Vad finner du irriterande gällande utrustning och mc åkning!

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Kategori 1 =värst sedan en fallande skala.

1.Bilister som är i vägen, drar upp grus, eller som man möter på fel sida i en kurva de kanske glömde svänga när de satt och skickade sms.
2. Dåliga vägar med potthål grus eller lagade med nåt jävla skit uppepå som inte är slätt och med allt för höga kanter.
3. Snabeldrake som sprider ut klegg på vägbanan och sen kommer lastbilen med grus och sedan tar det 2 veckor innan bilarna kört till eländet och gjort vägen farbar.
4. Regn och motljus.
5. Feta bromsar på hjälmen.
6. Man måste tanka så ofta när man kör för fort.

BITTER ELLER BARA GNÄLLIG
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Alltid för små armar på skyddsjackor. Designat för folk som inte ens sett ett gym tror jag. Samma med varenda t-shirt som ska köpas. Får köpa xl för att de ska sitta bekvämt runt arm och axel/armhåla.
 

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 696 -11
När man börjat köra iväg (helst på motorvägen också) och helt plötsligt så märker man att man har ett hårstrå som sticker fram framför ansiktet och börjar virvla runt och klia en i ansiktet.
Man kan bli tokig på det.

I övrigt så är det drygt att pendla till jobbet under den tidiga vår perioden. Full utrustning på morgonen, kallt så fingrarna blir blåa. Men till eftermiddagen/kvällen så blir det varmt som i ett björnarsle när man kör hem.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Att köra i motljus e inge vidare.
En polare satte eltejp på visiret
från ovankant och ca 3-4 cm ner.
Enligt honom blir de klart bättre.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Att finskinnställ för 10k har dragkedjor som max kostar 10 kr....:huvet::huvet:huvet:huvet
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Att lite småkrasslig nysa i hjälmen, för att sedan sitta och asgarva åt, dels hur man såg ut sittandes och headbanga 1 gång samt åt att man sprayat insidan med avfettning i 2km innan avfarten kommer så man kan städa upp sitt oerhört roliga men ofrivilliga påhitt..:yoparty
 

Mr:Dark

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2015
Ort
Västerås
Hoj
Letar ny hoj! Mv Agusta F3 675, Honda CBR 600RR, Yamaha R6 -99
Blir galen på mitt ryggskydd när jag kör med hoodie, det klättrar alltid uppåt på ryggen. :huvet
Plus att själva luvan tar luft och försöker strypa mig om jag kör fortare än 100 km/h! :stop
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Blir galen på mitt ryggskydd när jag kör med hoodie, det klättrar alltid uppåt på ryggen. :huvet
Plus att själva luvan tar luft och försöker strypa mig om jag kör fortare än 100 km/h! :stop

Det är väl bla därför som "hoodie" inte är lämplig MC-klädsel?
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Holy shit de va långt!! Hur beter sig den där hästsvansen i fart ligger den o slår eller står rakt ut?

Jag har också hår på ryggen :hihi

Svansen rör sig nästan ingenting faktiskt, i alla fall inte så det känns ... ibland ser jag den via skuggan och ibland ser man att bottnet viftar lite ;) Har frågat sambon ibland hur den ser ut, men han säger också att den inte fladdrar så mycket ....
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Imposant!

Var uppe med tuppen och bakade en plåt moralkakor. Tänkte jag kan bjuda på en...

Du tänker inte vurpa, va? Tänk på Absalom.

Ja jag har ju tänkt på det :näsblod :död :3freak :crash

Eller, så vill jag inte tänka på det .... skulle jag köra mycket bana där klotningsrisken är ännu större så tror jag att jag skulle vika upp svansen en eller två gånger. Ibland har jag kört med håret innanför jackan men det blir inte heller perfekt, mindre rörelse och den blir trasslig också, plus att det åker upp så småningom så man få som en krage av hår runt nacken :hihi
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Jo, en till sak ... att man aldrig kan få på kapellen på hojen på ett vettigt sätt, det slutar alltid med att man måste gå runt hojen typ 5 ggr för att reda ut allt som har fastnat i styre/fotpinnar/speglar/blinkers/regnrplåt mm :huvet :3freak :hihi bara för att inse att man slängde på den bak o fram, och det är därför inget passar :glömdet
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top