Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Svängde förbi systemet på vägen hem idag, det var ganska uppenbart vad alla i Enköping har planerat att göra i helgen. Det var nästna helt renplockat på ölhyllorna, flera spritsorter var slut och andra var nästan slut.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Svängde förbi systemet på vägen hem idag, det var ganska uppenbart vad alla i Enköping har planerat att göra i helgen. Det var nästna helt renplockat på ölhyllorna, flera spritsorter var slut och andra var nästan slut.
Bolaget hade logistikproblem förra veckan....
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har man monopol ska man jäklar ha koll på leveranserna och öppet dygnet runt.
Vad jag förstått blev en speditör som används av vissa leverantörer till bolaget utsatta för en ransomware -attack. Alltså inte direkt Systembolagets ansvar.
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
De skyllde ju på nåt IT-problem.............

Postnord har också nån typ av monopol å hur bra funkar det? :rofl
Inte bättre än att de numera endast vill tömma brevlådorna varannan dag och dela ut posten med samma intervall.
Kanske nåt för sjukvården, att bara ha drift varannan dag.....
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nyss hemkommen efter en efterlängtad dag på GTR med SMC Södermanland.

Efter ett par år utan KNIX var man ju skapligt rostig. Körde kanske inte så snabbt eller snyggt i vätan. Men det skiter jag i, jag hade kul!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Att jag sprang för första ggn på 15 år. 2,5km utan paus.
Visserligen så långsamt så jag får peka i färdriktningen så folk inte tror jag står still. 😅

:tummenupp
Springa med en otränad kropp är inte det lättaste och dessutom lätt för en gubbe att åka på skador så ta det lugnt och börja inte öka längden och tempot för mycket.

Jag har försökt komma igång med löpningen länge, ökade lite successivt och var uppe i 9km. Sen kom det problem med gubbvad och tillbaka ner på 2km och det är nog 2 år sedan.
Igår klämde jag 8km så nu börjar milen kännas inom räckhåll om jag inte skadar mig igen. Jag hade bara två mål med gårdagens löpning, det var 8km och max 145 i puls så det gick krypfart för mig också men det gör inget. Jag vill bara komma upp i distanserna.
Nästa år hoppas jag klara 21km, tiden spelar mindre roll.

Cykel, skidor och simning passar egentligen bättre för en gubbkropp. Och andra sidan finns det riktigt gamla gubbar som springer flera mil om dagen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
:tummenupp
Springa med en otränad kropp är inte det lättaste och dessutom lätt för en gubbe att åka på skador så ta det lugnt och börja inte öka längden och tempot för mycket.

Jag har försökt komma igång med löpningen länge, ökade lite successivt och var uppe i 9km. Sen kom det problem med gubbvad och tillbaka ner på 2km och det är nog 2 år sedan.
Igår klämde jag 8km så nu börjar milen kännas inom räckhåll om jag inte skadar mig igen. Jag hade bara två mål med gårdagens löpning, det var 8km och max 145 i puls så det gick krypfart för mig också men det gör inget. Jag vill bara komma upp i distanserna.
Nästa år hoppas jag klara 21km, tiden spelar mindre roll.

Cykel, skidor och simning passar egentligen bättre för en gubbkropp. Och andra sidan finns det riktigt gamla gubbar som springer flera mil om dagen.
Warning noted! 👍

Ja, ska försöka ta det lugnt och sakta öka sträcka och fart.
Dina 8km känns, med tanke på dagens stelhet efter 2,5km, flera år bort. 😅

Jag slutade faktiskt springa, där för 15 år sedan, för min träningskompis fick gubbvad.
Han kom aldrig tillbaka från det och gick över till just cykel som slet mindre på kroppen.

Jag brukade också kombinera med inlines, både med och utan stavar, vilket jag gillar skarpt!
Ska prova det också igen när vädret blir bättre.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
:tummenupp
Springa med en otränad kropp är inte det lättaste och dessutom lätt för en gubbe att åka på skador så ta det lugnt och börja inte öka längden och tempot för mycket.

Jag har försökt komma igång med löpningen länge, ökade lite successivt och var uppe i 9km. Sen kom det problem med gubbvad och tillbaka ner på 2km och det är nog 2 år sedan.
Igår klämde jag 8km så nu börjar milen kännas inom räckhåll om jag inte skadar mig igen. Jag hade bara två mål med gårdagens löpning, det var 8km och max 145 i puls så det gick krypfart för mig också men det gör inget. Jag vill bara komma upp i distanserna.
Nästa år hoppas jag klara 21km, tiden spelar mindre roll.

Cykel, skidor och simning passar egentligen bättre för en gubbkropp. Och andra sidan finns det riktigt gamla gubbar som springer flera mil om dagen.
Jag har problem med gubbvader särskilt när det är sprintorientering de går oftast på asfalt. Magnesium hjälper
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Cykla, cykla och cykla. Springa är inget för gubbtjyvar (såna som jag).
Kan hålla med. Har cyklat en hel del fram till för några månader sedan, men sen rasade en motorväg och nu får jag dela de annars lågtrafikerade cykelvägarna med långtradare och mängder av stressade bilister så då blev löpning ett bättre alternativ. Men har sprungit en hel del från och till fram till för tre år sedan, så det brukar lösa sig om jag trappar upp i lagom takt.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kan hålla med. Har cyklat en hel del fram till för några månader sedan, men sen rasade en motorväg och nu får jag dela de annars lågtrafikerade cykelvägarna med långtradare och mängder av stressade bilister så då blev löpning ett bättre alternativ. Men har sprungit en hel del från och till fram till för tre år sedan, så det brukar lösa sig om jag trappar upp i lagom takt.
Stenungsund? Finns många trevliga grusvägar + hela Svartedalen (där cyklar jag själv). Gubben har bytt till mtb för att få lite bekvämare körställning
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Stenungsund? Finns många trevliga grusvägar + hela Svartedalen (där cyklar jag själv). Gubben har bytt till mtb för att få lite bekvämare körställning
Lite norr om. Finns en hel del grusvägar, men behöver ändå cykla en hel del på vägarna som nu blivit högtrafikerade om jag skall ta mig nånstans och det skall bli en runda och inte bara fram och tillbaka, så har blivit att jag undvikt det. Men går förstås att slänga in cykeln i bagaget och ta mig till ett bättre startläge också.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top