I början av december flyttade min yngsta hemifrån. Det hålls rent hemma. Tvättkorgen har inte konstant ett överhäng av smutstvätt. Har jag köpt en chokladkaka och lagt i kylskåpet finns den där tills jag ska äta den. Mina hudvårdsprodukter verkar räcka i en evighet helt plötsligt. Mina kläder hänger på sin galge och är rena tills dess jag ska ha dom.
Nu har jag varit i Thailand sen nyår, pengarna räcker hur länge som helst. Att köpa en cappuccino på bageriet på morgonen ihop med en surdegs fralla märks ju inte ens i plånboken när man inte ska betala för en hel familj. Idag kollade jag lite på budgeten för resten av månaden och inför nästa lön, januari brukar ju vara lite drygt, och på semester dessutom så tänkte jag att jag ska kolla lite. Nä Rockis kan fortsätta unna sig gott. Det fick mig le idag.
Dessutom fick jag en ny tjänst från nyår med, inte fått det slutgiltiga beskedet om löneförhandlingen än men det ser bra ut. Tar inte ut något i förskott, signerat kontrakt innan, men.... 50+ är faan rätt fabulous faktiskt

skulle inte vilja vara yngre, lite oväntat men sant.
Sen att yngsta direkt fick jobb efter gymnasiet inom hemtjänsten och jobbar så mycket så hon hade en bruttolön på 32-40k, får mig också att le rätt bra. Hon har sparat ihop så hon kan bo kvar i sin lägenhet i 6 månader nu om hon inte får nån lön. Inte många 20 åringar som har den ambitionen. (Den äldsta dottern är pank student så det finns båda varianterna.)
Solen skiner. 28 grader. Kall öl