Vad finner du irriterande gällande utrustning och mc åkning!

Knäskydden i mina skinnbyxor:huvet
Efter 3-4tim på hojen så kunde de lika gärna vara gjorda av järn:näsblod
 
Jag kunde inte köra hoj i mina skinnbyxor, såfort jag drog på mig skiten och körde ett tag så domnade alltid vänster pungkula bort, av vibrationer osv, köpte mig ett par kevlarbyxor och nu slipper jag mina pungproblem.:yoparty

Ja jävlar vad jag skratta när jag läste detta! :rofl
 
Att ta på sig hela jävla riddarutrustningen för att sen inse att man måste baxa ut hojjäveln ur garaget.

Eller när man lastar på packning för en veckas hojsemester på hojen, kränger på sig hela rustningen och sedan märker att batteriet är dött. Givetvis har jag garage på källarplan också så att knuffa igång hojen gick inte heller. :huvet
 
När solen skiner och man krängt på sig hela rustningen och kört 1km och Splaff - stor insekt som smetas ut över visiret, mitt i synfältet.

Eller den här: Att köra med öppen hjälm och helskägg en varm sommarkväll och plötsligt blåsa igenom ett moln med knott..det har jag provat.:zpy
 
Last edited:
När solen skiner och man krängt på sig hela rustningen och kört 1km och Splaff - stor insekt som smetas ut över visiret, mitt i synfältet.

Eller den här: Att köra med öppen hjälm och helskägg en varm sommarkväll och plötsligt blåsa igenom ett moln med knott..det har jag provat.:zpy

Alltid i tankväskan: plastpåse med våt liten frottéhandduk (ursprungligen tänkt för rengöring av babystjärtar - tillklippt 20x20cm av badlakan går självfallet lika bra). När den snusdosestora timmermannen träffat visiret i 90 knyck är det bara att bromsa in, dra fram trasan, torka rent, stoppa tillbaka trasan och köra vidare.

Upprepa var 8 km sommartid på Nordkalotten... Eller huka bakom kåpglaset.

Öppen hjälm, helskägg och insekter: Sorry, finns ingen hjälp att få här. Stäng munnen, möjligen.
 
Att det ska vara så jäkla bökigt!

På med underställ, tunt svalkande på sommaren eller ett lite varamare på hösten/våren.
På med ryggskydd.
På med stället, och nästan vrida axlarna ur led.
På med buff och bula.
På med midjeväska.
På med hjälm.
På med handskar. (Det är nu man kommer på att man glömt att ta fram nyckeln i den trånga fickan på midjeväskan.)

Täcka av kapellet från hojen.
Låsa upp kättingen.
Låsa upp skivbromslåset och packa in det under sadeln.

10 min senare när man är framme vid jobbet, så gör man nästan allt i omvänd ordning. :4skrika
 
Måste tyvärr säga att dåligt underhåll på vägar seglat upp som klar etta på klagomålstoppen. :4skrika

Om man överhuvudtaget lagar potthåll, skador och sprickor görs det så dåligt att efter några veckor är skadan tillbaka i full glans. :(

De eländiga snabelbilarna och hela mattor av "gruslagningar", år efter år i lager på lager, är också lika sorgligt som trafikfarligt. :dummer
 
Ja vägarna är nog det värsta av allt. Äger SP1:a mest av estetiska skäl. Finns inte många sträckor hemmavid där jag kan nyttja dess potential. Bästa vore att sälja den till en skåning och köpa en Africa Twin istället.
 
Att ta på sig hela jävla riddarutrustningen för att sen inse att man måste baxa ut hojjäveln ur garaget.

Att mitt i sommaren ta på sig hela stället inkl hjälmen, och sedan kicka igång motarden.
Normalt sett startar den på första kicken, men ibland har "en rödvecka" och inte vill starta just nu...
pust... :gnissla :smasha
 
Prova skinnställ och inse att de flesta verkar vara avsedda för korta och tjocka män.
Slutresultatet är att promenera runt med kameltå så fort man ska till/från/av hojen.
 
Vägarnas totala brist på underhåll.

Snabelbilen, i den mån de försöker få till underhållet.

Trafikanter som stannar inför rondeller som varit öde sedan dackefejden (har en busslast rondeller på väg till jobbet :gnissla ).

Försäkringen.
 
Alla jävla flugor, mygg och knott som ska kleta ner hjälmen, kläderna och hela fronten på hojen varje gång man är ute och kör. Kan de inte flyga bredvid vägen istället?
 
Helt klart vilket jäkla meck det är att baxa ut hojen och klä på sig skinnpyjamas med tillbehör. På sommaren är man ju helt genomsvettig innan man ens kommit på hojen.

Annars är det när man inte får till byxbenen ordentligt i stöveln (som i skaftet sitter tight som satan eftersom jag var dum nog att hålla på med hästar i 25 år och utvecklade fula vadmuskler) så att det trycker på någon nerv efter ett par km så att foten domnar bort. Bara att stanna och börja om.

På hojen kan jag störa mig på att det inte går att köra i under 100 km/h i mer än 2 minuter, sedan går ryggen av eftersom man sitter som en padda. Men jag älskar henne över allt annat ändå, och det är trots allt inte meningen att man ska köra så sakta med henne! :kär
 
En hjälm som inte låter så inåt h-e. Tjöpte en Schubert för att dom påstods vara tysta, men inte då.
Kompisinnan vill ha en hjälm med bra akustik för sång.
 
Det finns många saker...
1) När man kommer ut från jobbet efter lång dag och dragit på sig utrustningen och inser att någon j-kel slängt ut lappmögel överallt :mad:
2) Sen till första mötet på morgonen och naturligtvis skall dragkedjorna krångla när man ska ur sparkdräkten :huvet
3) Grusbilar på bulten :smasha
4) Söndagsutflykt för mormor och morfar på dom bästa mc-vägarna :gnissla
5) Att vara mc-lös denna sommar :brinnerup
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top