Vad fick dig att le idag?

Precis vad jag gjort. Gått från +100% egenkonsult till att bli anställd ett år på 60% hos min sista uppdragsgivare. Ska försöka klara mig utan att ta ut pension alls under året.
Men kolla hur lite pensionen sjunker på slutet om du tar ut 50% allmän pension.
Jag blev förvånad över att det gör så lite skillnad.
Det är ju onödigt att gå och snåla om man inte behöver.
Nu ser det ju olika ut för oss alla så för dig kanske det blir annorlunda.

Den här verkar vara riktigt kul om man har behovet.

Jag har behovet, och tar också gärna emot ett gratisexemplar för utvärdering.

Jag har sett en äldre Yarbo som dock användes enbart för gräsklippning och den imponerade.
Som snöslunga tror jag säkert att den fungerar bra, om man låter den gå ofta, så att det inte blir för mycket, men det är ju samma sak med robotdammsugare och robotgräsklippare, dom kan ju köra ofta och då blir det inte så mycket varje gång.

Själv har jag inte dragit igång slungan än, jag köpte bensin till den idag, men det är rätt kallt så jag väntar nog på varmare väder.
Det är ju ytterligare en fördel med robotslunga, den kan man ju köra när det är som kallast och snön är lättslungad

I början av december flyttade min yngsta hemifrån. Det hålls rent hemma. Tvättkorgen har inte konstant ett överhäng av smutstvätt. Har jag köpt en chokladkaka och lagt i kylskåpet finns den där tills jag ska äta den. Mina hudvårdsprodukter verkar räcka i en evighet helt plötsligt. Mina kläder hänger på sin galge och är rena tills dess jag ska ha dom.

Nu har jag varit i Thailand sen nyår, pengarna räcker hur länge som helst. Att köpa en cappuccino på bageriet på morgonen ihop med en surdegs fralla märks ju inte ens i plånboken när man inte ska betala för en hel familj. Idag kollade jag lite på budgeten för resten av månaden och inför nästa lön, januari brukar ju vara lite drygt, och på semester dessutom så tänkte jag att jag ska kolla lite. Nä Rockis kan fortsätta unna sig gott. Det fick mig le idag.

Dessutom fick jag en ny tjänst från nyår med, inte fått det slutgiltiga beskedet om löneförhandlingen än men det ser bra ut. Tar inte ut något i förskott, signerat kontrakt innan, men.... 50+ är faan rätt fabulous faktiskt 🤩 skulle inte vilja vara yngre, lite oväntat men sant.

Sen att yngsta direkt fick jobb efter gymnasiet inom hemtjänsten och jobbar så mycket så hon hade en bruttolön på 32-40k, får mig också att le rätt bra. Hon har sparat ihop så hon kan bo kvar i sin lägenhet i 6 månader nu om hon inte får nån lön. Inte många 20 åringar som har den ambitionen. (Den äldsta dottern är pank student så det finns båda varianterna.)

Solen skiner. 28 grader. Kall öl 😃

Den här verkar vara riktigt kul om man har behovet.

Det verkar var nått fruktansvärt roligt och sitta och köra snöslunga.
Men var ska man lägga snön ? Det måste väl också programmeras in ?
Tycker mest den flyttar snön på tomten !

Den flyttar snön från väg/gångväg som blir hyfsat rent
till ett annat ställe som får mer snö.
Snön trollas inte även om man använder spade.🤔

Det är för att folk inte programmerar in vart den ska slunga, jag har sett flera demos där dom till exempel kastar snön på bilen eller andra olämpliga ställen.

Det är roligare att sitta och styra den än att sitta och vrida på tratten

När jag går bakom min slunga hemma på gården är det ett evinnerligt jävla vevande och justerande av utkastvinkeln för att få snön på rätt ställe, ibland vill man lägga upp lite snö mot husväggen för isoleringens skull, men oftast vill man ju slunga den ut på gräsmattan

Jag har dock, peppar peppar ta i trä, inte slungat någon sten genom något fönster än.

Beställde kamremmar från Italia Bike Center igår fm och hämtade dem på macken på fm idag.
Så nu ska jag bara samla ork att byta, och kolla stödrullar mm samtidigt.

🤣 Men ändå var det sant 1984, och även 1989 inte förrän runt 10 år senare 1994 började man kunna ana förändringens vindar tillta och då var den där datorn från 1984 ändå värdelös.

Hur många av er har katalogiserat era kassettband och vinylskivor och gjort den där hemma-budgeten med era datorer?
Det var ju argumentet för att köpa dom, man skulle göra så mycket nyttigt med dom

Näe, hemdatorerna började göra nytta någon gång på 90 talet då man först fick Internet i hemmen via telefonmodem och började kunna Altavista saker

Och vem minns inte dom lågupplösta bilderna som laddades rad för rad i tre minuter, eller som en kompis sa "det laddar så långsamt att man har runkat färdigt innan man ser att det är en transa"

Hur många av er har katalogiserat era kassettband och vinylskivor och gjort den där hemma-budgeten med era datorer?
Det var ju argumentet för att köpa dom, man skulle göra så mycket nyttigt med dom

Näe, hemdatorerna började göra nytta någon gång på 90 talet då man först fick Internet i hemmen via telefonmodem och började kunna Altavista saker

Och vem minns inte dom lågupplösta bilderna som laddades rad för rad i tre minuter, eller som en kompis sa "det laddar så långsamt att man har runkat färdigt innan man ser att det är en transa"
Bodde fortfarande med föräldrarna då, men far skaffade en p70 med win95 och ett modem. Något år eller så efter det fanns det flera datorer i huset varav en bestod i en hög kretskort på väggen som tjänstgjorde som router för internet för resten av datorerna.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back