Vad finner du irriterande gällande utrustning och mc åkning!

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Dragkedja i midjan på skinnstället som går upp lite när man tar på sig det. Kör nu med helställ utan dragkedja.

När man kommer på att nycklarna ligger i byxfickan under skinnstället.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
När man tagit på allt utom handskarna, satt sig på hojen och startat den för att låta motorn gå varm en liten stund, och då tappa en handske på marken :mad:

Speciellt om man har dragit ihop byxor och jacka så det blir omöjligt att böja sig så långt framåt. Misstänker att skinnställ har lite samma problem med rörligheten.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Dragkedja i midjan på skinnstället som går upp lite när man tar på sig det. Kör nu med helställ utan dragkedja.

När man kommer på att nycklarna ligger i byxfickan under skinnstället.

Kan du ha byxor under skinnstället har du nog för stort ställ :krama
jag kan bara ha kalsonger på mig i mitt, alt badbyxor och t-tröja samt ryggskydd, sen e de ganska trångt.

Men jag har haft liknande problem som du, dock aldrig med en sådan där som går hela vägen runt, utan en sådan där 2dm flärp bak på ryggen, gick alltid upp...
2delat kör jag i, kör på byxorna först, jacka sen och drar ihop dom, funkat i 2 år nu, väldigt smidigt och "lätt" i vikt o jobba med
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
När detdär "vindskyddet" vid dragkedjan på byxorna trasslar ihop sig med kallingarna utan att man märker det och sen står man mitt i allt i ett provrum med kallingar långt in i arslet och allt annat bara pekar åt fel håll och det gör ont..

Jepp. Klantade mig idag när jag prövade nya byxor... :crash
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag äter igenom handskar på löpande band.
Pekfingret på vänsterhanden går sönder jämt.
Köper iaf ett par per säsong.

Något jag skulle vilja ha på mitt ställ är ventilerad rygg.
Nu är det ventilierat (Små hål) fram men jag skulle hellre haft hela ryggen hålad.
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
När man åker iväg, kommit ut på stora vägen, gasar järnet och kommer på att "Fan! Glömt sätta i hörselskydden." Tur jag alltid lägger dom i jackfickan iallafall. Lär mej aldrig.

3) Grusbilar på bulten :smasha

F'låt.
 

Manchild

Embrace your inner child...
Gick med
10 Apr 2016
Ort
Sverige
Hoj
En sånadäringa orange supermotard
Att alla jackor är gjorde för normalbyggda personer. Jag som är byggd som en skogshuggare får aldrig på mig jackan över vare sig armar, rygg, bröst eller axlar utan får köpa flera storlekar för stora om och när det det väl finns. Numera kör jag med en specialbeställd jacka. Kostade dock en hel del. :(
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
OXTAR hette knirrande stövlarna som sedan bytte namn till TCX. Blev osäker på namnet så det blev till att bläddra i gamla BIKE tidningar för att lägga allt till rätta.
 

nonne_j

Medlem
Gick med
7 Oct 2015
Ort
värnamo
Hoj
Triumph
Att ryggskyddet fastnar invändigt i byxorna för att sedan när man sätter sig på hojen istället peta bak på hjälmen. Därav blev det ett nytt idag, och det gamla fick han i butiken gladeligen slänga åt mig:)
 

nonne_j

Medlem
Gick med
7 Oct 2015
Ort
värnamo
Hoj
Triumph
OXTAR hette knirrande stövlarna som sedan bytte namn till TCX. Blev osäker på namnet så det blev till att bläddra i gamla BIKE tidningar för att lägga allt till rätta.

Efter dagens tur är det bevisat att även kusinens nya alpinestars knirrar :p
 

Raderad medlem 51742

Guest
När man har full skyddsutrustning på sig och skall kissa. Kalsonger, underställ, safety shorts och så en dragkedja på helstället som gärna kunde slutat ett par cm längre ner. 4 krafter med mer eller mindre resår som vill pressa instrumentet för ändamålet i riktning uppåt och ett par fingrar som pressar i riktning nedåt. Beroende på nämnda fingrars utnyttjade kraft samt hur många procent av fullständigt dubbelvikt kroppsställning som uppnåtts blir resultatet antingen närmast att likna vid en slangklämma eller en utgångsvinkel på strålen som inte är kompatibel med ingångshålet på mottagande apparatur.
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Hur man än gör med buff, haklapp på hjälm och dyl för att stänga igen, så kommer det ändå in en massa ohyra i hjälmen som ska surra runt framför ögonen på en ... :3freak

Att man sätter sig på håret när man kliver på hojen, och ger sig själv whiplash sen när man ska iväg och lutar sig framåt :crash
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte mycket, det ända är väl när man kommer fram och inte har någonstans att göra av hjälm och grejer.
Men iofs kan man ju bara hängat på hojen tills man kommer tillbaks.

Så, nä, ni är sånna kärringar allihop! :arsele
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top