Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det ser ju jobbigt ut att pulsa i djupsnön, jag skickar dom handhjärtan jag inte redan har skickat till stockholm, men då får det fan inte bli slut soja mjölk eller någon annan katastrof för nu är handhjärtana slut...Skånsk tidning fångar "snökaoset" så ni i norr kan se hur otroligt svårt vi har det
(varje gång det kommer en snöflinga postar folk i byns facebook grupp att vägarna nu är okörbara)
View attachment 478762
Du måste släppa taget lite. Du kan inte bära allt detta själv, det är orimligt.Ja, det ser ju jobbigt ut att puls i djupsnön, jag skickar dom handhjärtan jag inte redan har skickat till stockholm, men då får det fan inte bli slut soja mjölk eller någon annan katastrof för nu är handhjärtana slut...
Du måste släppa taget lite. Du kan inte bära allt detta själv, det är orimligt.
Vi står alla (en bra bit) bakom dig!

Att det är väldigt olämpligt att köra med sommardäck just idag är väl alla överäns om men olagligt är det väl ändå inte?Flyttade bilen på lunchen idag för att slippa få den inskottad av snöplogarna. Självfallet behövde den ju varmköras lite när jag startat den, så jag tog en liten tur. Och såg att polisen tydligen stannar de där galningarna på sommardäck. De stod och blinkade med en person de hade stannat... Såg dem när jag var halvvägs genom en tom rondell. Sidledes med spinnande bakhjul.
Hoppsan.
Nåja, bilen hade ju hunnit bli varm vid det laget, så bara att åka hem och parkera igen då.![]()
Att det är väldigt olämpligt att köra med sommardäck just idag är väl alla överäns om men olagligt är det väl ändå inte?
Kalendern, i alla fall min visar fortfarande november...
![]()
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
På vilket sätt är lagen flexibel? Om sommardäcken är med för sommardäck tillräckliga mönsterdjup är det väl inte enligt vinterdäckslagen olagligt att använda dem den 21 november oavsett väglag?En lag som är lika flexibel som våra myndigheter...
Det är lika nära mellan Malmö och Rom som mellan Malmö och Kiruna....
Det vet ju alla att vintarna ser likadana ut......
På vilket sätt är lagen flexibel? Om sommardäcken är med för sommardäck tillräckliga mönsterdjup är det väl inte enligt vinterdäckslagen olagligt att använda dem den 21 november oavsett väglag?
Att det däremot är väldigt olämpligt att ge sig ut på vägarna idag med sommardäck kan vi nog alla vara överräns om?
Ja, och flexibla lagar är väl inget att eftersträva?Det har jag väl inte sagt heller?
Jag sa att lagen är lika flexibel som våra myndigheter, dvs inte alls.
Det är fullt tillåtet att köra med sommardäck med 1.6 mm mönsterdjup i Kiruna ytterligare några dagar
Nu stannade jag ju inte och hörde mig för vad de stoppat bilen för, men det var en typisk grå liten felhjulsdriven snigelätarbil med en blond kvinna som förare, så vet inte riktigt vad de kan ha stannat fröken för.Att det är väldigt olämpligt att köra med sommardäck just idag är väl alla överäns om men olagligt är det väl ändå inte?
Kalendern, i alla fall min visar fortfarande november...
![]()

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|