Vad fick dig att le idag?

Och sen en fuck you-burn out! 🤘🏻

Med uppfällda passagerarpinnar förbi en BMW 330.

Då får man liggah. Om man inte borrat sönder foppatoffeln i jakt på den borttappade katten.

Skönt att man då har en fisk som äter falukorv.

Dagen efter hjälper man Markus med sina spännband.

S
Min ringa erfarenhet från nära förestående eller pågående handgemäng/hot är att det bästa man kan göra är att avlägsna sig så snabbt det går.

Kan man inte göra det så slåss man och det fult. Ögon, strupe, leder och skrev. Men försök hålla sig så nödvärnsexcess kan åberopas.

Som civilist, vill säga. När jag burit uniform har jag haft andra prioriteringar.
Som flera av mina gamla sensei sagt, det bästa försvaret är SSS. Spring Som Satan.

Nu är inte jag nån kampsportare men...
Förr i tiden när man kollade K1 hände det att små MuayThai-killar gick upp i ringen mot muskelberg en bit över 2 meter.
Taktiken var små lätta attacker för att locka muskelberget till hårda rallarsvingar som sedan undveks, samt att få dem att röra sig maximalt. Efter någon minut var muskelbergen helt utmattade och kunde knappt hålla garden uppe, varpå sparkar kunde riktas mot deras huvuden.

Helt appropå diskussionen om små försvarare mot större attackerare.

Förr i tiden när man kollade K1 hände det att små MuayThai-killar gick upp i ringen mot muskelberg en bit över 2 meter.
Taktiken var små lätta attacker för att locka muskelberget till hårda rallarsvingar som sedan undveks, samt att få dem att röra sig maximalt. Efter någon minut var muskelbergen helt utmattade och kunde knappt hålla garden uppe, varpå sparkar kunde riktas mot deras huvuden.

- "..teknik och snabbhet.."

Det är naturligtvis inte omöjligt men den lille måste slå en jävla massa slag och blir han träffad en enda gång av den stora kan det vara godnatt. I ringen har ju den lille dessutom chans att vinna på poäng. På gatan vinner man bara på räkning.
Plus att den stora kommer sannolikt försöka greppa den lille för att få det att övergå till brottning.
På gatan utan regelbok kan den lille förstås fortsätta med slag, knän, armbågar och värre saker som tex att bita eller köra in fingrarna i ögonen osv

Det är naturligtvis inte omöjligt men den lille måste slå en jävla massa slag och blir han träffad en enda gång av den stora kan det vara godnatt. I ringen har ju den lille dessutom chans att vinna på poäng. På gatan vinner man bara på räkning.
Plus att den stora kommer sannolikt försöka greppa den lille för att få det att övergå till brottning.
På gatan utan regelbok kan den lille förstås fortsätta med slag, knän, armbågar och värre saker som tex att bita eller köra in fingrarna i ögonen osv
På gatan borde den lille ha större chans att springa ifrån den stora

På gatan borde den lille ha större chans att springa ifrån den stora

Nu förutsätter du att den stora är grov, det kan ju även bero på att han är längre.

Och du förutsätter att det faktiskt är möjligt att springa. När man diskuterar självförsvar så är den onämnda förutsättningen just att du inte kan springa.

Även att man varit förutseende och inte ens hamnat i det läget att man måste springa. Dvs tex undvika gränder

Bra självförsvar är även att tex veta var nödutgången är som någon sa tidigare i tråden.

Last edited:
Att jag slängde fyra hjälmar, och la ut tre till som Bortskänkes under annonssektionen.

Rensar både garderob och sinne.

Att jag slängde fyra hjälmar, och la ut tre till som Bortskänkes under annonssektionen.

Rensar både garderob och sinne.
Radera genast det där!

Min fru kan läsa inlägget och få dumma ideer om mitt innehav av utrustning och andra prylar jag villhöver ha kvar. 😉

Edit/tillägg
Kolla med Brännkyrka brandstation (som nog är närmast Årsta) om de vill ha som övningsobjekt. Eller kanske SMC till sina kurser?

Radera genast det där!

Min fru kan läsa inlägget och få dumma ideer om mitt innehav av utrustning och andra prylar jag villhöver ha kvar. 😉

Edit/tillägg
Kolla med Brännkyrka brandstation (som nog är närmast Årsta) om de vill ha som övningsobjekt. Eller kanske SMC till sina kurser?

En hylla strax under taket i garaget räddade min far från att behöva slänga grejor, den går runt hela tvåbilsgaraget inklusive ovanför portarna, plus att på sina ställen satte han ett hyllplan till och gjorde två våningar, där vinterförvarade jag min motorcykelutrustning då det var perfekt höjd för hjälmen

Så brukar det se ut även på andra långtradare ibland.
För tung last på bönpallen?

Jotack, jag släpade bort ett sjok från vägen utanför mig nyss, en tradare som fått så kallad polack-punka precis utanför, jag vaknade dock inte.

Det är annars ett jävla tryck i smällen, en gång var jag övertygad om att fönstret skulle spricka

Back