Vad fick dig att le idag?

Sonen 2,5 snurr representerar familjen med träklossar.
Det finns pappakloss, mammakloss och i mitten står grabbenkloss, den största klossen, det är KORV! :rofl

Fruset vatten inne i däcket som åkt runt liiitee ?

Inte så tokig ide men jag krängde över däcken själv i somras från ett par plåtfälgar så jag vågar nog säga att det kan uteslutas. Däremot har däcken legat utomhus och var snöiga när jag lämnade in dom så is på utsidan som flugit av är ju ett alternativ men jag tror ändå att han är tillräckligt smart för att låta dom tina innan balansering.

Inte så tokig ide men jag krängde över däcken själv i somras från ett par plåtfälgar så jag vågar nog säga att det kan uteslutas. Däremot har däcken legat utomhus och var snöiga när jag lämnade in dom så is på utsidan som flugit av är ju ett alternativ men jag tror ändå att han är tillräckligt smart för att låta dom tina innan balansering.
Då faller den iden, fruset vatten.
Men däckmaskinerna (proffsens, inte Biltemas pinne)
mäter väl också obalans mellan höger och vänster sida på däcket och när jag tittar på fotona så sitter blyet inte runt om på utsidan utan en del sitter längst ut och en del sitter längst in....
????
Tinat däcket innan balqansering ?????
Pumpat däcket innan balansering ?????
Nyanställd's 1:a balansering ? Gubbarna har gått och fikat och lämnat honom i verkstan ????

Nu är frågorna så många att du får montera dessa däck med fälg vikter o köra en km och sedan berätta hur det kändes.

Hur förbannat korkad får man bli? ??

140 har jag tagit men det var innan jag valde mellan att fronta med en Audi A6 och skogen.
Skogen var nog fan hårdare :kryckor

För 30 år sedan vägde jag 70 kg och bänkade 95. Nu väger jag 95 kg och bänkar 70. Åldern är ett jävla gift. :fakta
- Inte illa med tanke på din vikt. Jag hade också bättre förutsättningar förr, även om min nuvarande begränsning snarare är en rupterad bröstmuskel och skadad högeraxel än åldern i sig. Du vet, det finns något som heter "gubbstark" ; ) (finns en annan kul story om det)

Hursom så gjorde jag 150 vid en vikt på strax över 85 kg. Ren faktiskt.

Beställde en datorskärm ifrån komplett.se igår morse, dvs söndagen den 1/1. Fick ganska omgående ett mail där det stod att min order var behandlad och på väg, vilket jag tolkade som ett automatiserat "försändelsenummer har skapats men vi har inte skickat prylen ännu"-mail. Ett par timmar senare fick jag en avisering i postnords app om att de mottagit en fraktbeställning, även den helt automatisk antog jag. Det stod ju trots allt att beräknad leverans var 2-3 arbetsdagar, så jag förväntade mig inte att det skulle röra sig om något mer än dylika automatiserade leveransbekräftelser såhär en helgdag.

Döm om min förvåning när det sedan började trilla in fraktuppdateringar om paketets väg redan samma eftermiddag, för att slutligen resultera i att jag ombeds göra leveransval då min beställning beräknas anlända måndagen den 2/1... Häum?? :va

Jag beställer alltså skärmen på söndagsmorgonen efter nyårsafton, Komplett behandlar ordern och skickar paketet i tillräckligt god tid för att postnord ska hinna börja frakta det samma söndag, och de levererar det följande måndagsförmiddag bara ett drygt dygn efter att jag la beställningen... Det har jag nog fan aldrig varit med om tidigare, jag är fanimig mållös och det faktum att någonting som postnord varit involverade i faktiskt fungerat såpass långt över förväntan får mig att le stort! En fruktansvärt stor eloge till Komplett.se för deras service, och faktiskt även till Postnord får jag säga :tummenupp

Även datorn jag köpte på mellandagsrean processades mycket snabbare än väntat, det stod att deras datorer byggs på beställning (och jag gjorde dessutom tillval utöver grundkonfigurationen) och att det kan ta uppåt en vecka för dem att färdigställa datorn men den byggdes ihop på bara några dagar och beräknas anlända här hemma redan idag, dvs inte ens en vecka efter lagd beställning. Snacka om att Komplett överträffat mina förväntningar med råge, deras betyg på Trustpilot är ju inte direkt förtroendeingivande om man säger så men deras priser är såpass bra att jag valde att chansa och det verkar ha betalat sig! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...