Vad fick dig att le idag?

Cykla, cykla och cykla. Springa är inget för gubbtjyvar (såna som jag).
Kan hålla med. Har cyklat en hel del fram till för några månader sedan, men sen rasade en motorväg och nu får jag dela de annars lågtrafikerade cykelvägarna med långtradare och mängder av stressade bilister så då blev löpning ett bättre alternativ. Men har sprungit en hel del från och till fram till för tre år sedan, så det brukar lösa sig om jag trappar upp i lagom takt.

Kan hålla med. Har cyklat en hel del fram till för några månader sedan, men sen rasade en motorväg och nu får jag dela de annars lågtrafikerade cykelvägarna med långtradare och mängder av stressade bilister så då blev löpning ett bättre alternativ. Men har sprungit en hel del från och till fram till för tre år sedan, så det brukar lösa sig om jag trappar upp i lagom takt.
Stenungsund? Finns många trevliga grusvägar + hela Svartedalen (där cyklar jag själv). Gubben har bytt till mtb för att få lite bekvämare körställning

Stenungsund? Finns många trevliga grusvägar + hela Svartedalen (där cyklar jag själv). Gubben har bytt till mtb för att få lite bekvämare körställning
Lite norr om. Finns en hel del grusvägar, men behöver ändå cykla en hel del på vägarna som nu blivit högtrafikerade om jag skall ta mig nånstans och det skall bli en runda och inte bara fram och tillbaka, så har blivit att jag undvikt det. Men går förstås att slänga in cykeln i bagaget och ta mig till ett bättre startläge också.

Warning noted! 👍

Ja, ska försöka ta det lugnt och sakta öka sträcka och fart.
Dina 8km känns, med tanke på dagens stelhet efter 2,5km, flera år bort. 😅

Jag slutade faktiskt springa, där för 15 år sedan, för min träningskompis fick gubbvad.
Han kom aldrig tillbaka från det och gick över till just cykel som slet mindre på kroppen.

Jag brukade också kombinera med inlines, både med och utan stavar, vilket jag gillar skarpt!
Ska prova det också igen när vädret blir bättre.

Jag roterar mellan olika träningsformer. Jag känner att nu när jag oftast tar det extremt lugnt så tror jag gubbvader och liknande är längre bort.
Med så låg puls som jag har nu skulle jag antagligen kunna köra den där milen redan idag men jag försöker att ta det lugnt dels för att undvika skador och dels för att kroppen ska hinna återhämta sig så att jag ska kunna träna dagen efter också. Och så alternera jag mer både distanser och intensitet nu än förut. Just nu känns det som en bra väg. Min pulsklocka föreslår olika löppass varje dag, ibland följer jag förslagen ibland gör jag nåt helt annat.
Vanligen vågar jag inte springa så långt och ofta som klockan föreslår men ska jag cykla eller åka skidor så kör jag i gengäld längre tid än klockan föreslår.
Hög intensitet kör jag numera bara ibland när klockan föreslår intervaller.
För 20 år sedan körde jag ju alltid så hårt att jag var slut när jag kom tillbaka hem.
Det var nog inte så idealt som jag trodde då och idag skulle det nog varit rent förödande.

Finns det någon "Stora träningstråden"? 🤔

Ja, det finns en träningstråd.

Ja, det finns en träningstråd.
Tack!
Och jag hade skrivit i den också...:rodnar

Kan se Nisse Tuta framför mig, nästan slutsålt var det också :rofl
20240509-172956.jpg

Jo, så är det ofta... De där sakerna man inte unnat sig för familjens skull, men håller tyst om för att inte förstöra illusionen.img_2_1715526092793.jpg

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back