Vad fick dig att le idag?

Jag tycker synd om snälla och trevliga veganer som av misstag serveras hamburgare av kött.

Jag tycker INTE synd om gapiga aktivist-veganer som springer till SVT och slår upp det stort.
Nu var det ju värre ändå! Han var ju anställd på SVT och gjorde ett reportage om sin egen fruktansvärda upplevelse som han tyckte han behövde dela med allt och alla.

Nu var det ju värre ändå! Han var ju anställd på SVT och gjorde ett reportage om sin egen fruktansvärda upplevelse som han tyckte han behövde dela med allt och alla.

Kan inte svt göra reportage om alla skolbarn som tvingas äta vegetarisk kost regelbundet? Oftast mer än en gång i veckan.

Fick ännu ett infall (nr 513 i år) och köpte en ny kub. Kollade youtube för att lära mig algoritmer och övade. Några dagar senare kan jag nu lösa kuben på ett par minuter, gång på gång. Ett mål jag har haft i säkert 40 år (drygt) men aldrig rott iland förrän nu...View attachment 526928
Jag gjorde samma sak för några år sedan och kunde efter ett tag lösa kuben i stort sett på rent muskelminne. Sedan lade jag den åt sidan i ett par år och nu i höstas plockade jag upp den igen och har såklart glömt hur jag gjorde.
Nåja, det går såklart att lära sig igen, men att jag hade en sådan teflonhjärna förvånade mig.

Lärde mig också generell algo för kuben för något år sedan. Kunde efter ett tag lösa godtyckligt scramblad kub på tre minuter eller så. Ungefär 40 år efter att alla coola ungar i skolan gjorde motsvarande inlärning.

Min alltid lika stöttande fru berättade för mig att det var helt meningslös kunskap som inte på något sätt höll hjärnan i trim utan bara är en automatiserad process. Jag tolka det som att hon är avundsjuk.

Men sen ser man på folk som löser godtyckligt scramblad kub på ungefär lika många sekunder. Damn.

Fick en kub av mor när jag var ca 10 år, innan ett nattåg till Övik.
Var rätt nöjd när jag visade mamma att jag löst den på morgonen efter. :)
(Var nog en del tur och ihärdighet mer än tanke...)

Kommer ihåg kub var poppis när man var i låg/mellanstadiet men jag har aldrig varit smart så lyckades aldrig lösa den. Men lärde mig att ta en skruvmejsel och lirka loss dom och sen plocka ihop den i rätt ordning. Så det såg ut som att jag var smart iallafall

Kommer ihåg kub var poppis när man var i låg/mellanstadiet men jag har aldrig varit smart så lyckades aldrig lösa den. Men lärde mig att ta en skruvmejsel och lirka loss dom och sen plocka ihop den i rätt ordning. Så det såg ut som att jag var smart iallafall
Jag var alltid en le jävel, så jag pillade loss och vände på ett hörn så att de blev omöjliga att lösa istället. :hihi

Lärde mig också generell algo för kuben för något år sedan. Kunde efter ett tag lösa godtyckligt scramblad kub på tre minuter eller så. Ungefär 40 år efter att alla coola ungar i skolan gjorde motsvarande inlärning.

Min alltid lika stöttande fru berättade för mig att det var helt meningslös kunskap som inte på något sätt höll hjärnan i trim utan bara är en automatiserad process. Jag tolka det som att hon är avundsjuk.

Men sen ser man på folk som löser godtyckligt scramblad kub på ungefär lika många sekunder. Damn.
Klassiskt fall av fruntimmer.
En kvinnas jobb är aldrig gjort så länge det finns en man på jorden som gör något han finner nöje i.
-Gammalt djungelordspråk.

Jag var alltid en le jävel, så jag pillade loss och vände på ett hörn så att de blev omöjliga att lösa istället. :hihi
Jag med ! Fick nått hopplöst spel av en dam i Present. Tackade med att skicka en fixad Kub (se Ulvhamne) och en bok om hur man skulle lösa kuben. Hon tackade mig inte alls !

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage