Vad fick dig att le idag?

Märkligt. Kön är ju bara en social konstruktion, om man ska tro på folk som säger sig veta något om det. Hon borde väl kunna tävla mot andra män, nu när hon blivit en han? Mycket märkligt resonemang, jag förstår inte problemet... Män som blir kvinnor och tävlar mot andra kvinnor verkar ju inte ha några problem med att anpassa sig, det verkar tvärtom gå ganska bra för dem för det mesta. Mycket mycket märkligt...

Han får tävla med män, men han vill inte då hans fysik inte räcker till.

Egentligen får han inte tävla alls eftersom han tar/tog testosteron, men även dopingläkarna vet att det ändå aldrig kommer att räcka till mot någon som har byggt upp hela sin kropp sedan tonåren med testo, det går liksom inte att komma ikapp det försprånget.

Hon hoppade som bäst 4.70 tror jag, nu ligger svenskt damrekord på 4.80
Som junior hoppade Duplantis 5.90

Märkligt. Kön är ju bara en social konstruktion, om man ska tro på folk som säger sig veta något om det. Hon borde väl kunna tävla mot andra män, nu när hon blivit en han? Mycket märkligt resonemang, jag förstår inte problemet... Män som blir kvinnor och tävlar mot andra kvinnor verkar ju inte ha några problem med att anpassa sig, det verkar tvärtom gå ganska bra för dem för det mesta. Mycket mycket märkligt...
Det kan ju vara så att kön bara är ett påhitt,och han/hon/det bara är rätt jävla kass?

- Njaooo...Duplantis är ju knappast svensk. Tränar i USA, bor väl i USA och kan inte svenska.
njaaoooo, Svensk medbrgare, svensk mamma, bor i Uppsala, svensk flickvän, talar väl lika bra svenska som de flesta svenskar talar engelska.
Vi har nog 1 miljon andra svenskar här som är mindre sevenskar.

njaaoooo, Svensk medbrgare, svensk mamma, bor i Uppsala, svensk flickvän, talar väl lika bra svenska som de flesta svenskar talar engelska.
Vi har nog 1 miljon andra svenskar här som är mindre sevenskar.
- Visst finns det mindre svenska svenskar än han, men han representerar ju Sverige i internationella sammanhang, o jag har för mig att han hänger mest i USA och är kass på svenska

April april​

Regeringen ändrar sig – utser Kent Ekeroth till ny GD för Migrationsverket​

Publicerad 08:00

Annons

Migrationsminister Maria Malmer Stenergard (M) gör nu en helomvändning och utser den profilerade tidigare SD-riksdagsledamoten Kent Ekeroth till ny generaldirektör för Migrationsverket.
Det väckte viss uppmärksamhet när SD-profilen Kent Ekeroth nyligen offentliggjorde att han sökt posten som generaldirektör för Migrationsverket efter Mikael Ribbenviks entledigande. Ekeroth räknade upp en rad kvalifikationer och omständigheter som han menade gör honom till den bäst lämpade för jobbet.
Alla höll inte med. Migrationsminister Maria Malmer Stenergard (M) kände sig föranlåten att frångå praxis och föregripa rekryteringsprocessen genom att gå ut i media och deklarera att Ekeroth inte var aktuell för tjänsten. Regeringen ville ha någon med ”betydligt mer erfarenhet” hette det.

Andra inte intresserade av påpassade uppdraget

Men nu drygt en och en halv månad senare ändrar sig Malmer Stenergard. En källa med insyn i regeringsarbetet uppger till Samnytt att de ansökningar man fått in inte håller måttet och att de bättre kvalificerade personer som migrationsministern själv uppvaktat har förklarat sig inte vara intresserade.
Som skäl till att tacka nej har bland annat anförts hur hårt påpassade i den migrationspolitiska debatten och nyhetsbevakningen de personer varit som innehaft tjänsten tidigare. Att stå pall när det blåser är däremot något som SD-politikern Kent Ekeroth har både erfarenhet av och uppvisat förmåga till.
Ekeroths ansökan har därför nu åter hamnat överst i högen och enligt Samnytts källa återstår bara rena formaliteter innan regeringen tillkännager utnämningen.
– Jag är glad att regeringen vaknat och insett att jag – återigen – hade rätt från början och att jag är den bäst lämpade för jobbet, till skillnad från clownerna som suttit på den stolen tidigare, säger Kent Ekeroth i en kommentar till Samnytt.

Migrationsminister Maria Malmer Stenergard (M) gör nu en helomvändning och utser den profilerade tidigare SD-riksdagsledamoten Kent Ekeroth till ny generaldirektör för Migrationsverket

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda