Vad fick dig att le idag?

Äntligen kan någon "bevisa" nåt som jag alltid har vetat om!! :fyllisar:fyllisar:fyllisar

Alkohol_inte_skadlig.png

(Dvs, nån oss kommer aldrig att dö ;) ).

Äntligen kan någon "bevisa" nåt som jag alltid har vetat om!! :fyllisar:fyllisar:fyllisar

View attachment 491268

(Dvs, nån oss kommer aldrig att dö ;) ).

Ja de e sant men inte 1l spolarvätska per dag ?

20cl/40% per dygn max med uppehåll 2 dagar i veckan och minst 1 vecka i sträck per månad.

Blir det en 5liters T-Blå i helgen?

För ett par veckor sen lämnade jag in mina allvädersbyxor eftersom dragkedjan på ena benet inte fungerade. Idag var jag och hämtade dem och skräddaren berättade att han hade lagat blixtlåset i stället för att byta. Han menade att det var risk att de skulle bli otäta om han sprättade sömmar.
Nu kostade det 300:-.

Jag blev erbjuden T-röd av en gubbe i min ungdom. Han påstod att han druckit det i 30 år och att han inte tagit skada av det. Eftersom jag inte tyckte det såg ut att stämma fick han dricka själv.

Jag jobbade med en snubbe som hade druckit t-röd av och till hela sitt liv, det var absolut inget fel på hans hälsa, förutom att han var alkis och trillade dit igen med jämna mellanrum.

Jag tror T-röds skadlighet är kraftigt överdriven, dom är ofta vrak redan innan dom börjar dricka skiten.

Jo bildas ju ibland i kroppen o luktar fan.

Finns i vissa tdojor också , därför ser vissa alkisar så så jävla torra o röda ut , inte bara vanligt boz.

Beror inte acetonlukten på att dom ofta utvecklar diabetes som dom dessutom missköter?
Kroppen bildar aceton i liten mängd naturligt vid nedbrytning av fett, men i extrema fall typ obehandlad diabetes och/eller svält så kan acetonproduktionen bli såpass hög att utsöndringarna kan anas via andedräkt och svett:
Så det kan även handla om generellt dålig kosthållning.

I vissa fall (troligtvis inget som är applicerbart på alkisarna som klunkar T-röd) kan man väl även medvetet använda ketos-tillståndet som bantningsmetod, om man medvetet svälter kroppen och inte konsumerar tillräckligt mycket kolhydrater så inducerar man ketos varvid kroppen börjar tvångsbränna fett vilket leder till att man producerar onormala mängder aceton vilket kan kännas på svettlukt och andedräkt. Har hört lumparhistorier om folk som börjat lukta skumt efter ett par dagar i fält med mycket fysisk ansträngning och begränsat med käk.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...