Vad fick dig att le idag?

Egentligen ska man gråta över den stakars chaufförens öde.
Men höjden av klantighet då det finns både lampor och pinnar som hänger
över vägen.
 
Egentligen ska man gråta över den stakars chaufförens öde.
Men höjden av klantighet då det finns både lampor och pinnar som hänger
över vägen.
En gammal klassiker! När jag gjorde lumpen i Norrköping hände det ju typ en gång i månaden!
 
Egentligen ska man gråta över den stakars chaufförens öde.
Men höjden av klantighet då det finns både lampor och pinnar som hänger
över vägen.

Landets dyraste lastbil med superscanner som ser igenom allt craschas av en snut som kör tullens lastbil i Malmö

Screenshot_20231129_221806_Samsung Internet.jpg
 
Men helvete.. :pil uppåt

Jag ska inte kör under något mer än en kvist i a.f..

-Går du upp med frukost & lunchpåsarna till höförrådet i valackhagen?
-Visst, lovar..
20231201-174555.jpg


Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.
 
Men helvete.. :pil uppåt

Jag ska inte kör under något mer än en kvist i a.f..

-Går du upp med frukost & lunchpåsarna till höförrådet i valackhagen?
-Visst, lovar..
20231201-174555.jpg


Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.
Dags för en flakare!
 
Två vuxna kvinnor, ca 35 år, står och samtalar på en snöig skolgård. De är någon form av rastvakter. Bägge beklagar sig över kyla och väta såhär års. (Just idag var det straxt under nollan, lätt snöfall och snön hade konsistensen av sand på en strand.)

De har något som närmast kan beskrivas som en sovsäck med armar på överkroppen, mössa på huvudet och typ träningstajts på benen. Fötterna är skodda av gympapjuck med tunn sula. ??

Är huvudet dumt får kroppen lida...
 
Men helvete.. :pil uppåt

Jag ska inte kör under något mer än en kvist i a.f..

-Går du upp med frukost & lunchpåsarna till höförrådet i valackhagen?
-Visst, lovar..
20231201-174555.jpg


Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.
Skaffa en cykelhållare t kroken o häng påsarna på den. Själv körde jag 15 kg höbalar på Thules cykelhållare (den med "plattform")
 
Ingen dålig idé nån av er men jag kånkar hö för sällan, är det inte snöjävel går det fint att promenera med en trippel överfylld skottkärra.. bra balansövning om inte annat.

Pickis kunde dock vara kul men tveksamt att jag hittar någon, begmarknaden är väl ett skämt nuförtiden och privatleasing på säg 6-12 månader växer förmodligen inte på träd. Nuvarande burk kan jag byta lagom till jul om jag vill, visar sig.
 
Osäker på om jag skall skratta eller gråta. Jag tror jag väljer ett fånflin över att detta verkligen är en artikel...


w=400
 
Osäker på om jag skall skratta eller gråta. Jag tror jag väljer ett fånflin över att detta verkligen är en artikel...


w=400

Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....

Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?

Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.

Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.

När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?
 
Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....

Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?

Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.

Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.

När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?
Har också reagerat på att många är ute i skitväder och mörker utan lyse. :dummer
Här verkar det dock, högst anekdotiskt, vara mest Fordrar.
 
Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....

Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?

Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.

Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.

När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?

Håller med dig det där om bakljus. Men något som gör mig totalt vansinnig är alla idioter som så fort det regnar lite ska slå på sitt dimbakljus trots att dom kör i tät trafik. Sen som grädde på moset glömmer det och kör med det påslaget i flera dagar
 
Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....

Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?

Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.

Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.

När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?
Jag håller med i sak, men tror du att budskapet når fram till dem som det berör?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top