Vad fick dig att le idag?

Vill minnas att när jag brände runt på min DT50 för ungefär 35 år sedan så tankade jag ren bensin och det var en liten behållare under sadeln där man fyllde på 2takts oljan.
Minns jag fel? Eller är det du som inte använder det? Som sagt det är många år sedan jag körde moppe
Oljepumpen är urkopplad och tanken bortplockad på min.
 
Fy fan vad det är kul att köra moppe. Tre mils omväg igår räckte inte.
Jag klämde 20 mil idag. Bara roligt hela tiden.

View attachment 519481
Hyfsat påkostad cykelöverfart över peneltågsspåren ner mot Nynäshamn. Lite efter Tungelsta.


View attachment 519482
Grusväg och en ståfika. Nära Hemfosa. Bom så lite trångt även för moppe.


View attachment 519483
Behövde tanka. Hade 1 dl olja med. Närmaste mack med 98 var Rosenhill.
Fick i 4,6 liter så 1 dl blev nära 2%.
En fin GPZ750 Turbo! Sällsynta.

View attachment 519484
Fikar lite till i skogen. Tänkte fika i grusgropen där jag var med KLEn häromdagen. Missade den stigen in. Detta duger.


View attachment 519485
Bom. Ålade mig under för att kolla om detta var vägen till badstranden. Det var det inte.

View attachment 519486
Åkte vidare på mjuka sand- och grusvägar tills jag plötsligt var ute på asfalt igen. Fituna. Exsvärmors syrra hade landställe där i skogen med jag hittar tydligen inte så bra längre. Det kvittar. Jag ska köra moppe.


View attachment 519487

View attachment 519488
Det går lika bra med moppe som med någon av hojarna.


View attachment 519489
Köper en glass i Spångbro. Ser en cool cab. Hänger på upp till kyrkan.

View attachment 519490
Glömde nästan bort glassen. Hit med inte längre.
Det hade lockat till skratt om den samvetslöse hade slängt en spis istället för en värmepanna eftersom att bilen saknar just en "spis"
 
a83828e81da0e9ca551de5ae35dbb3ff.jpg


Efter en hård dag med avloppsgrävning…


Med vänlig hälsning,
 
Ett besök på köttverket i Älvsjö. Resultatet blev att jag fick med mig en stor oxfile med mig därifrån.

De hade allt ifrån vaktel till spädgris till lamm och allt däremellan. Gott om kryddor och såser fanns också.

Rekommenderar starkt ett besök för de som har vägarna förbi!
 
Le idag? Men att finansiera racing med sprittransporter är/var ju en tradition i US!

1755330281745.png
 
Le idag? Men att finansiera racing med sprittransporter är/var ju en tradition i US!

View attachment 519878

Inte bara i USA, det var väl någon rallyförare som förgiftade sina norska kunder med träsprit för nåt decennium sedan.

Över huvud taget är motorsport kostsamt och det är nog överrepresenterat med människor som tagit en hel del "genvägar".
 
Inte bara i USA, det var väl någon rallyförare som förgiftade sina norska kunder med träsprit för nåt decennium sedan.

Över huvud taget är motorsport kostsamt och det är nog överrepresenterat med människor som tagit en hel del "genvägar".
Jo, känner några som riskat för mycket...........
 
Somliga rånade banker för att betala för att tävla.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top