Skrattade till ljudligt på Öresundståget till Göteborg lördag eftermiddag i helgen som var.Igår joggade jag en runda efter jobbet. Sprang på en cykelväg som gick brevid vägen och vid ett trafikljus stod en fin CBX1000. När han drog iväg så log jag ett brett leende det var riktig skön sång
Parallellt med tåget kommer det en röd/svart RSV mille på bakhjulet strax innan Mölndal. Sången nådde in till oss sardiner i burken. Vi höll ungefär samma tempo och han dök upp fler gånger.
Vad gjorde jag på ett tåg då?
Tja, jag skulle kolla på hoj, jag.
Satt någon visten aktivisttjerrin mittemot som påminnelse om varför jag inte åkt tåg på länge. Perrongen i Lund var en ren ”queers for gazademonstration” proppad med regnbågsvimplar, gaddade män i kjol och en mängd vinddrivna existenser. Göteborg var en freakshow. Kanske vardag där, vad vet jag?
Tar naturligtvis avstånd från milleförarens huliganfasoner, dvs slalomkörningen på inloppan. Så, då var pkkvoten uppfylld, mins 20 tecken/inlägg. Det hjälper inte att någon annan överkompenserar. Galningen körde ju i t-shirt, vanliga brallor och brynja med skydd.
Blev genast på bättre humör efter en duktigt seg tripp.
Vem vare som uiila?
Last edited: