Vad fick dig att le idag?

Äntligen (förhoppningsvis lika bra eller bättre (om det nu är möjligt) än den gamla) "Smokey and the Bandit".

The exciting return of "Smokey and the Bandit"​


Edit: felkorrigering
 
Last edited:
Äntligen (förhoppningsvis lika bra eller bättre (om det nu är möjligt) än den gamla "Smokey and the Bandit".

The exciting return of "Smokey and the Bandit"​

Remakes brukar ju bli sådär men man kan ju hoppas. 👍

Nu blev jag sugen på att leta rätt på den gamla. :)
 
Äntligen (förhoppningsvis lika bra eller bättre (om det nu är möjligt) än den gamla "Smokey and the Bandit".

The exciting return of "Smokey and the Bandit"​

De senaste årens remakes har alla varit dråpliga skymfer mot originalen, så jag har inget större hopp för den här.
 
- Liknande en klasskompis´ (i 6:an) förklaring till varför han inte kunde göra ett matteprov.
"hunden åt upp min bok"

Ingen hund i det hushållet vare sig då eller senare.
Kompisen och jag hade ett av vårat första sommarjobb när vi var typ 12-13år.
Vi hjälpte en granne till kompisen att ralla in och stapla upp all hans ved. Vi fick vars en 500lapp och var jättenöjda.
Men kompisen blev trött så när han kommer hem lägger han sig och vilar. Han vaknade av något lustigt ljud. När han tittar upp ser han familjens fula boxer Otto står bredvid honom och har ätit upp hans femhundring som han lagt på sängbordet bredvid sig.
Har för mig att hans föräldrar tyckte synd om honom så dom gav han en ny femhundring.
 
Äntligen (förhoppningsvis lika bra eller bättre (om det nu är möjligt) än den gamla) "Smokey and the Bandit".

The exciting return of "Smokey and the Bandit"​


Edit: felkorrigering
Nej tack. Jag tittar på de ursprungliga ett par gånger till istället.
Snart kommer väl American Grafittii en PK-version också.
 
Nej tack. Jag tittar på de ursprungliga ett par gånger till istället.
Snart kommer väl American Grafittii en PK-version också.
Jag ska också leta upp den ur dvd-lådan och kolla för typ flerhundrade gången.
 
View attachment 519445
Fet skogspinne.

View attachment 519446
Jag kör moppe, tre mils omväg till en polare. Totalt sju mil idag.
Testade en vattenflaska där korken sitter fast. Det gick bra. Blev inte arg på EU alls.

Nostalgi med DT50!

Hade en röd -84 som stals efter fyra månader… sedan blev det Suzuki K50 året runt i några år. Köpte en K50 i delar för kanske 12-15 år sedan som jag satte ihop men sålde då jag insåg att moppe (för mig) hörde dåtiden till.


Med vänlig hälsning,
 
Var ute o outlawa med kvinnans hoj nere på vägen, få bort ytrosten och mötte stinky sopbilen utan ens ett visir att gömma mig bakom tvi fan. Vinkar förbi den från någons utfart, på vägen tillbaka väntar jag bakom stinky.. behörigt avstånd. Ut studsar en tjej och soptunnar, in igen o nästa där jag kan passera men stannar.

-Kör du själv?
-Jo och någon förklaring jag inte hörde.
-Blir ett väldans studsande upp och ner ur hytten som inte var dom där lägst byggda heller.
-Jo och någon förklaring jag inte hörde.. ska vara så.
-Jag hade protesterat!
- :)

Skitjobb.
 
View attachment 519445
Fet skogspinne.

View attachment 519446
Jag kör moppe, tre mils omväg till en polare. Totalt sju mil idag.
Testade en vattenflaska där korken sitter fast. Det gick bra. Blev inte arg på EU alls.
Ohh!! En DT50. Det var ju drömhojen, själv försökte jag köra överallt med min Dakota. Den där liknar väldigt en mycket en XT500 jag hyrde på semestern (som iofs var en udda version av en XT600 med mindre cylindrar bara). Intressant att mätarn går till 120. Den är snabb!!! :D (samma instrumentering på 125'orna säkert?!)
 
Äntligen (förhoppningsvis lika bra eller bättre (om det nu är möjligt) än den gamla) "Smokey and the Bandit".

The exciting return of "Smokey and the Bandit"​


Edit: felkorrigering
Oj, vågar man se den där. Vin Diesel så det borde ju potentiellt bli bra :) men originalet är svårslaget! Det var min första DVD för övrigt :) kanonrulle. Ska jag se i helgen bara för det :)
 
Man kan med god behållning fortsätta kvällen med Canonball run.
Dagenefter-känslan botas med alla 3 On and Sunday på raken.
 
Fy fan vad det är kul att köra moppe. Tre mils omväg igår räckte inte.
Jag klämde 20 mil idag. Bara roligt hela tiden.

IMG_2144.jpeg
Hyfsat påkostad cykelöverfart över peneltågsspåren ner mot Nynäshamn. Lite efter Tungelsta.


IMG_2145.jpeg
Grusväg och en ståfika. Nära Hemfosa. Bom så lite trångt även för moppe.


IMG_2147.jpeg
Behövde tanka. Hade 1 dl olja med. Närmaste mack med 98 var Rosenhill.
Fick i 4,6 liter så 1 dl blev nära 2%.
En fin GPZ750 Turbo! Sällsynta.

IMG_2148.jpeg
Fikar lite till i skogen. Tänkte fika i grusgropen där jag var med KLEn häromdagen. Missade den stigen in. Detta duger.


IMG_2149.jpeg
Bom. Ålade mig under för att kolla om detta var vägen till badstranden. Det var det inte.

IMG_2150.jpeg
Åkte vidare på mjuka sand- och grusvägar tills jag plötsligt var ute på asfalt igen. Fituna. Exsvärmors syrra hade landställe där i skogen med jag hittar tydligen inte så bra längre. Det kvittar. Jag ska köra moppe.


IMG_2152.jpeg

IMG_2151.jpeg
Det går lika bra med moppe som med någon av hojarna.


IMG_2154.jpeg
Köper en glass i Spångbro. Ser en cool cab. Hänger på upp till kyrkan.

IMG_2155.jpeg
Glömde nästan bort glassen. Hit med inte längre.
 
IMG_2156.jpeg
Låst. Jättelåst.

IMG_2157.jpeg
IMG_2158.jpeg
Hanvedens IP. Sandlådan mellan Västerhaninge och Jordbro industriområde. Där har jag blästrat kedjor på min DR500.

Åkte bakvägen. Väldigt länge sedan.

Jag sen blev det lite kors och tvärs och lite broar i stan. Tranebergs- och Västerbron och så. Ville inte åka hem. Sjukt kul.
 
Fy fan vad det är kul att köra moppe. Tre mils omväg igår räckte inte.
Jag klämde 20 mil idag. Bara roligt hela tiden.

View attachment 519481
Hyfsat påkostad cykelöverfart över peneltågsspåren ner mot Nynäshamn. Lite efter Tungelsta.


View attachment 519482
Grusväg och en ståfika. Nära Hemfosa. Bom så lite trångt även för moppe.


View attachment 519483
Behövde tanka. Hade 1 dl olja med. Närmaste mack med 98 var Rosenhill.
Fick i 4,6 liter så 1 dl blev nära 2%.
En fin GPZ750 Turbo! Sällsynta.

View attachment 519484
Fikar lite till i skogen. Tänkte fika i grusgropen där jag var med KLEn häromdagen. Missade den stigen in. Detta duger.


View attachment 519485
Bom. Ålade mig under för att kolla om detta var vägen till badstranden. Det var det inte.

View attachment 519486
Åkte vidare på mjuka sand- och grusvägar tills jag plötsligt var ute på asfalt igen. Fituna. Exsvärmors syrra hade landställe där i skogen med jag hittar tydligen inte så bra längre. Det kvittar. Jag ska köra moppe.


View attachment 519487

View attachment 519488
Det går lika bra med moppe som med någon av hojarna.


View attachment 519489
Köper en glass i Spångbro. Ser en cool cab. Hänger på upp till kyrkan.

View attachment 519490
Glömde nästan bort glassen. Hit med inte längre.
Vill minnas att när jag brände runt på min DT50 för ungefär 35 år sedan så tankade jag ren bensin och det var en liten behållare under sadeln där man fyllde på 2takts oljan.
Minns jag fel? Eller är det du som inte använder det? Som sagt det är många år sedan jag körde moppe
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top