Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Saab sport? View attachment 519065
På tal om stenar, är det någon som provat stenspräckare? Alltså såna med kilar man slår in i borrade hål.
Jag har några stenar som är jävligt otrevliga mot gräsklipparen som jag skulle vilja fimpa ner lite.
Jag har lyckats bättre med såna än att flytta sten med minigrävare.På tal om stenar, är det någon som provat stenspräckare? Alltså såna med kilar man slår in i borrade hål.
Jag har några stenar som är jävligt otrevliga mot gräsklipparen som jag skulle vilja fimpa ner lite.
Jag har lyckats bättre med såna än att flytta sten med minigrävare.
Det jag lärde mig var att det är skillnad på borr och borr. Hilti hade bra borr så jag kunde dela stenarna och få ganska plana snitt så delarna gick att använda som dekoration.
Jag tycker att jag har bättre kontroll över resultatet med kilar än med expanderande betong av olika slag. Man kan rikta kraften med kilar.Hade vi inte en stenspräckar-tråd här, det är alltså Hilti-skott man ska använda...
Nej jag har inte spräckt sten med kil, bara sett på, och visst funkar det om man borrar tätt, men då funkar ju "snigeldynamit" också, och för mig är det stora jobbet att borra
Jupp...På tal om stenar, är det någon som provat stenspräckare? Alltså såna med kilar man slår in i borrade hål.
Jupp...
Har burit bort 10 tals kbm med stenar jag spräckt med kil.
14 mm kilar är duger för såna som kikar upp och tar I gräsklipparen.
Tar du två-tre stycken 20mm kilar så har jag klyvt stenar med över en kvadratmeter I brottytan.
En gräsklipparsten tar du bort på 20 minuter när du har framme grejorna.
När jag började med kilar så lånade jag brorsans lilla hilti som efter ett tag brann upp.... Så jag fick köpa honom en ny.
Då köpte jag en egen hilti också och den höll några år så brann den också.
Nu kör jag med Meec istället, bra slag och bråkdelen i pris.
Jula, har Milwaukee batteridrivna också som är likvärdig = lite lägre joule men snabbare slag = likvärdig.Tackar för bra information, särskilt det där med borrdiametern lär spara mig både pengar och tid för jag trodde jag behövde större diameter.
Jula, har Milwaukee batteridrivna också som är likvärdig = lite lägre joule men snabbare slag = likvärdig.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |