Vad fick dig att le idag?

Ja, det är fan vad dåligt betalt man hade på den tiden. Började mitt första jobb ungefär vid den där tiden och vill minnas att jag gick in på en lön på dryga 11k i månaden.
Å andra sidan köpte jag en bostadsrätt, som hade en månadsavgift på under 1100:-/mån, för 45k, så det gick ihop ändå.
Jag tror att hyran på min första lägenhet (i Hällefors) var 12-1300 kr/månad 1990. Det huset är dock rivet nu.
1994 sålde jag en bostadsrätt i Bromma för 215000. 1991 kostade den 407000. Det var dyrt att sluta vara sambo. Nu är ett par hundratusenlappar knappt märkbart när folk pratar om att köpa bostad.

Jag tror att hyran på min första lägenhet (i Hällefors) var 12-1300 kr/månad 1990. Det huset är dock rivet nu.
1994 sålde jag en bostadsrätt i Bromma för 215000. 1991 kostade den 407000. Det var dyrt att sluta vara sambo. Nu är ett par hundratusenlappar knappt märkbart när folk pratar om att köpa bostad.

Vad kostar en sådan bostadsrätt i Bromma idag?

Ser att det ligger en likadan lägenhet som min till salu på Hemnet. Utgångspris 695k, men månadsavgiften är fortfarande hyfsat låg på under 2500:-.

Åh, Hällefors. Där har jag en kusin och min far var uppvuxen där. Grymt härlig dialekt. :)

Åh, Hällefors. Där har jag en kusin och min far var uppvuxen där. Grymt härlig dialekt. :)
Jag har lyckligtvis aldrig anammat dialekten fullt ut. När jag växte upp kunde man höra om någon var från Hällefors eller Grythyttan trots att det bara är 8 km mellan orterna. Sen dess har cykeln börjat användas så det är svårare att höra skillnad.
Åt andra hållet (nordväst) blev det raskt värmländska vilket fick de vackraste kvinnor att tappa attraktionskraften.

Samma lägenhet (tror jag) gick för 2,75 mkr för nån månad sen. Då har månadsavgiften gått upp från 1600:- till 2700:- också.
Kunde köpt lägenheten jag hyrde på Reimersholme i Sthlm för 50KKr 1979 2 rum o kokvrå och Stockholmsdusch. Tänk om jag hade!

Jag har lyckligtvis aldrig anammat dialekten fullt ut. När jag växte upp kunde man höra om någon var från Hällefors eller Grythyttan trots att det bara är 8 km mellan orterna. Sen dess har cykeln börjat användas så det är svårare att höra skillnad.
Åt andra hållet (nordväst) blev det raskt värmländska vilket fick de vackraste kvinnor att tappa attraktionskraften.
Värmländskan kan jag hålla med om. Fredriksberg har dock en riktigt rolig dialekt. Själv uppvuxen strax norr om Kopparberg, så har mer av dalmål/gnällbälte än nån slags värmländska, även om farsans Hällförsdialekt finns med i mixen. Men dialekter är kul, som du skriver, kunde höra skillnad på byarna som låg 5 km isär därhemma med.

Inte idag men igår var det härligt att gasa på Sviestad.
Träffade Gober och Rockmorsan! :tummenupp

Anledningen att detta inlägg är lite sent är en råbock som ligger död i diket utanför Kvarsebo. :(
Nämen... vi pratade ju precis om det där 😱
Hur gick det för er?

Stort tack för peppen igår, uppskattas mycket ska du veta 🥰 en fin kvällstur trots trött och motorväg. Fint att träffa hojfolk med, det bästa folket 👍

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!