indraget för alltid eller finns det nån "åtgärdslista"? STCC ska ju tillbaka den 15-16 september.
Hur blir det för oss med licens som tyckt det är bra att köra på en SVEMO godkänd bana med tanke på försäkringar och annat?
ERF / SP och BOTT ska ju också besöka SRW, hur blir det med det om banan inte är godkänd?
Många frågor blir det...
Jag kan iaf svara på 1 fråga. Din licensförsäkring gäller INTE på icke godkänd bana av SVEMO.
Mvh//ZS
Fast, frågan var väl snarare om banan har ett godkännande eller inte. Jag gissar att vi får vänta ytterliggare på ett klart besked om det.
En annan intressant frågeställning som jag tror varit uppe i nån annan tråd.
Gäller Licensförsäkringen om banan är godkänd av Svemo men körningen arrangeras utan (godkänd) tävlingsledare? Om inte så är ju licensförsäkringen totalt ointressant på körningar med Sydskanes Emse...
Det kan den inte göra eftersom det inte finns någon licensgrupp. För att licensförsäkringen skall gälla får endast licensförare finnas på banan under passet.Fast, frågan var väl snarare om banan har ett godkännande eller inte. Jag gissar att vi får vänta ytterliggare på ett klart besked om det.
En annan intressant frågeställning som jag tror varit uppe i nån annan tråd.
Gäller Licensförsäkringen om banan är godkänd av Svemo men körningen arrangeras utan (godkänd) tävlingsledare? Om inte så är ju licensförsäkringen totalt ointressant på körningar med Sydskanes Emse...
Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.Det kan den inte göra eftersom det inte finns någon licensgrupp. För att licensförsäkringen skall gälla får endast licensförare finnas på banan under passet.
Blanda licensförare med gaåtkare är licensförsäkringsmässigt
Frågan är om Bingo är helt uppdaterad. Vad jag förstått så har den försäkringen bytt försäkringsbolag till Folksam o ser annorlunda ut idag.Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.
Fungerar din personliga olycksfallsförsäkring bara på svemogodkända banor?Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?
Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.
Den fungerar inte alls när det gäler hastighetstävling som det står i försäkringsbrevet. Även om jag inte anser att det jag sysslar med när jag kör med SSEmse en söndag är hastighetstävling så är ju frågan vad FB anser.Fungerar din personliga olycksfallsförsäkring bara på svemogodkända banor?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |