Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Bistå med korrekt nyckel när man ska besikta med demonterbar kulkoppling, viKtigt.
20240525-132708.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vad hände? Hur gick det för dig och SportHojen om ni nu var involverade?

Hur är det med dig?

Nämen... vi pratade ju precis om det där 😱
Hur gick det för er?

Stort tack för peppen igår, uppskattas mycket ska du veta 🥰 en fin kvällstur trots trött och motorväg. Fint att träffa hojfolk med, det bästa folket 👍
1716649732132.png
1716649830010.png

Tack för omtanken kära vänner! :krama

Samma hastighet som förra gången men nu kröktes inte framgaffeln så jag gick inte omkull. Således inga skador med påföljande ambulansfärd för föraren. Slumpen ni vet... ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blev inte väckt förrän 0520 i morse. Sovmorgon! 🙂

Att ha möjlighet att köra kyla/avfuktning ett par timmar innan sänggåendet är också framkallande av uppvinklade mungipor.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
För mej blev det trevligt. Cykeln gick iväg på mindre än ett dygn.
Till ett trevligt par som inte ens pruta. Klart cykeln var ju fin åxå.
Cykelskorna gick på säker affär på blocket.
Hitta en passande kartong i soprummet och skicka dom till Örebro. Köparen stog för frakten. Belåten även han.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1716746280849.png
Själv är jag lite undrande över hur miljövänligt det är att bara punktera tankarna (utan att bränna upp Biogasen). Den har ju hög växthuseffekt, 20 till 30 ggr högre än CO2.
Eller iden är kanske att punktera gastanken på Fiat Ducato'n och sedan antända gasmolnet ? ? Och det är då det när man antänder gasmolnet det kommer att LÅTA !
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
View attachment 498917
Själv är jag lite undrande över hur miljövänligt det är att bara punktera tankarna (utan att bränna upp Biogasen). Den har ju hög växthuseffekt, 20 till 30 ggr högre än CO2.
Eller iden är kanske att punktera gastanken på Fiat Ducato'n och sedan antända gasmolnet ? ? Och det är då det när man antänder gasmolnet det kommer att LÅTA !
Som jag förstått det hade de redan tömt tankarna för ett par veckor sedan och gått över till att köra bilarna på bensin, men de hade ändå fortsatt spontanexplodera, så i såna fall är det nog inga stora gasmängder kvar i tankarna.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Som jag förstått det hade de redan tömt tankarna för ett par veckor sedan och gått över till att köra bilarna på bensin, men de hade ändå fortsatt spontanexplodera, så i såna fall är det nog inga stora gasmängder kvar i tankarna.
Det är lite motsägelsfullt att tankarna är nästan tomma (inga stora gasmängder kvar i tankarna)
och att dom fortsätter att explodera.
Eller är det läckage från tankarna som exploderar så bilarna exploderar ?

(En kompis bad mig titta på en liten kompressor avsedd för att tex pumpa bildäck. Efter fyllt på olja och sett över den, det blev helt enkelt inget tryck upptäckte jag ett litet hål i botten på lufttanken, fukt i luften hade gett vatten i tanken som lett till en rostskada med ett litet knappt synligt hål i botten på tanken. Jag rekommenderade skrotning av kompressorn.)
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det är lite motsägelsfullt att tankarna är nästan tomma (inga stora gasmängder kvar i tankarna)
och att dom fortsätter att explodera.
Eller är det läckage från tankarna som exploderar så bilarna exploderar ?

(En kompis bad mig titta på en liten kompressor avsedd för att tex pumpa bildäck. Efter fyllt på olja och sett över den, det blev helt enkelt inget tryck upptäckte jag ett litet hål i botten på lufttanken, fukt i luften hade gett vatten i tanken som lett till en rostskada med ett litet knappt synligt hål i botten på tanken. Jag rekommenderade skrotning av kompressorn.)
Pressmeddelandet ang. att gastanken var tömd:

Ja, det låter ju ytterst märkligt att de exploderar trots tömda gastankar. Leder ju tankarna till några hypoteser:
  • Rostskada eller annan skada, som du är inne på, men då borde det ju bara kunna explodera om det istället fyllts på med luft med övertryck (varför man nu skulle göra det), alternativt att kvarvarande gas-luft-blandningen ändå blivit explosiv.
  • Kan det ha någon koppling till det varma vädret? Dvs. att tankarna expanderar.
  • Skulle det kunna vara något konstruktionsfel som gör att när man kör bilarna på bensin läcker bensin eller bensinångor över bakvägen till gastanken och när förutsättningarna sedan är de "rätta" blir det explosivt?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top