Vad fick dig att le idag?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R

April april​

Regeringen ändrar sig – utser Kent Ekeroth till ny GD för Migrationsverket​

Publicerad 08:00

Annons

Migrationsminister Maria Malmer Stenergard (M) gör nu en helomvändning och utser den profilerade tidigare SD-riksdagsledamoten Kent Ekeroth till ny generaldirektör för Migrationsverket.
Det väckte viss uppmärksamhet när SD-profilen Kent Ekeroth nyligen offentliggjorde att han sökt posten som generaldirektör för Migrationsverket efter Mikael Ribbenviks entledigande. Ekeroth räknade upp en rad kvalifikationer och omständigheter som han menade gör honom till den bäst lämpade för jobbet.
Alla höll inte med. Migrationsminister Maria Malmer Stenergard (M) kände sig föranlåten att frångå praxis och föregripa rekryteringsprocessen genom att gå ut i media och deklarera att Ekeroth inte var aktuell för tjänsten. Regeringen ville ha någon med ”betydligt mer erfarenhet” hette det.

Andra inte intresserade av påpassade uppdraget

Men nu drygt en och en halv månad senare ändrar sig Malmer Stenergard. En källa med insyn i regeringsarbetet uppger till Samnytt att de ansökningar man fått in inte håller måttet och att de bättre kvalificerade personer som migrationsministern själv uppvaktat har förklarat sig inte vara intresserade.
Som skäl till att tacka nej har bland annat anförts hur hårt påpassade i den migrationspolitiska debatten och nyhetsbevakningen de personer varit som innehaft tjänsten tidigare. Att stå pall när det blåser är däremot något som SD-politikern Kent Ekeroth har både erfarenhet av och uppvisat förmåga till.
Ekeroths ansökan har därför nu åter hamnat överst i högen och enligt Samnytts källa återstår bara rena formaliteter innan regeringen tillkännager utnämningen.
– Jag är glad att regeringen vaknat och insett att jag – återigen – hade rätt från början och att jag är den bäst lämpade för jobbet, till skillnad från clownerna som suttit på den stolen tidigare, säger Kent Ekeroth i en kommentar till Samnytt.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Migrationsminister Maria Malmer Stenergard (M) gör nu en helomvändning och utser den profilerade tidigare SD-riksdagsledamoten Kent Ekeroth till ny generaldirektör för Migrationsverket
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fuck, det har kommit upp blå/lila snödroppar, är det nån pride/könsomställning för blommor nu?
Snowdrops.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Idag blev jag både förvånad o små chockad?

Sprang på en gammal vän rättare sagt min bästa vän någonsin i hela livet, en vän jag delade hela livet med i 10 år vi hade så jävla kul fyllor bad båtar mc bilar utlandet ja allt verkligen allt.

Att då springa på denna vännen efter 20 år o känna sorgen över åren som gått och att hon är vackrare än någonsin. Den kramen i butiken var elektrisk ingen visste vad vi skulle säga.

Såg på varandra log sa några ord o sedan gick bägge åt sitt håll.

Att ett möte på några minuter med en person kan framkalla så många fantastiskt trevliga minnen?????
Alla nattliga nakenbad frukostar nattmackor bio ja allt man gör i 25 års åldern.

Fan jag är lyckligare än på länge länge???
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kanonväder, korvkok och grillning i ett naturskönt blekinge med bror och hans 2 döttrar. De får en att le, hela tiden.
Enkelt men enormt upplyftande och jag fick testat mitt ena lilla gaskök. Behöver nog fixa lite vindskydd, annars nöjd.
Roligast när de gick bananas på utegymmet.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Satt och labbade med mitt sparande och räknat på livet så som det ser ut, bland annat på minpension.se

Målet att kunna gå i pension tidigt, trodde jag var långt utom räckhåll. Men med lite våld på gamla vanor och lite flax och omfördelning så kan jag nog faktiskt sluta om 5 år. Det känns genast som livet känns lite lättare.... och så känner jag mig väldigt gammal.

Säljer lägenheten, alla lån borta, köper en husbil med hojgarage i sen blir det Italien och lite roliga banor i europa så där bara för att jag kan.

Så om en handfull år checkar förhoppningsvis Rockmorsan ut ur hamsterhjulet alla springer runt i ? fick mig att le idag.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top