Vad finner du irriterande gällande utrustning och mc åkning!

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kom på en till sak. När man har tankat och fått på sig hjälmen vänder sig om och får se sin kamrat med en nytänd cigg i käften. Är det dessutom en varm sommardag så blir det genast dålig stämning.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Du har väl inte kamrater som röker?



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
att hakremmen på hjälmen inte har typ bältes lås längre och att tårna på stövlarna nöts vid fullt nerlägg.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det lilla tygstycket som sitter under hakan på hjälmen, -då kan man inte få in fingret och klia sig på näsan:huvet
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det JAG irriterar mig på är

att halslinningen på jackan tar strypgrepp på en när man vill se sig över axeln. Jag har tre-fyra olika jackor, likadant på alla.

att handskarna är perfekt anpassade för att VARKEN passa inuti eller utanpå jackärmarna. De jättetunna sommarhandskarna funkar under då de slutar vid handleden, inga andra.

att det är svårt att manövrera ut hojen baklänges genom ena garagedörren med hjälmen på. Man vill ju inte komma för nära så man klipper blinkers osv och jag ids inte öppna bägge dörrarna. Och jag kan inte leda ut den, då ryms jag inte.

att tankväskan inte är helt jävla vattentät så man måste sätta överdrag på den om man parkerar i regnväder.

att man måste ta i sär hjälmen för att tvätta bort alla insektslik som hamnar inuti ventilationsspjäll osv...
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Att man inför varje runda på hojen utanför hemmet får frågan om det inte är jobbigt med att ta på sig allt samt att vissa tycker att man ser ut som en astronaut.Och naturligtvis väldigt dåliga vägar i Sverige där man gärna tar betalt men reparationerna tycks utebli.Så Vägverket och Transportstyrelsen tycks bestå att ett stort gäng djävla fubbickar på ren skånska.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag svettas oerhört lätt så jag lider från maj till oktober, på vintern är de ok. Jag hatar asfaltsvägar de ska vara grusväg överallt. Snabelbilen gillar jag för den lägger ut fint roligt rullgrus här o där :hihi
 

KentK

SDK #3113
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati 1098, Ducati Multistrada GT
Att Halvarsons slutat tillverka handsken Dino.
Sista paret snart utnött.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
* Vatten som rinner ned i regnhandskarna.
Körning med regnställ och där regnhandskarna, p.g.a. utrymmesbrist är dragna utanpå stället och nu blivit till 1-liters vattenballonger. :huvet

* När man glömt fälla ned skinnbiten som täcker dragkedjan i midjan.
Man kommer hem efter en runda och märker när man ska klä av sig stället, att skinnflärpen runt midjan varit uppfälld sen senaste fiket. Eller ännu värre; sen du stack iväg i morse! Det rätta är att fälla ned flärpen och köra om hela rundan, nu korrekt klädd. :huvet:huvet

* Svettiga öronproppar som svullnat.
Du kommer in efter ett hårt pass på banan och drar av hjälmen och ut med det enda par proppar du hade med dig - som snabbt sväller till tampong av XL-format, omöjliga att få in igen!
Sker 10 gånger av 10 med Bilsom komfort, undvik! :huvet:huvet:huvet
 

gamfors

Medlem
Gick med
17 Aug 2014
Ort
Nyköping
Hoj
kawasaki z500 -82, z500 -81, z750 -81
Skinnkläder som krymper av luftfuktigheten i garderoben över vintern är ett helvete! :rock
 

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
Nu håller jag på att ta mc-kort har inte så mycket att klaga på ännu men har en grej, det är att rukka skulle kunna stta tvättlappar på utsidan av understället.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Att det inte finns ett enda skinnställ på marknaden som är designat för en kvinnokropp. :tuttar Beteckningen "dam" betyder rosa sömmar. Med tiden kommer alla flickor få taxöron men ett skinnställ påskyndar processen dramatiskt. :mad:
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Att det inte finns ett enda skinnställ på marknaden som är designat för en kvinnokropp. :tuttar Beteckningen "dam" betyder rosa sömmar. Med tiden kommer alla flickor få taxöron men ett skinnställ påskyndar processen dramatiskt. :mad:

Ja, det där är inget nytt.... Jag har fått figursy mitt!
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Har inga bra möjligheter att lagra MC-ställ och hjälm på jobbet just nu. Är i ett litet trångt kontor med tre andra och finns inte ens plats för alla att hänga av en jacka.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
det som irriterar mig var att jag inte passar så bra i ett helställ. 175cm 98kg... har en del o jobba på så problemet ligger nog mer i min kropp än i ställen, men bara för sakensskull så ska ja säga att jag är irriterad på det ;)
nr 2: Att ta på sig ett par svettiga race handskar, det är nästan helt omöjligt, det är lagom jobbigt o få på dom när dom e torra o fina, svetten gör det inte lättare.
nr 3: Hjälmar som luften kryper igenom på sina ställen så att man blir tårögd. För närvarande har jag en hjälm som inte gör sådant ont emot mig, men min förra hjälm var duktig på det...
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top