SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som flera av mina gamla sensei sagt, det bästa försvaret är SSS. Spring Som Satan.Min ringa erfarenhet från nära förestående eller pågående handgemäng/hot är att det bästa man kan göra är att avlägsna sig så snabbt det går.
Kan man inte göra det så slåss man och det fult. Ögon, strupe, leder och skrev. Men försök hålla sig så nödvärnsexcess kan åberopas.
Som civilist, vill säga. När jag burit uniform har jag haft andra prioriteringar.
- "..teknik och snabbhet.."Nu är inte jag nån kampsportare men...
Förr i tiden när man kollade K1 hände det att små MuayThai-killar gick upp i ringen mot muskelberg en bit över 2 meter.
Taktiken var små lätta attacker för att locka muskelberget till hårda rallarsvingar som sedan undveks, samt att få dem att röra sig maximalt. Efter någon minut var muskelbergen helt utmattade och kunde knappt hålla garden uppe, varpå sparkar kunde riktas mot deras huvuden.
Helt appropå diskussionen om små försvarare mot större attackerare.
Nu är inte jag nån kampsportare men...
Förr i tiden när man kollade K1 hände det att små MuayThai-killar gick upp i ringen mot muskelberg en bit över 2 meter.
Taktiken var små lätta attacker för att locka muskelberget till hårda rallarsvingar som sedan undveks, samt att få dem att röra sig maximalt. Efter någon minut var muskelbergen helt utmattade och kunde knappt hålla garden uppe, varpå sparkar kunde riktas mot deras huvuden.
Helt appropå diskussionen om små försvarare mot större attackerare.
På gatan borde den lille ha större chans att springa ifrån den storaDet är naturligtvis inte omöjligt men den lille måste slå en jävla massa slag och blir han träffad en enda gång av den stora kan det vara godnatt. I ringen har ju den lille dessutom chans att vinna på poäng. På gatan vinner man bara på räkning.
Plus att den stora kommer sannolikt försöka greppa den lille för att få det att övergå till brottning.
På gatan utan regelbok kan den lille förstås fortsätta med slag, knän, armbågar och värre saker som tex att bita eller köra in fingrarna i ögonen osv
På gatan borde den lille ha större chans att springa ifrån den stora
Radera genast det där!Att jag slängde fyra hjälmar, och la ut tre till som Bortskänkes under annonssektionen.
Rensar både garderob och sinne.
Radera genast det där!
Min fru kan läsa inlägget och få dumma ideer om mitt innehav av utrustning och andra prylar jag villhöver ha kvar.
Edit/tillägg
Kolla med Brännkyrka brandstation (som nog är närmast Årsta) om de vill ha som övningsobjekt. Eller kanske SMC till sina kurser?
Så brukar det se ut även på andra långtradare ibland.
Så brukar det se ut även på andra långtradare ibland.
För tung last på bönpallen?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning