vad händer på SRW just nu?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
BMW-kurvan:
bmwkurvan_grus.jpg
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Bilder ifrån idag.
 

Bifogat

  • DSC00063.JPG
    DSC00063.JPG
    92.9 KB · Visningar: 78
  • DSC00064.JPG
    DSC00064.JPG
    53.8 KB · Visningar: 69
  • DSC00065.JPG
    DSC00065.JPG
    97.6 KB · Visningar: 73
  • DSC00066.JPG
    DSC00066.JPG
    98 KB · Visningar: 67
  • DSC00067.JPG
    DSC00067.JPG
    91.3 KB · Visningar: 58
  • DSC00068.JPG
    DSC00068.JPG
    71.9 KB · Visningar: 55

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Fler bilder, inte utan att man stod där o dreglade när bilen susade förbi :huvet

Snart snart snart :D :yoparty
 

Bifogat

  • DSC00075.JPG
    DSC00075.JPG
    128.8 KB · Visningar: 84
  • DSC00076.JPG
    DSC00076.JPG
    71.6 KB · Visningar: 81
  • DSC00077.JPG
    DSC00077.JPG
    89.8 KB · Visningar: 80

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Jamen dom har ju lagt ut stora dunkuddar vid högfartsvänstern så att man kan känna sig trygg o säker, lite som i bollhavet på Mc Donalds. Sen är det ganska mycket "singel" där oxå så att hojen bör stanna inom området om man kör av där, planterar inte den i stängslet liksom.

I övrig luktade det gott där. Lite nya grejor vid start målrakan, verkar som om dom skall sätta upp nåt skyddsnät där.

Fan va sugen man blir :) :gnissla
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Gulliga "Brake" skyltar :tungan

Jag minns de där små röda konerna som fanns i början som visade var det var lämpligt att börja svänga. Nya sådana hade varit najs. :)
 

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Nämen komigen sluta nu, blir knäpp.

Öh, ska det inte bli nån sydskånesprelimenärtestkörning av ändringarna, typ? Idag,, nu?
Livsfarligt ju, för de körkåta ynglingarna att komma ut på ändrad bana utan att någon testat rejält. I ett par dar minst,, typ hela påsken.

Snäll som jag är ställer jag upp! :crash
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Nämen komigen sluta nu, blir knäpp.

Öh, ska det inte bli nån sydskånesprelimenärtestkörning av ändringarna, typ? Idag,, nu?
Livsfarligt ju, för de körkåta ynglingarna att komma ut på ändrad bana utan att någon testat rejält. I ett par dar minst,, typ hela påsken.

Snäll som jag är ställer jag upp! :crash

HMS har sin licenskurs där nu i helgen. :yoparty Ska bli spännande o kolla in nya banan :banana
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vad händer på SRW nu är en relevant fråga.
Ingen kan väl ha missat pajkastningen och de olika turerna kring godkännade och underkännande av SRW som tävlingsområde för hojar?
Min stilla undran är nu, är godkännandet indraget för alltid eller finns det nån "åtgärdslista"? STCC ska ju tillbaka den 15-16 september.

Hur blir det för oss med licens som tyckt det är bra att köra på en SVEMO godkänd bana med tanke på försäkringar och annat?

ERF / SP och BOTT ska ju också besöka SRW, hur blir det med det om banan inte är godkänd?

Många frågor blir det...
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Vad händer på SRW nu är en relevant fråga.
Ingen kan väl ha missat pajkastningen och de olika turerna kring godkännade och underkännande av SRW som tävlingsområde för hojar?
Min stilla undran är nu, är godkännandet indraget för alltid eller finns det nån "åtgärdslista"? STCC ska ju tillbaka den 15-16 september.

Hur blir det för oss med licens som tyckt det är bra att köra på en SVEMO godkänd bana med tanke på försäkringar och annat?

ERF / SP och BOTT ska ju också besöka SRW, hur blir det med det om banan inte är godkänd?

Många frågor blir det...

Jag kan iaf svara på 1 fråga. Din licensförsäkring gäller INTE på icke godkänd bana av SVEMO.


Mvh//ZS
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Jag kan iaf svara på 1 fråga. Din licensförsäkring gäller INTE på icke godkänd bana av SVEMO.


Mvh//ZS

Fast, frågan var väl snarare om banan har ett godkännande eller inte. Jag gissar att vi får vänta ytterliggare på ett klart besked om det.

En annan intressant frågeställning som jag tror varit uppe i nån annan tråd.
Gäller Licensförsäkringen om banan är godkänd av Svemo men körningen arrangeras utan (godkänd) tävlingsledare? Om inte så är ju licensförsäkringen totalt ointressant på körningar med Sydskanes Emse...
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Fast, frågan var väl snarare om banan har ett godkännande eller inte. Jag gissar att vi får vänta ytterliggare på ett klart besked om det.

En annan intressant frågeställning som jag tror varit uppe i nån annan tråd.
Gäller Licensförsäkringen om banan är godkänd av Svemo men körningen arrangeras utan (godkänd) tävlingsledare? Om inte så är ju licensförsäkringen totalt ointressant på körningar med Sydskanes Emse...

Jo, frågan var OM licensförsäkringen gäller eller ej.

Du måste inte ha en tävlingsledare vid träning på en godkänd bana om alla andra kriterier följs.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fast, frågan var väl snarare om banan har ett godkännande eller inte. Jag gissar att vi får vänta ytterliggare på ett klart besked om det.

En annan intressant frågeställning som jag tror varit uppe i nån annan tråd.
Gäller Licensförsäkringen om banan är godkänd av Svemo men körningen arrangeras utan (godkänd) tävlingsledare? Om inte så är ju licensförsäkringen totalt ointressant på körningar med Sydskanes Emse...
Det kan den inte göra eftersom det inte finns någon licensgrupp. För att licensförsäkringen skall gälla får endast licensförare finnas på banan under passet.

Blanda licensförare med gaåtkare är licensförsäkringsmässigt :ajjabajja
 

mille-62

mille-62
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille R - 02. Den trefärgade e skrot numera.
Tycker alla vi i klubben ska vara väldans nöjda, har all anledning och tro att alla är det, med att ha tillgång till en bana som SRW nu utvecklats till. Med tanke på hur oskyldigt det hela började en gång så har utvecklingen varit otrolig. Vill härmed tacka ALLA som gör detta otroligt roliga nöje med att köra bana möjligt för oss alla.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det kan den inte göra eftersom det inte finns någon licensgrupp. För att licensförsäkringen skall gälla får endast licensförare finnas på banan under passet.

Blanda licensförare med gaåtkare är licensförsäkringsmässigt :ajjabajja
Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.

Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?

Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.
Frågan är om Bingo är helt uppdaterad. Vad jag förstått så har den försäkringen bytt försäkringsbolag till Folksam o ser annorlunda ut idag.

Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?

Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.
Fungerar din personliga olycksfallsförsäkring bara på svemogodkända banor?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fungerar din personliga olycksfallsförsäkring bara på svemogodkända banor?
Den fungerar inte alls när det gäler hastighetstävling som det står i försäkringsbrevet. Även om jag inte anser att det jag sysslar med när jag kör med SSEmse en söndag är hastighetstävling så är ju frågan vad FB anser.
Hade därför varit bättre om licensens försäkring gällde och banan var SVEMO godkänd.

Sen gäller iofs min oro inte bara mig själv, tror många inte har ett fullgott försäkringsskydd denna säsongen även om vi uppmanas av klubben till att teckna en olycksfallsförsäkring. "Det händer inte mig"
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top