Vad fick dig att le idag?

Fuck, det har kommit upp blå/lila snödroppar, är det nån pride/könsomställning för blommor nu?
Snowdrops.jpg

Idag blev jag både förvånad o små chockad?

Sprang på en gammal vän rättare sagt min bästa vän någonsin i hela livet, en vän jag delade hela livet med i 10 år vi hade så jävla kul fyllor bad båtar mc bilar utlandet ja allt verkligen allt.

Att då springa på denna vännen efter 20 år o känna sorgen över åren som gått och att hon är vackrare än någonsin. Den kramen i butiken var elektrisk ingen visste vad vi skulle säga.

Såg på varandra log sa några ord o sedan gick bägge åt sitt håll.

Att ett möte på några minuter med en person kan framkalla så många fantastiskt trevliga minnen?????
Alla nattliga nakenbad frukostar nattmackor bio ja allt man gör i 25 års åldern.

Fan jag är lyckligare än på länge länge???

Kanonväder, korvkok och grillning i ett naturskönt blekinge med bror och hans 2 döttrar. De får en att le, hela tiden.
Enkelt men enormt upplyftande och jag fick testat mitt ena lilla gaskök. Behöver nog fixa lite vindskydd, annars nöjd.
Roligast när de gick bananas på utegymmet.

Satt och labbade med mitt sparande och räknat på livet så som det ser ut, bland annat på minpension.se

Målet att kunna gå i pension tidigt, trodde jag var långt utom räckhåll. Men med lite våld på gamla vanor och lite flax och omfördelning så kan jag nog faktiskt sluta om 5 år. Det känns genast som livet känns lite lättare.... och så känner jag mig väldigt gammal.

Säljer lägenheten, alla lån borta, köper en husbil med hojgarage i sen blir det Italien och lite roliga banor i europa så där bara för att jag kan.

Så om en handfull år checkar förhoppningsvis Rockmorsan ut ur hamsterhjulet alla springer runt i ? fick mig att le idag.

Att man äntligen kunde åka hem och äta lunch hemma, för att sen ta hojen tillbaka till jobbet. Vårtecknet nummer ett. Säkrast att hinna med det idag, innan snön kommer i morgon kväll. :huvet

När mäklaren värderade vårt nybyggda hus till samma värde som de gissade på för 15 månader sedan, innan byggstart. Trots nedgången på marknaden med ca 15% här i trakterna tyckte det att vi fått till ett lyckat bygge som var mycket trevligare än de tänkt sig när de såg ritningarna.

Briljant författat.
Som förtvivlad/sömndepraverad/frustrerad/livsgnisteberövad/ilsken småbarnsförälder skrattar jag.

Christian har sannolikt barn, humor och självdistans.

(Men de flesta föräldrar jag känner tar sig själva på större allvar än vad jag gör. De skulle ta illa upp.)

Åhh... det kanske ska läggas på min lista idag. Bakade bröd igårkväll med egenmalen fänkål och anis. Idag blir det mandelkubb - en klassiker och helt galen doft. Båda från mormors handskrivna recept jag ärvt. För övrigt en bra grej att lämna till ungarna, recept alltså. Mitt kålpuddingrecept är ett sånt exempel, ena ungen önskar sig jämnt det till födelsedagsmiddag. När jag ibland bakar så kan hon komma o säga att "åhh det luktar barndom". Fint ?

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...