Vad fick dig att le idag?

Norge igen !
1774129596985.png
Ikea på Furuset ønsker å bygge ut varehuset, men risikerer da å få kun 291 av dagens rundt 850 parkeringsplasser. Og de må bygge 1245 sykkelplasser.
 
Danmark idag.
1774173157804.png
Inget Unikt för Danmark.
Det är inte de fattiga som haft råd betala en "flyktingsmugglare" ~10000 US$ mer än 10 genomsnittsliga årsinkomster för lämna Afrika och Mellanöstern för EU.
1774173790531.png
Det är dom rikaste som drar hellre än att bidra till sitt eget land.
 
Last edited:
Danmark idag.
View attachment 526898
Inget Unikt för Danmark.
Det är inte de fattiga som haft råd betala en "flyktingsmugglare" ~10000 US$ mer än 10 genomsnittsliga årsinkomster för lämna Afrika och Mellanöstern för EU.
View attachment 526899
Det är dom rikaste som drar hellre än att bidra till sitt eget land.
Man kan ju tolka det som att de rika har försökt länge nog och tröttnat på utvecklingen med...
 
Danmark idag.
View attachment 526898
Inget Unikt för Danmark.
Det är inte de fattiga som haft råd betala en "flyktingsmugglare" ~10000 US$ mer än 10 genomsnittsliga årsinkomster för lämna Afrika och Mellanöstern för EU.
View attachment 526899
Det är dom rikaste som drar hellre än att bidra till sitt eget land.

Man kan ju tolka det som att de rika har försökt länge nog och tröttnat på utvecklingen med...

Igen, välfärd, arbetarskydd och liknande är inge bra att ha på nationell nivå. Det borde vara universellt, och därför inte en konkurrensfråga.
 
Fick ännu ett infall (nr 513 i år) och köpte en ny kub. Kollade youtube för att lära mig algoritmer och övade. Några dagar senare kan jag nu lösa kuben på ett par minuter, gång på gång. Ett mål jag har haft i säkert 40 år (drygt) men aldrig rott iland förrän nu...IMG_20260323_005635961.jpg
 
Jag tycker synd om snälla och trevliga veganer som av misstag serveras hamburgare av kött.

Jag tycker INTE synd om gapiga aktivist-veganer som springer till SVT och slår upp det stort.
Nu var det ju värre ändå! Han var ju anställd på SVT och gjorde ett reportage om sin egen fruktansvärda upplevelse som han tyckte han behövde dela med allt och alla.
 
Nu var det ju värre ändå! Han var ju anställd på SVT och gjorde ett reportage om sin egen fruktansvärda upplevelse som han tyckte han behövde dela med allt och alla.

Kan inte svt göra reportage om alla skolbarn som tvingas äta vegetarisk kost regelbundet? Oftast mer än en gång i veckan.
 
Fick ännu ett infall (nr 513 i år) och köpte en ny kub. Kollade youtube för att lära mig algoritmer och övade. Några dagar senare kan jag nu lösa kuben på ett par minuter, gång på gång. Ett mål jag har haft i säkert 40 år (drygt) men aldrig rott iland förrän nu...View attachment 526928
Jag gjorde samma sak för några år sedan och kunde efter ett tag lösa kuben i stort sett på rent muskelminne. Sedan lade jag den åt sidan i ett par år och nu i höstas plockade jag upp den igen och har såklart glömt hur jag gjorde.
Nåja, det går såklart att lära sig igen, men att jag hade en sådan teflonhjärna förvånade mig.
 
Lärde mig också generell algo för kuben för något år sedan. Kunde efter ett tag lösa godtyckligt scramblad kub på tre minuter eller så. Ungefär 40 år efter att alla coola ungar i skolan gjorde motsvarande inlärning.

Min alltid lika stöttande fru berättade för mig att det var helt meningslös kunskap som inte på något sätt höll hjärnan i trim utan bara är en automatiserad process. Jag tolka det som att hon är avundsjuk.

Men sen ser man på folk som löser godtyckligt scramblad kub på ungefär lika många sekunder. Damn.
 
Fick en kub av mor när jag var ca 10 år, innan ett nattåg till Övik.
Var rätt nöjd när jag visade mamma att jag löst den på morgonen efter. :)
(Var nog en del tur och ihärdighet mer än tanke...)
 
Kommer ihåg kub var poppis när man var i låg/mellanstadiet men jag har aldrig varit smart så lyckades aldrig lösa den. Men lärde mig att ta en skruvmejsel och lirka loss dom och sen plocka ihop den i rätt ordning. Så det såg ut som att jag var smart iallafall
 
Kommer ihåg kub var poppis när man var i låg/mellanstadiet men jag har aldrig varit smart så lyckades aldrig lösa den. Men lärde mig att ta en skruvmejsel och lirka loss dom och sen plocka ihop den i rätt ordning. Så det såg ut som att jag var smart iallafall
Jag var alltid en le jävel, så jag pillade loss och vände på ett hörn så att de blev omöjliga att lösa istället. :hihi
 
Lärde mig också generell algo för kuben för något år sedan. Kunde efter ett tag lösa godtyckligt scramblad kub på tre minuter eller så. Ungefär 40 år efter att alla coola ungar i skolan gjorde motsvarande inlärning.

Min alltid lika stöttande fru berättade för mig att det var helt meningslös kunskap som inte på något sätt höll hjärnan i trim utan bara är en automatiserad process. Jag tolka det som att hon är avundsjuk.

Men sen ser man på folk som löser godtyckligt scramblad kub på ungefär lika många sekunder. Damn.
Klassiskt fall av fruntimmer.
En kvinnas jobb är aldrig gjort så länge det finns en man på jorden som gör något han finner nöje i.
-Gammalt djungelordspråk.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top