vad händer på SRW just nu?

Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.

Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?

Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.


Jag jobbar på den frågan just nu och kommer förhoppningsvis att få en lista på vad som är aktuellt att redigera på / vid banan efter Pro Superbikes "besök" på anläggningen.

Vad gäller SVEMO-banlicensens giltighet eller ej kommer jag också att ta reda på under dagen.
 
Last edited:
Den fungerar inte alls när det gäler hastighetstävling som det står i försäkringsbrevet. Även om jag inte anser att det jag sysslar med när jag kör med SSEmse en söndag är hastighetstävling så är ju frågan vad FB anser.
Hade därför varit bättre om licensens försäkring gällde och banan var SVEMO godkänd.

Sen gäller iofs min oro inte bara mig själv, tror många inte har ett fullgott försäkringsskydd denna säsongen även om vi uppmanas av klubben till att teckna en olycksfallsförsäkring. "Det händer inte mig"
Det låter väl egentligen snarare som att du borde se över ditt försäkringsskydd...

En intressant punkt!
 
Jag jobbar på den frågan just nu och kommer förhoppningsvis att få en lista på vad som är aktuellt att redigera på / vid banan efter Pro Superbikes "besök" på anläggningen.

Vad gäller SVEMO-banlicensens giltighet eller ej kommer jag också att ta reda på under dagen.

:tummenupp
Vi uppskattar verkligen allt jobb du lägger ner Kurvis.

:hej
 
:tummenupp
Vi uppskattar verkligen allt jobb du lägger ner Kurvis.

:hej
Jag håller också med :tummenupp :)

Kurvis for president!!! :yoparty

Edit: äh fan, han är ju redan det :D

Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.

Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?

Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.
Det är möjligt att det har ändrats, men jag tror faktiskt inte det. Blandade HMS olicenseierade med licensförare i samma grupp? Låter konstigt och man bör nog inte utgår från att det upplägget skulle hålla vid en närmare granskning. HMS har under lång tid fuskat med reglerna här, de har bl a tillåtit träning med gathojar i samma grupp som rejshojar om förarna har haft licens. Ta inte HMS agerande som en garanti för att det är i enlighet med reglerna alltså.

En sak som gällde/gäller för att licensförsäkringen skall gälla var/är bl a att hojarna måste vara reglementsenliga - dvs najjade, ha båt osv. Ingen hoj med gatkåpor uppfyller de kraven.

Amatörlicensen gäller precis lika mycket som B-licensen. Det har rått viss förvirring här och det beror på att amatörlicensen är grenoberoende. Den kan alltså gälla snöskoter lika gärna som RR. Men "kursintyget" från licenskursen för RR tillsammans med amatörlicensen gäller som licens, och det går bra att blanda med A- och B-förare. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda givetvis.

Reservation för att detta har ändrats, vilket jag dock har mycket svårt att tänka mig.

Det låter väl egentligen snarare som att du borde se över ditt försäkringsskydd...

En intressant punkt!
Jag kan nämna att Länsförsäkringars olycksfallsförsäkring gäller både under träning och tävling. (Ivf senast jag kollade - borde nog läsa villkoren igen...)
 
Last edited:
Jag håller också med :tummenupp :)

Kurvis for president!!! :yoparty

Edit: äh fan, han är ju redan det :D
Jupp! O med all jäkla rätt!! :yoparty

Det är möjligt att det har ändrats, men jag tror faktiskt inte det. Blandade HMS olicenseierade med licensförare i samma grupp? Låter konstigt och man bör nog inte utgår från att det upplägget skulle hålla vid en närmare granskning. HMS har under lång tid fuskat med reglerna här, de har bl a tillåtit träning med gathojar i samma grupp som rejshojar om förarna har haft licens. Ta inte HMS agerande som en garanti för att det är i enlighet med reglerna alltså.

En sak som gällde/gäller för att licensförsäkringen skall gälla var/är bl a att hojarna måste vara reglementsenliga - dvs najjade, ha båt osv. Ingen hoj med gatkåpor uppfyller de kraven.

Amatörlicensen gäller precis lika mycket som B-licensen. Det har rått viss förvirring här och det beror på att amatörlicensen är grenoberoende. Den kan alltså gälla snöskoter lika gärna som RR. Men "kursintyget" från licenskursen för RR tillsammans med amatörlicensen gäller som licens, och det går bra att blanda med A- och B-förare. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda givetvis.

Reservation för att detta har ändrats, vilket jag dock har mycket svårt att tänka mig.
Jag tänker inte argumentera hit eller dit för jag har inte själv läst vad som gäller. Bara hört från dom som har och du KAN ha fel.
Mao, något som bör undersökas...

Jag kan nämna att Länsförsäkringars olycksfallsförsäkring gäller både under träning och tävling. (Ivf senast jag kollade - borde nog läsa villkoren igen...)
Eller kolla det med Odd, han vet. :tummenupp
 
Jodå - den skall gälla för allt vi sysslar med inom MC-sport.

Bland de få undantagen i den försäkringen finns:

"Kärnexplosion eller radioaktiv strålning som har samband med militär verksamhet i vilken den försäkrade deltar"
:rofl
Till saken hör väl att försäkringen går via LRF... :rolleyes:

Däremot sista passusen att "skada som föranletts av att den försäkrade var sinnessjuk...." ...kan ju ...hmmm... Är vi heelt friska som dundrar runt på bana? :D
 
Frågade vad som gällde min försäkring och fick svaret "det är inga inskränkningar i olycksfallsförsäkringen vad gäller fritidsaktiviteter" :tummenupp
 
Frågade vad som gällde min försäkring och fick svaret "det är inga inskränkningar i olycksfallsförsäkringen vad gäller fritidsaktiviteter" :tummenupp


Samma svar har jag fått från Folksam angående min gruppolycksfallsförsäkring :)
 
Lite updates:....

Krönet vid postering 5 justeras med en hel del asfalt.
 

Bifogat

  • asfalt_1_070903.jpg
    asfalt_1_070903.jpg
    138.1 KB · Visningar: 132
Last edited:
Hoppas de justerar ingången till procenten och ingången till BMW med en hel del asfalt också :gnissla
 
Procenten kommer inte att justeras som det ser ut med framtidsplanerna just nu. Onödiga pengar att plöja ner.
Nu börjar det låta riktigt spännande... Du får gärna berätta mer om du vill. Vi ska inte sprida det vidare :)
 
Eller byt ut den italienska gunghästen till nåt... sportigt :D

Äntligen har du skrivit något tokigt :D
Millen är erkänt en av de stabilaste hojar...!
Men den har för lite vikt o för mycket effekt, eller var det kanske tvärtom?

Hmmm... funderar faktiskt på en ny K7 nu när de snart blir billiga...

/Off topic
 
Äntligen har du skrivit något tokigt :D
Millen är erkänt en av de stabilaste hojar...!
Men den har för lite vikt o för mycket effekt, eller var det kanske tvärtom?

Hmmm... funderar faktiskt på en ny K7 nu när de snart blir billiga...

/Off topic
Stabil? Är det du som är fet då? Den såg lite svajig ut ner i Liton... Innan jag körde om dig på rakan med min lilla 600... :arsele

Fohk, med en sån blir du sketsnabb ju! BEHÅLL MILLEN!!!!! :tungan
 
Äntligen har du skrivit något tokigt :D
Millen är erkänt en av de stabilaste hojar...!
Men den har för lite vikt o för mycket effekt, eller var det kanske tvärtom?

Hmmm... funderar faktiskt på en ny K7 nu när de snart blir billiga...

/Off topic

Va nu förståndig o köp en K6 änu billigare PMa om du vill veta var :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top