Vad finner du irriterande gällande utrustning och mc åkning!

Kategori 1 =värst sedan en fallande skala.

1.Bilister som är i vägen, drar upp grus, eller som man möter på fel sida i en kurva de kanske glömde svänga när de satt och skickade sms.
2. Dåliga vägar med potthål grus eller lagade med nåt jävla skit uppepå som inte är slätt och med allt för höga kanter.
3. Snabeldrake som sprider ut klegg på vägbanan och sen kommer lastbilen med grus och sedan tar det 2 veckor innan bilarna kört till eländet och gjort vägen farbar.
4. Regn och motljus.
5. Feta bromsar på hjälmen.
6. Man måste tanka så ofta när man kör för fort.

BITTER ELLER BARA GNÄLLIG

Last edited:
Alltid för små armar på skyddsjackor. Designat för folk som inte ens sett ett gym tror jag. Samma med varenda t-shirt som ska köpas. Får köpa xl för att de ska sitta bekvämt runt arm och axel/armhåla.

När man börjat köra iväg (helst på motorvägen också) och helt plötsligt så märker man att man har ett hårstrå som sticker fram framför ansiktet och börjar virvla runt och klia en i ansiktet.
Man kan bli tokig på det.

I övrigt så är det drygt att pendla till jobbet under den tidiga vår perioden. Full utrustning på morgonen, kallt så fingrarna blir blåa. Men till eftermiddagen/kvällen så blir det varmt som i ett björnarsle när man kör hem.

Att köra i motljus e inge vidare.
En polare satte eltejp på visiret
från ovankant och ca 3-4 cm ner.
Enligt honom blir de klart bättre.

Att finskinnställ för 10k har dragkedjor som max kostar 10 kr....:huvet::huvet:huvet:huvet

Att lite småkrasslig nysa i hjälmen, för att sedan sitta och asgarva åt, dels hur man såg ut sittandes och headbanga 1 gång samt åt att man sprayat insidan med avfettning i 2km innan avfarten kommer så man kan städa upp sitt oerhört roliga men ofrivilliga påhitt..:yoparty

Blir galen på mitt ryggskydd när jag kör med hoodie, det klättrar alltid uppåt på ryggen. :huvet
Plus att själva luvan tar luft och försöker strypa mig om jag kör fortare än 100 km/h! :stop

Blir galen på mitt ryggskydd när jag kör med hoodie, det klättrar alltid uppåt på ryggen. :huvet
Plus att själva luvan tar luft och försöker strypa mig om jag kör fortare än 100 km/h! :stop

Det är väl bla därför som "hoodie" inte är lämplig MC-klädsel?

Holy shit de va långt!! Hur beter sig den där hästsvansen i fart ligger den o slår eller står rakt ut?

Jag har också hår på ryggen :hihi

Svansen rör sig nästan ingenting faktiskt, i alla fall inte så det känns ... ibland ser jag den via skuggan och ibland ser man att bottnet viftar lite ;) Har frågat sambon ibland hur den ser ut, men han säger också att den inte fladdrar så mycket ....

Imposant!

Var uppe med tuppen och bakade en plåt moralkakor. Tänkte jag kan bjuda på en...

Du tänker inte vurpa, va? Tänk på Absalom.

Ja jag har ju tänkt på det :näsblod :död :3freak :crash

Eller, så vill jag inte tänka på det .... skulle jag köra mycket bana där klotningsrisken är ännu större så tror jag att jag skulle vika upp svansen en eller två gånger. Ibland har jag kört med håret innanför jackan men det blir inte heller perfekt, mindre rörelse och den blir trasslig också, plus att det åker upp så småningom så man få som en krage av hår runt nacken :hihi

Jo, en till sak ... att man aldrig kan få på kapellen på hojen på ett vettigt sätt, det slutar alltid med att man måste gå runt hojen typ 5 ggr för att reda ut allt som har fastnat i styre/fotpinnar/speglar/blinkers/regnrplåt mm :huvet :3freak :hihi bara för att inse att man slängde på den bak o fram, och det är därför inget passar :glömdet

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back