Vad göra åt skabbig ram?

• Thread starter Thread starter Dez
  • Start date Start date

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Min ram har alldeles för mycket märken och repor för att jag ska var nöjd. Det gäller främst området vid knäna, under tanken, men ochså uppe vid styret och neråt fotpinnarna. Är inte alls intresserad av att plocka ner och lacka :huvet

Så vad gör man?
Har sett att många har kolfiber på ramen. Hur fixar men det? Lösa kolfiberark och klistra på eller finns det färdiga satser?

Har också funderat på att blankpolera, men vet inte riktigt om jag vill lägga den tiden. Dessutom är det rätt mycket brukshoj så det putsas inte varje dag direkt.

Dez skrev:
Min ram har alldeles för mycket märken och repor för att jag ska var nöjd. Det gäller främst området vid knäna, under tanken, men ochså uppe vid styret och neråt fotpinnarna. Är inte alls intresserad av att plocka ner och lacka :huvet

Så vad gör man?
Har sett att många har kolfiber på ramen. Hur fixar men det? Lösa kolfiberark och klistra på eller finns det färdiga satser?

Har också funderat på att blankpolera, men vet inte riktigt om jag vill lägga den tiden. Dessutom är det rätt mycket brukshoj så det putsas inte varje dag direkt.

Polera upp ramen :tummenupp

Men jag själv hade ADLRIG orkat göra det själv och om du bara rör den med fingret blir det ju värsta fettfläcken som syns långa vägar :)

RED_LiME skrev:
Polera upp ramen :tummenupp

Men jag själv hade ADLRIG orkat göra det själv och om du bara rör den med fingret blir det ju värsta fettfläcken som syns långa vägar :)

Precis, och eftersom jag inte har tvättmöjligheter i GBG kan det gå 2 mån/200+ mil mellan tvättningarna :gnissla

Själva arbetet fixar jag nog, men det är ju som sagt underhållet. Hur mycket putsning krävs egentligen?

Finns det inga mackar i göteborg att tvätta på????? :va :va

CBR Mange skrev:
Finns det inga mackar i göteborg att tvätta på????? :va :va

Finns ju tvättställen, men jag tycker det blir för krångligt.

majtii skrev:
Pulverlacka. Svart blir snyggt...

Men då måste man ju på Sving, fotpinnar och bakram också...jobbigt och dyyyyrt :gnissla
Skulle vara ett vinterprojekt isf, men numer har jag inget garage med möjlighet att förvara en nerplockad hoj.

Ingen som vet mer om fejkkolfiber...eller är det orginalmoterat på nya hojar jag sett?

Dez skrev:
Finns ju tvättställen, men jag tycker det blir för krångligt.

Men då måste man ju på Sving, fotpinnar och bakram också...jobbigt och dyyyyrt :gnissla
Skulle vara ett vinterprojekt isf, men numer har jag inget garage med möjlighet att förvara en nerplockad hoj.

Ingen som vet mer om fejkkolfiber...eller är det orginalmoterat på nya hojar jag sett?

Jag har en något-sådär polerad ram och sving på min ZXR.
Jobbet att polera upp allt unnar jag nog endast mina ovänner då detta jobb är minst sagt tråkigt.
Underhållet på de polerade ytorna kan du däremot lätt klara utan allt för mycket vatten. Poleringsmedel och trasor och vips så är ramen fin igen.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats