Vad fick dig att le idag?

Jag var alltid en le jävel, så jag pillade loss och vände på ett hörn så att de blev omöjliga att lösa istället. :hihi
Jag med ! Fick nått hopplöst spel av en dam i Present. Tackade med att skicka en fixad Kub (se Ulvhamne) och en bok om hur man skulle lösa kuben. Hon tackade mig inte alls !
 
Jag gjorde samma sak för några år sedan och kunde efter ett tag lösa kuben i stort sett på rent muskelminne. Sedan lade jag den åt sidan i ett par år och nu i höstas plockade jag upp den igen och har såklart glömt hur jag gjorde.
Nåja, det går såklart att lära sig igen, men att jag hade en sådan teflonhjärna förvånade mig.

Det blir lätt så... Jag har lärt mig vridningarna så de sitter i fingrarna, men börjar jag räkna eller tänka så tappar jag bort mig. Och det är bara de enkla algoritmerna som tar tid - de som sätter kuben på några sekunder är inte bara snabba, utan har lärt sig andra sätt att få många bitar samtidigt att falla på plats.

Jag repeterar nu några gånger per dag, så kanske det präntas in bättre.
 
Lärde mig också generell algo för kuben för något år sedan. Kunde efter ett tag lösa godtyckligt scramblad kub på tre minuter eller så. Ungefär 40 år efter att alla coola ungar i skolan gjorde motsvarande inlärning.

Min alltid lika stöttande fru berättade för mig att det var helt meningslös kunskap som inte på något sätt höll hjärnan i trim utan bara är en automatiserad process. Jag tolka det som att hon är avundsjuk.

Men sen ser man på folk som löser godtyckligt scramblad kub på ungefär lika många sekunder. Damn.
Det är inte meningslöst... Alla typer av processer man lär sig och kan hålla igång, är bra för hjärnan. Jag gjorde detta för mitt eget välmående och självkänsla och för ett barnbarn som vill ha hjälp med att lösa ut sin kub. (y)
 
Lärde mig också generell algo för kuben för något år sedan. Kunde efter ett tag lösa godtyckligt scramblad kub på tre minuter eller så. Ungefär 40 år efter att alla coola ungar i skolan gjorde motsvarande inlärning.

Min alltid lika stöttande fru berättade för mig att det var helt meningslös kunskap som inte på något sätt höll hjärnan i trim utan bara är en automatiserad process. Jag tolka det som att hon är avundsjuk.

Men sen ser man på folk som löser godtyckligt scramblad kub på ungefär lika många sekunder. Damn.
Lärde mig det i 12års åldern. Blir nästan rädd när jag tar i en kub nuförtiden av hur mycket av den där processen som fortfarande sitter kvar över 40 år senare. Ska inte säga att jag kommer ihåg allt, men obehagligt mycket. Sedan kan jag inte minnas namn på någon jag pratade med för 5 minuter sedan :)
 
Det blir lätt så... Jag har lärt mig vridningarna så de sitter i fingrarna, men börjar jag räkna eller tänka så tappar jag bort mig. Och det är bara de enkla algoritmerna som tar tid - de som sätter kuben på några sekunder är inte bara snabba, utan har lärt sig andra sätt att få många bitar samtidigt att falla på plats.

Jag repeterar nu några gånger per dag, så kanske det präntas in bättre.

Det satt tydligen inte så långt inne ändå.
IMG_3076.jpeg

Jo, jag har såklart en kub här på jobbet. När jag lärde mig lösa den var det med ursäkten att hålla fingrarna igång när jag hade handen gipsad i fyra månader så jag har fortfarande både en hemma och en på jobbet.
 
Jag har en dator med grafikkort
NVIDIA GeForce RTX 5080

Hittade driver och processer som pekar på AMD
Var är det för skit.
.
.
.
.
.
.
.

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus B650E MAX GAMING WIFI Moderkort
ASUS B650E MAX GAMING WIFI supports integrated AMD graphics when paired with an AMD Ryzen processor that includes built-in Radeon graphics

OK😂
 
Ta bort ditt Schibsted-konto
Radera hela kontot. Detta innebär att alla dina data, exempelvis personuppgifter och aktivitet kopplad till dina tjänster och konton, kommer att raderas.

Gjort👌
 
Jag tog bort mitt förra året innan de bytte utseende och inloggning på Blocket.


I november hade Facebook-gruppen 7000 medlemmar efter en vecka.
IMG_2569.png

Idag har gruppen 29000 medlemmar.

IMG_2568.jpeg

Jag har ingen aning om hur många användare de har eller hur många de tappat.
Jag behöver inte Blocket och de behöver förmodligen inte mig heller. 😄
 
Du kan använda spillet till att bygga staket av hemma....

Finns det en anledning till att lämna lite spill mellan varje bit?
De får inte ramla ner i bassängen, plåten ligger på ett ganska stormaskigt galler som strålen också slår sönder. Dessutom om man inte har den så lossnar biten och kan flyga iväg eller lägga sig ivägen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top