Surtees
GGG grinig gammal gubbe
Cykla, cykla och cykla. Springa är inget för gubbtjyvar (såna som jag).Jag sprang också igår, för första gången på 3 år. Idag googlar jag ”tigerbalsam”, ”rullstol” och ”personlig assistans”.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Cykla, cykla och cykla. Springa är inget för gubbtjyvar (såna som jag).Jag sprang också igår, för första gången på 3 år. Idag googlar jag ”tigerbalsam”, ”rullstol” och ”personlig assistans”.
Kan hålla med. Har cyklat en hel del fram till för några månader sedan, men sen rasade en motorväg och nu får jag dela de annars lågtrafikerade cykelvägarna med långtradare och mängder av stressade bilister så då blev löpning ett bättre alternativ. Men har sprungit en hel del från och till fram till för tre år sedan, så det brukar lösa sig om jag trappar upp i lagom takt.Cykla, cykla och cykla. Springa är inget för gubbtjyvar (såna som jag).
Stenungsund? Finns många trevliga grusvägar + hela Svartedalen (där cyklar jag själv). Gubben har bytt till mtb för att få lite bekvämare körställningKan hålla med. Har cyklat en hel del fram till för några månader sedan, men sen rasade en motorväg och nu får jag dela de annars lågtrafikerade cykelvägarna med långtradare och mängder av stressade bilister så då blev löpning ett bättre alternativ. Men har sprungit en hel del från och till fram till för tre år sedan, så det brukar lösa sig om jag trappar upp i lagom takt.
Lite norr om. Finns en hel del grusvägar, men behöver ändå cykla en hel del på vägarna som nu blivit högtrafikerade om jag skall ta mig nånstans och det skall bli en runda och inte bara fram och tillbaka, så har blivit att jag undvikt det. Men går förstås att slänga in cykeln i bagaget och ta mig till ett bättre startläge också.Stenungsund? Finns många trevliga grusvägar + hela Svartedalen (där cyklar jag själv). Gubben har bytt till mtb för att få lite bekvämare körställning
Tror det finns ett par sådana. Vet att jag postat i den iaf.Finns det någon "Stora träningstråden"?![]()

Bara att skapa en. ”Ska man vara orolig för träningsvärk?”Finns det någon "Stora träningstråden"?![]()
Warning noted!
Ja, ska försöka ta det lugnt och sakta öka sträcka och fart.
Dina 8km känns, med tanke på dagens stelhet efter 2,5km, flera år bort.
Jag slutade faktiskt springa, där för 15 år sedan, för min träningskompis fick gubbvad.
Han kom aldrig tillbaka från det och gick över till just cykel som slet mindre på kroppen.
Jag brukade också kombinera med inlines, både med och utan stavar, vilket jag gillar skarpt!
Ska prova det också igen när vädret blir bättre.
Finns det någon "Stora träningstråden"?![]()
Tack!Ja, det finns en träningstråd.
Träningstråden
Brukar gå upp 05.00 på morgonen och köra 2 timmars promenader på helgerna. Och träna 7-8 timmars styrketräning i veckan och åtminstone 10 mils cykling. Kör lchf för att hålla mitt sötsug och mina ätstörningar i shack. Kan oxå konstatera att de inte spelar nån roll hur mycket man tränar om man...www.sporthoj.com

Tänker att den kan omöjligen vara något annat än dansk… tills man ser den snikiga grapetonicflaskan. Visst är det någon av de storas budgetalternativ? Å andra sidan, vilken kolsyrad dryck överlever att skumpa omkring ofjädrat?Dags att modda trampcykeln!!
View attachment 498309
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |