Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En gammal klassiker! När jag gjorde lumpen i Norrköping hände det ju typ en gång i månaden!Egentligen ska man gråta över den stakars chaufförens öde.
Men höjden av klantighet då det finns både lampor och pinnar som hänger
över vägen.
![]()
Lastbilskrasch på hårt trafikerad väg – hela taket skalades av | Sveriges Radio
Det blev stor påverkan i trafiken på Riksvägen i Norrköping på onsdagsförmiddagen.. En lastbil med släp körde in i viadukten, under Finpångsrondellen på morgonen.sverigesradio.se
Egentligen ska man gråta över den stakars chaufförens öde.
Men höjden av klantighet då det finns både lampor och pinnar som hänger
över vägen.
![]()
Lastbilskrasch på hårt trafikerad väg – hela taket skalades av | Sveriges Radio
Det blev stor påverkan i trafiken på Riksvägen i Norrköping på onsdagsförmiddagen.. En lastbil med släp körde in i viadukten, under Finpångsrondellen på morgonen.sverigesradio.se

Dags för en flakare!Men helvete..il uppåt
Jag ska inte kör under något mer än en kvist i a.f..
-Går du upp med frukost & lunchpåsarna till höförrådet i valackhagen?
-Visst, lovar..
![]()
Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.
Skaffa en cykelhållare t kroken o häng påsarna på den. Själv körde jag 15 kg höbalar på Thules cykelhållare (den med "plattform")Men helvete..il uppåt
Jag ska inte kör under något mer än en kvist i a.f..
-Går du upp med frukost & lunchpåsarna till höförrådet i valackhagen?
-Visst, lovar..
![]()
Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.
Osäker på om jag skall skratta eller gråta. Jag tror jag väljer ett fånflin över att detta verkligen är en artikel...
![]()
Tänd bakljusen på bilen – så gör du
Bakljus är en enkel men mycket bra säkerhetsdetalj, ändå är det många bilar som kör omkring med släckta ljus bakåt. För att köra säkert, och undvika onödiga utgifter i form av böter, får du här några tips om hur du gör för att alltid hålla dig (bilen) upplyst.teknikensvarld.expressen.se
![]()
Har också reagerat på att många är ute i skitväder och mörker utan lyse.Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....
Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?
Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.
Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.
När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?
Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....
Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?
Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.
Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.
När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?
Jag håller med i sak, men tror du att budskapet når fram till dem som det berör?Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....
Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?
Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.
Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.
När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?
De kan ju åtminstone skylla på att lyset är sönder.Har också reagerat på att många är ute i skitväder och mörker utan lyse.
Här verkar det dock, högst anekdotiskt, vara mest Fordrar.
Du glömde ordet "också" i din mening, en Ford har sällan färre än tre fel.De kan ju åtminstone skylla på att lyset är sönder.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |