vad händer på SRW just nu?

Knäskrapscurbs in mot BMW!!! :yoparty
Äntligen - bort med däcktraven bara....
Eller svängen blir nu kanske rakare förresten?

Har ni tagit bort de förhatliga svackorna i BMW och Procenten?

Ingången till BMW-kurvan rätas ut lite...

Svackorna är inte borta. Sättningar av den där kategorin skall man låta sätta sig färdigt innan man åtgärdar dom. Görs detta för tidigt så får man bara gå dit och göra om det en gång till. Anledningen till att det tar lite längre tid på en motorbana är att man inte har så stor andel tung trafik som hjälper till att packa marken så att sättningarna upphör.
 
Knäskrapscurbs in mot BMW!!! :yoparty
Äntligen - bort med däcktraven bara....
Eller svängen blir nu kanske rakare förresten?
Helt riktigt. Ingången blir mer rakt på.


Har ni tagit bort de förhatliga svackorna i BMW och Procenten?
Med tanke på att spåret ändras in i BMW så borde man väl kunna undvika hålet. Det är inte igenfyllt. Inte i Procenten heller. Jag säger som Superlight. Gungar det kör du för sakta... :D
 
Än är inte undrens tid förbi :D

Ähh...du är bara avundsjuk...:D

Ingången till BMW-kurvan rätas ut lite...

Svackorna är inte borta. Sättningar av den där kategorin skall man låta sätta sig färdigt innan man åtgärdar dom. Görs detta för tidigt så får man bara gå dit och göra om det en gång till. Anledningen till att det tar lite längre tid på en motorbana är att man inte har så stor andel tung trafik som hjälper till att packa marken så att sättningarna upphör.

Ni får väl annordna lastbilsrace där så det går fortare att packa skiten! :yoparty
 
Last edited:
....Med tanke på att spåret ändras in i BMW så borde man väl kunna undvika hålet. Det är inte igenfyllt. Inte i Procenten heller. Jag säger som Superlight. Gungar det kör du för sakta... :D

BMW-hålet gick att undvika med ett vidare spår = högre utgångshastighet, hur det blir nu har jag svårt att visualisera.
Men Procenten är katastrof - jag har prövat allt utom Superlights spår PÅ curbsen och ditt vida långtutanförspår... alla andra medför en spännande upplevelse. Snäääälla - bara åtgärda procenten då? :gråta
 
BMW-hålet gick att undvika med ett vidare spår = högre utgångshastighet, hur det blir nu har jag svårt att visualisera.
Men Procenten är katastrof - jag har prövat allt utom Superlights spår PÅ curbsen och ditt vida långtutanförspår... alla andra medför en spännande upplevelse. Snäääälla - bara åtgärda procenten då? :gråta

Jag skall försöka få detta till stånd inför nästa säsong. Just nu stressas det rejält med de åtgärder som måste vara färdiga inför denna säsongen och den börjar i stort sett nästa vecka. STCC skall som nog alla redan sett gå av stapeln den 21-22 April vilket är om drygt 4 veckor.

Angående spår i Procenten så försöker jag hålla mig utanför första hålan precis i ingången till kurvan. Därefter håller jag mig mestadels på innern där det är hyfsat fritt från håligheter....
 
BMW-hålet gick att undvika med ett vidare spår = högre utgångshastighet, hur det blir nu har jag svårt att visualisera.
Men Procenten är katastrof - jag har prövat allt utom Superlights spår PÅ curbsen och ditt vida långtutanförspår... alla andra medför en spännande upplevelse. Snäääälla - bara åtgärda procenten då? :gråta

Det blir säkert sketbra i BMW ska du se! :tummenupp

Ahhhhh, nu ska vi inte ta i. Katastrof är ett starkt ord. Där finns en rejäl bula på väg in i Procenten om man tar ett väldigt tajt spår. Där är nån bula till i mitten, men inget som stört mig så där jättemkt. Det är ingen crossbana precis. :rolleyes:
Nårra vida spår känner jag inte till, jag håller mig oftast på innern o svänger in för tidigt... Det är något jag ska jobba på denna säsongen :gnissla

Möjligen går jag ut förbi innersta asfaltsskraven i mitten av kurvan innan jag svänger in, men vidare än så går jag sällan om inte någon är i vägen. O det händer sällan i mina moderata hastigheter :D
 
Det blir säkert sketbra i BMW ska du se! :tummenupp

Ahhhhh, nu ska vi inte ta i. Katastrof är ett starkt ord. Där finns en rejäl bula på väg in i Procenten om man tar ett väldigt tajt spår. Där är nån bula till i mitten, men inget som stört mig så där jättemkt.
Hålan skrämmer mer än den faktiskt påverkar. Det gungar till lite men inte alls så farligt som man tror när man är på väg in i den. Problemet är att den gör det svårt/otäckt att gå förbi på innern - vilket förmodligen sitter mest i skallen. Kolla på de som är snabba, de bryr sig inte alls.

Det skulle i vilket fall vara skönt att bli av med den, för den ligger mitt i ett trevligt spår.
 
Lite FÖRE / EFTER - bilder ....

"Ravinen" innan ombyggnaden startade...
ravinen_fre.jpg


"Ravinen" efter utfyllnaden....
ravinen_efter.jpg
 
Lite FÖRE / EFTER - bilder ....
"Ravinen" innan ombyggnaden startade...
"Ravinen" efter utfyllnaden....

Först nu fattar jag var det blev breddat - just i den högfartsvänstern har i alla fall jag alltid fegat lite, denna förändring är ju livsfarlig!! Nu kan man ladda fullt :yoparty :D

En sak jag funderat lite på:
Kan man inte traktor-räffsa alla avåkningszoner? I tangenterna (ej pianot nu) ut på start/mål, efter procenten och BMW ligger det otäckt stora handbollsstenar... hade känts skönare med Leca där.
 
Helt riktigt. Ingången blir mer rakt på.


Med tanke på att spåret ändras in i BMW så borde man väl kunna undvika hålet. Det är inte igenfyllt. Inte i Procenten heller. Jag säger som Superlight. Gungar det kör du för sakta... :D

Har jag verkligen sagt det... :gnissla

BMW-hålet gick att undvika med ett vidare spår = högre utgångshastighet, hur det blir nu har jag svårt att visualisera.
Men Procenten är katastrof - jag har prövat allt utom Superlights spår PÅ curbsen och ditt vida långtutanförspår... alla andra medför en spännande upplevelse. Snäääälla - bara åtgärda procenten då? :gråta

Curbsen är också en del av banan... :fakta



Dessutom slipper man övriga hålor då... :D

Det har du ju redan gjort. Det är säkert du o ditt lok som skapat hålen från början!!! :mad:

:rofl :rofl :rofl
 
Last edited:
Först nu fattar jag var det blev breddat - just i den högfartsvänstern har i alla fall jag alltid fegat lite, denna förändring är ju livsfarlig!! Nu kan man ladda fullt :yoparty :D

En sak jag funderat lite på:
Kan man inte traktor-räffsa alla avåkningszoner? I tangenterna (ej pianot nu) ut på start/mål, efter procenten och BMW ligger det otäckt stora handbollsstenar... hade känts skönare med Leca där.



Det görs med jämna mellanrum... man kör över zonerna med traktor försedd med räfsa bakpå.

Angående BMW-kurvan så har denna modifierats en del sedan förra året. Bland annat kan nämnas ca 1600 m2 avåkningsgrus. Skall till SRW i morgon så jag skall se om jag kan få taget lite bilder på detta.
 
Fan det är nästan så att man skulle dra dit o glutta litta nu efter jobb idag. Är ju ändå i malmö med hojen :)
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top