Vad fick dig att le idag?

Idag log jag riktigt brett då jag knäckte "koden" för att kränga på MC däcken. Man är ju en idiot av rang som inte "upptäckt" hur man ska göra tidigare! I princip varenda video och instruktion visar tydligt hur man ska göra.
Ned med "beaden" i mitten då sista biten ska krängas på. En så enkel grej som är så svår att förstå och ta till sig 😁
Nu körde jag med tre järn, två för att kränga på och det sista för att pressa ned däcket mot mitten - sjukt smidigt!

Idag log jag riktigt brett då jag knäckte "koden" för att kränga på MC däcken. Man är ju en idiot av rang som inte "upptäckt" hur man ska göra tidigare! I princip varenda video och instruktion visar tydligt hur man ska göra.
Ned med "beaden" i mitten då sista biten ska krängas på. En så enkel grej som är så svår att förstå och ta till sig 😁
Nu körde jag med tre järn, två för att kränga på och det sista för att pressa ned däcket mot mitten - sjukt smidigt!
Håller med dig om hur det känns när man väl inser hur man ska bära sig åt. Det känns som en uppenbarelse.
När man fått in tekniken och även lärt sig kränga på crossdäck med mousse så går det av sig själv.
Kommer ihåg när jag var nybörjare och var helt genomsvettig och däckjärnen flög omkring i garaget. När man frågade andra om hur dom gjorde "bara se till att trycka ner den andra sidan i mitten av hjulet" det lät så lätt.

Första gången en kompis skulle prova var att kränga om spikdäck med mousse. Det var mycket blod och skärsår innan han gav upp.

Kool info 👍
Bilder visades som sagt och hon mena väl på det att maskin hade den bättre statistiken så man börjar med den och skenan vid strul. När jag fråga om kallhyran var 22 000/mån informerades 100 kr men längre än så har jag inte kommit ännu. Hon sa dock att avbokningar var att vänta i virustider som nu, gissar att jag måste få den bokade tiden först innan jag kan se och nypa återbud.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back