Vad fick dig att le idag?

Den här tråden på Flashback..

Det var väl en ovanligt sansad tråd för att vara Flashback. Jag försökte ta till mig information om folket kring Jocke Lundell häromdagen efter att ha sett SVTs granskning av luftskallen ifråga. Jag fick känslan av att det här med allmän skolplikt fungerar halvkrattigt.

Positivt negativt,

Gjorde en såndär zzsnarkutredning, sömnapné kanske det heter och trodde väl aldrig jag ens skulle kunna sova med makapären på mig + t-shirt men det gick över förväntan. En tid senare och idag var det onlinemöte med syrra som presentera high score..

Normalt är tydligen 5 andningsuppehåll i timmen när man sussar.

Jag begrep inte riktigt logiken helt för hon var rätt snabb på att rabbla siffrorna men på ett ungefär:

34 andningsuppehåll i timmen, 55 när jag sov på rygg vilket jag gjorde 52% som är 33% snitt..? Här någonstans tappa jag det men jävla resultat =)

Andningsuppehållen var 10-82 sekunder och minns inte helt men det var nog rätt många som var långa.

Trots detta var syresättningen i medel 94% vilket skulle vara bra.

Kontentan är att jag inte sover fast jag sover = trött och orkeslös som jag fråga doktorn om från början.

Får se vilket trassel det blir med Dark Wajder-utr. sen men det tar en stund tills dess.

Kanske får någon annan att hitta lösning på liknande besvär.

Positivt negativt,

Gjorde en såndär zzsnarkutredning, sömnapné kanske det heter och trodde väl aldrig jag ens skulle kunna sova med makapären på mig + t-shirt men det gick över förväntan. En tid senare och idag var det onlinemöte med syrra som presentera high score..

Jag begrep inte riktigt logiken helt för hon var rätt snabb på att rabbla siffrorna men på ett ungefär:

34 andningsuppehåll i timmen, 55 när jag sov på rygg vilket jag gjorde 52% som är 33% snitt..? Här någonstans tappa jag det men jävla resultat =)

Andningsuppehållen var 10-82 sekunder och minns inte helt men det var nog rätt många som var långa.

Kontentan är att jag inte sover fast jag sover = trött och orkeslös som jag fråga doktorn om från början.

Får se vilket trassel det blir med Dark Wajder-utr. sen men det tar en stund tills dess.

Har några polare med zznarkmaskiner och dom är nöjda.
Det går över förväntan att sova med såna på sig enlig kompisarna.
Deras fruar nöjda? Not so much. ;)

Mm damen satte sig direkt på tvären om någon apparat som låter.. man fick se lite bilder på mötet och jag sa att den såg påkostad ut o säkert tyst :gnissla

Men tekniska utmaningar ni vet, får väl bygga ett litet hus till den - isolerat.

Mm damen satte sig direkt på tvären om någon apparat som låter.. man fick se lite bilder på mötet och jag sa att den såg påkostad ut o säkert tyst :gnissla

Men tekniska utmaningar ni vet, får väl bygga ett litet hus till den - isolerat.
Isolerat som mitt ute i skogen långt hemifrån :va

Imorse var det en äldre herre yngre än jag som opponerade sig mot musiken på gymmet och sa fan måste vi lyssna på sånt där skit?
Det kallas hiphop, sa jag.
Ja det vet jag för fan spott, fräs

Sånt är kul.

Jag kan tolerera dom flesta sorters musik, släng på valfri reklamkanal, jag kan leva med att höra Swifts nya 3 gånger i timmen, men nyligen var jag på ett jobb där en grupp 20-30 åringar delade på åtkomsten till blåtandshögtalaren, och det var fan olidligt.

Det var "Rid mig som en dalahäst" blandat med popversioner av gamla psalmer och "Smurf-musik"

Fy fan!

Andra gången jag genomgick undersökning (fick CPAP OCH skena, skenan funkade skitbra så jag lämnade tillbaka CPAP och var nöjd tills skenan gick sönder, ville ha ny skena men app app, det går inte) och när vi gick igenom det med doktor så sa han att det var de värsta resultat han sett. Så fick enbart CPAP andra gången.

Uppföljning finns inte i Region Stockholm, man får sin CPAP och sedan är man lämnad till sitt öde. Man får köpa ny mask själv när den blir sliten.

Jag använder CPAP hemma, sedan har jag skaffat skena själv. Finns väl typ en miljon olika modeller, problemet är utbrett. Skenan använder jag när jag åker bort eller till landet. Nackdelen med skena är att man får ont i käken, men man vänjer sig tillräckligt för att det ska gå att sova bra.

Exempel på skena

Positivt negativt,

Gjorde utredningen för tre år sedan, ur minnet låg jag på någonstans runt 70 uppehåll mellan 10 sekunder till 60 sekunder.
Fick först köra med skena - fungerade väldigt bra under något år, efter det ville inte käken gå tillbaka till "normal" position. Käken hamnade för långt fram (underbett) vilket gjorde att bettet blev fel, tänderna passade inte ihop m.m.
Bad om att få ut en CPAP istället vilket inte var några problem.
Airsene 10 heter den jag har, förvånansvärt tyst, frugan störs inte så länge masken sitter som den ska :)

Byggde ihop batteripack och trafo för att kunna ta med den på MC camping. Förutom att det tar mycket plats i packningen så har det fungerat med både hängmatta och tält :)

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back