Silwer skrev:...
Fint system kan du fortsätta anse att det är helt själv.
...
Ohh, tror nog att du ser poängen med det om du bara vill!
Vad vill vi ha? Öga för öga-mentalitet? Nä, proportionalitet är bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Silwer skrev:...
Fint system kan du fortsätta anse att det är helt själv.
...
Hightuned skrev:Vadå skjuter?. Jag tvingar honom under vapenhot att hoppa ned levande i syratunnan!.![]()
t-rex skrev:Då tror jag det är ok. Det borde väl närmast vara självmord. Eller?![]()
Jo eller möjligen medhjälp till självmord. Definitivt straffritt. 
Ankan skrev:Jo eller möjligen medhjälp till självmord. Definitivt straffritt.
![]()
Ett mycket sannolikt alternativ d) är en kanyl med HepatitC eller HIV.loser skrev:Svårt att säga hur man skulle göra, men jag vet att det där med "inte mer våld än nöden kräver" är en fin balansgång. Ponera att du försöker hålla kvar "tjyven" och han gör motstånd och fummlar i sin ficka efter:
a) ID
b) Växel
c) Kniv eller annat roligt tillhygge som har följt med
eus skrev:äh... klart jag hade blivit lite sur om jag såg nån som pillade på min hoj
men vadåå då.. det är ju bara en pryl
Jag ser hellre att han tar min hoj än att han blir halvt ihjälslagen
Skaffa ett par stora buntband istället!
fast just nu hade jag bara blivit glad om nån hade haft lust å stjäla min hoj
ething skrev:I USA har andelen grova brott gått ner i 13 år och efter mycket forskning kom de fram till att det beror på två saker:
1. Längre straff och hårdare starff för återfallsförbrytare.
2. Mer utbildning tidigt till barn/ungdomar och brott och konsekvenser.
ething skrev:Skälet att jag tog USA är att Sverige är en ganska bra kopia ur kriminell synpunkt, enda skillnaden är att vi ligger ca. 10 år "efter" i utvecklingen samt att vi har ca. 3% av deras befolkningsstorlek. Jag återkommer med källan...
URRninja skrev:Men du, om vi är tio år efter USA så skulle vi alltså ha en ännu högre brottslighet idag än vad dom har för deras har ju sjunkit de senaste tio åren. Och det har vi definitivt inte. Sverige och USA är väldigt väldigt olika ur kriminell synpunkt, de har otroligt mycket mer våldsbrott där än vad vi har här.
Eller menar du att vi är lika på något annat vis vad gäller kriminaliteten, isf hur?
gladh skrev:Källan var lätt att hitta: http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/glance/viort.htm
Dock pratar man om att man gjorde ett byte av analysmetod 1993 vilket verkar lite oroande för studiens validitet.
gladh
Iom att han gör det han gör så är han redan en pers som har gått över gränsen till brottets bana, vilket säkert gör att han inte drar sig för att misshandla dig själv fördärvad om han får chansen. Alltså går du fram till en pers som försöker stjäla din hoj se för fan till att slå så hårt att han inte reser sig upp igen för att trycka en kniv i ryggen på dig. Det är antingen det du skall göra eller snällt se på när han tar din ögonsten och sedan betala självrisken för att få åtminstonde en viss del av den tillbaka.
. Om allt ha fick var ett par dar gratis vård på sjukhuset är det helt fruktansvärt
Och även rubriceringen som grovt över våld 
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|