pageer
-
Ugluk skrev:Skitsnack. Skärpning.![]()
Men hörru! Skulle du bara stå där och låta någon dra iväg med hojen? Jag försvarar inte en misshandel men skulle du bara kunna stå där och titta på?????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är rätt att vittna om brott. Civilkurage. Jag applåderar dom.Silwer skrev:hans problem var väl att grannarna vittnade till bovens fördel i stället för att antingen hålla käften eller göra tvärtom.
Det var ju nån sk viktig kärring som fick säga sitt.
Personligen tycker jag inte 2 dar på sjukan och ett o annat benbrott är så farligt i relation til vad personen säkert gjort sig skyldig till.

Gustav1 skrev:Kapa benen hade väl varit mer rimligt.

Chronic skrev:Varför då? Tycker du så?
Att sno en hoj eller spöa ngn är ett brott i hela världen, men köra onykter är inget brott sett ur global synvinkel![]()
Ugluk skrev:Jag vill även lyfta fram att om inte Räserkocken gjort sig skyldig till grov misshandel så hade grannarna vittnat mot tjuven (hoppas jag innerligt iaf) istället. Nu sabbade han ju chanserna att sätta dit killen för hojstöld istället.
Människor är viktigare än saker.![]()
Teo skrev:Är att spöa nå´n det då?
räser-kocken! skrev:angående min tidigare meritlista så kan jag bara säga![]()
i tingsrätten yrkades det på 2 år och så vart det där.
men min advokat tyckte att vi skulle överklaga till hovrätten trots att man har gjort några övertramp enligt lagboken tidigare. men denna gång skyddade jag min egendom och i hovrätten så sänktes straffet till 6 månader.men som sagt 6 mån för att skydda sin egendom.funderar kraftigt på att flytta utomlands då man kan köra året runt och rättsväsendet kanske inte skyddar tjuven!

|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|