Vad fick dig att le idag?

Benplattor.. jisses ;)

Har man väl sett någon gång men inte riktigt begripit till vad men alltid lär man sig något. Har faktiskt ett utrustningsbälte, eller vad det heter som ordinarie skärp nu men det är för att låsmekanismen är kung och god för 300 eller 500 kg.. minns inte riktigt men har sett ett test där den stod pall. Anyhur så är den vikten inte poängen utan klickjusteringen som är bra, inte flwaless men närapå.

Smart där bärgaren..

-Hej, min VWSeatPorsche har gått sönder igen och står längst fram i den där 15km långa kön på Essingeleden.
-Hej, ok vi skickat ut en komplett bil med domkraft så får vi se hur mycket vi kan byta direkt på plats.
-Skynda, många helljus i nacken vid det här laget.

Ungefär så tror jag det går till :nicka
20231121-055430.jpg

Benplattor.. jisses ;)

Har man väl sett någon gång men inte riktigt begripit till vad men alltid lär man sig något. Har faktiskt ett utrustningsbälte, eller vad det heter som ordinarie skärp nu men det är för att låsmekanismen är kung och god för 300 eller 500 kg.. minns inte riktigt men har sett ett test där den stod pall. Anyhur så är den vikten inte poängen utan klickjusteringen som är bra, inte flwaless men närapå.

Grejer med löst bälte,benplattor med påmonterade mollefickor är att dom kan has me shorts,mjukisbrallor ovanpå regnställ - brallor kan väljas fritt.

Rosa onepiece i fluff så slipper du skav ,.mjukt o flüffigt

Köpte ett par schyssta arbetsbyxor i somras och helnöjd med dom, tills i lördags. Skrota runt lite hemmavid och sedan ute o leta vedklyv i affärerna utan framgång men blev en del promenerande förstås.

-Ajaj, fått något skavsår i knävecket känns det som
-Av vadå?
-Ingen aning, är väl något strul som är där o bråkar.

Timmar senare när vi kommer hem och jag byter till innebyxor.

-Vad har du gjort?
-Sa ju att det var strul.

Ser ut som ett brännmärke nedanför knävecket, synar byxorna in och utvändigt men kan inte finna något. Klurar iväg ett överarbetat mejl, dom var ändå inte gratis, till åf och tillverkaren. Följande måndag, igår fick jag mejl på förmiddan av åf som tacka för bra beskrivning och hänvisa mig till butiken där jag handlat men innan dess ringde tillverkaren upp.

Dom hade satt sig några stycken och synat mitt material, det kom fram till vilket jag poängterat var att förmodligen är det stretchmaterialet på byxan som hamnat mot och jag tror det är för att jag haft en del prylar i benfickan. Samtidigt tycker jag man ska kunna ha det på ett par arbetsbyxor.

-Vi har precis tagit fram en ny modell som utgår från den modellen, det som skiljer mest är att spikfickorna(som hon kalla något annat) är löstagbara.
-Ok
-Jag tänker att jag skickar ett par till dig så kan du testa dessa.
-Jaha, ja varför inte.
-Mm så tänker jag att vi skänker dom till dig.
-Oj, tack så mycket! Det var en fin återkoppling.

Fick ett bekräftelsemejl på modellen, en färg släpps vår/sommar -24 stod det så verkar nytt men svarta som jag har verkar kunna komma strax.

Listpris 1499kr+moms vilket i.a.f. är mer än jag slantat ursprungligen :tummenupp

20231118-221324.jpg

20231118-231233.jpg

20231120-214145.jpg

Polish-20231118-234224488.png
Ser ju ut som eksem.
Uppdatera när du får rätt på det.

Skabb?:skrämd

Helv.. någon som testat glasögonprovare hos glasögonisforthoughguys-sidorna på sistone? Finns väl en vits med att testa i butik när det kommer till komfort men galet lätt att välja ut modeller o reka var dom finns kontra åka omkring o prova en hel söndag.

Numera betrodd med både terminalglasögon samt skyddsglasögon i min styrka så sitter o letar som bäst, synd att man bara har en leverantör att välja på dock.

Gjorde ett köp till hyfsat bra peng på en svart fredag som idag.

Lundhags Traverse II. Ett par för 599 spänn. Har historiskt pröjsat typ det dubbla och en av två modeller på byxa jag använder utanför jobbet.

Ja, jag är en sån där tråkig snubbe som bär samma modell/snitt av kläder på kroppen varje dag till vardags.

Edit: Visst förtydligande för att undvika missförstånd pga god läsförståelse hos medmänniska.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back