Vad fick dig att le idag?

Det var bara den partitillhörighet som garanterade snabbaste vägen till grytorna.
Någon politisk ideologi har han inte, förutom "roffa åt sig"
Han är bästa kompis med Hanif och Jimmy och i övrigt försöker han leka stekare i dom grupper han kan.
Nja, skulle nog säga att han är ganska mycket sosse om man lyssnar på honom ideologiskt.
Sen om han lever som han lär...men det är ju också lite sosse över det...
 
-Sommarbete, vinterhage, utfodring, ja tidigare i år.
-?
-Men det förstår du väl, då vill jag städa och spola ur stallet så du kan väl titta på tvätten där nere.
-Den som stått och dammat(bokstavligen) i 15 år?
-Precis.

-Nu ska vi se, här..
1000002787.jpg
1000002772.jpg
1000002773.jpg

-Jaha en sådan med dubbla kvalitetsskruvar.
1000002774.jpg
1000002776.jpg

-HD.. visste att det var något lurt.
1000002775.jpg

-Milton kan du hjälpa till här? ..hepp.
1000002788.jpg


HD - Årsmodell okänd - Startar
200 000:-
1000002783.jpg
 
Åkte till stugan igår för att rensa ogräs o klippa gräset. När jag skulle ta spårvagnen hem kom syrran över (hon har stugan bredvid min o mammas stuga). Med GT, öl och snacks. Jag lånade hennes bil lite snabbt och åkte hem för att hämta lakan o mer kattmat. Väldigt mysigt att vakna upp till fågelkvitter, vindstilla soligt väder och de här två sittandes på mig 😄 ingen hoj den här helgen men väldigt trevligt ändå
2872.jpg
 
Uppdaterade min Samsung mobil till one ui 8.5.
Upptäckte att det regnade på lås-skärmen och regnade ute..
Tydligen en AI-funktion när det regnar ute så regnar det på skärmen.

Bara jag inte vaknar i morgon och det snöar på skärmen.😨
 
Frukosten på Södra Berget får mig alltid att le. 😊
 
Uppdaterade min Samsung mobil till one ui 8.5.
Upptäckte att det regnade på lås-skärmen och regnade ute..
Tydligen en AI-funktion när det regnar ute så regnar det på skärmen.

Bara jag inte vaknar i morgon och det snöar på skärmen.😨

Jag tror att jag hade den funktionen på en skitgammal HTC, eller så var det väderappen jag hade installerad som hade den funktionen.
På så gammal hårdvara fanns ingen AI och själva effekten slöade ner telefonen.

Det slöar garanterat ner din samsung och drar resurer på den med, skillnaden är att den har tillräckligt bra hårdvara för att det inte ska märkas... än..
Sen slänger man in AI i lite andra appar också, inte för att det behövs, utan för att man kan, och då är det två grejor som käkar av resurserna
Sen är det fyra... eller åtta...

Visst är det kul att det finns och kan vara en kul grej att ha på i början, men jag stänger av allt sånt löpande, men så kändes min förra telefon kvick ända tills den dog av spräckt skärm vid den respektabla åldern av ~10 år
 
Det är inte ett fall av ”strunt samma om den rör på sig, bara den brölar”?
Tja, kanske kan lite avgaser läcka in i systemet, eller vad var frågan?
Jag tror att han som kör den hade gjort det han förmådde på gruset hemma. Nu sitter det ett skarvrör som är i rätt storlek för röret och inte ett med 5mm för stor diameter.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top