Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Neeeeej! Få inte igång norrlänningarna på ämnet vinterdäck. De är mindre resonabla i det ämnet än miljöpartister om dragracing.
Att röka ut dem ur deras bivacker borde rendera i halstring över sakta eld för din del.
Får väl lägga på mors dubbisar men termometrarna visade faktiskt 18 resp 20°C på norrsidan idag. De sitter bredvid varandra. 1 quicksilver och en el. Båda har nog fel men appen brukar ligga mittemellan. T-shirt var ok men viss rörelse behövdes för att vara helt bekväm.
Dra igång dem på fästingar också, kanske?

Ja, de finns norr om Örnsköldsvik...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Igår tillverkade jag en adapterplatta för att kunna montera en Edelbrockförgasare på min cadillac 472 motor. Blev dock färdig lite för sent för att våga mig på en provstart, tror inte att grannarna hade uppskattat om jag river igång en Bigblock V8 utan avgassystem klockan 12 på natten :gnissla :hihi Men idag fick jag provstarta, det funkar hur bra som helst och motorn går betydligt mycket bättre än med den gamla Rockorkestern! Det fick mig att le :tummenupp

 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Skånsk tidning fångar "snökaoset" så ni i norr kan se hur otroligt svårt vi har det :rofl
(varje gång det kommer en snöflinga postar folk i byns facebook grupp att vägarna nu är okörbara)

View attachment 478762
Ja, det ser ju jobbigt ut att pulsa i djupsnön, jag skickar dom handhjärtan jag inte redan har skickat till stockholm, men då får det fan inte bli slut soja mjölk eller någon annan katastrof för nu är handhjärtana slut...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja, det ser ju jobbigt ut att puls i djupsnön, jag skickar dom handhjärtan jag inte redan har skickat till stockholm, men då får det fan inte bli slut soja mjölk eller någon annan katastrof för nu är handhjärtana slut...
Du måste släppa taget lite. Du kan inte bära allt detta själv, det är orimligt.
Vi står alla (en bra bit) bakom dig!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du måste släppa taget lite. Du kan inte bära allt detta själv, det är orimligt.
Vi står alla (en bra bit) bakom dig!

Du anar inte...
Redan innan jag klivit upp i morse kom första meddelandet på messenger från en stockholmare som skulle tvingas ut och köra bil... (till Enköping, 7 mil på E18)
Han är IOFS nyinflyttad norrlänning med ny Volvo-SUV och splirrans nya dubbdäck, men det hjälper föga ner det kommer en pundarsierra på tvären med blankslitna sommardäck mot en.
(när ska pundarna börja byta upp sig, det måste vara jävligt ont om sierror nu?)
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag tror fan att folk kan lära sig av tidigare misstag. Ni vet motorvägsbacken utanför Gävle? Långtradare kör fast i högerfilen. Långtradare kör då om i vänsterfilen. Kör fast. Kö i båda filerna. Plogbilarna kommer inte fram och inte heller tungbärgarna. Köerna blir längre och längre.

En bit före Södertälje stängde polisen av motorvägen för lastbilar. De fick vänta i högerfilen till plogbilarna hunnit göra sitt jobb.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Flyttade bilen på lunchen idag för att slippa få den inskottad av snöplogarna. Självfallet behövde den ju varmköras lite när jag startat den, så jag tog en liten tur. Och såg att polisen tydligen stannar de där galningarna på sommardäck. De stod och blinkade med en person de hade stannat... Såg dem när jag var halvvägs genom en tom rondell. Sidledes med spinnande bakhjul.
Hoppsan.
Nåja, bilen hade ju hunnit bli varm vid det laget, så bara att åka hem och parkera igen då. :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag var tonåring samåkte jag ibland med en herre med en mercedes diesel.
Han hade varit taxichaffis hela sitt liv, och i alla lämpliga kurvor och korsningar la han ut ett bredställ.
Han sa "När jag slutar sladda på vintern har jag sagt åt ungarna att dom ska ta körkortet av mig"

Jag träffade hans svärson (också taxichaffis) för något år sedan, och då var det dåligt med gubbens hälsa (han måste ju vara 80+) och svärsonen sa "jag kör honom till lassarettet två gånger i veckan" så jag sa "jaha, han har slutat att sladda nu" varpå svärsonen förvånat sa "Nej för fan, i varenda lämplig kurva och korsning, men han tycker att det är sånt helvete med parkeringar vid lassarettet"

Jag tror tyvärr att gubben har passerat pärleporten, utan tvekan på tvären, nu....
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Flyttade bilen på lunchen idag för att slippa få den inskottad av snöplogarna. Självfallet behövde den ju varmköras lite när jag startat den, så jag tog en liten tur. Och såg att polisen tydligen stannar de där galningarna på sommardäck. De stod och blinkade med en person de hade stannat... Såg dem när jag var halvvägs genom en tom rondell. Sidledes med spinnande bakhjul.
Hoppsan.
Nåja, bilen hade ju hunnit bli varm vid det laget, så bara att åka hem och parkera igen då. :hihi
Att det är väldigt olämpligt att köra med sommardäck just idag är väl alla överäns om men olagligt är det väl ändå inte?
Kalendern, i alla fall min visar fortfarande november...


Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att det är väldigt olämpligt att köra med sommardäck just idag är väl alla överäns om men olagligt är det väl ändå inte?
Kalendern, i alla fall min visar fortfarande november...


Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

En lag som är lika flexibel som våra myndigheter...

Det är lika nära mellan Malmö och Rom som mellan Malmö och Kiruna....

Det vet ju alla att vintarna ser likadana ut......
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag vettefan, fick testa absen på lunchrasten, en elbil (linjemontörer, inte tesla) stod parkerad i vägrenen, när jag var 10-15m bakom och påväg om så svänger plötsligt muppjäveln ut på vägen, utan blinkers och bevisligen också utan en tanke på att kolla i backspegel.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En lag som är lika flexibel som våra myndigheter...

Det är lika nära mellan Malmö och Rom som mellan Malmö och Kiruna....

Det vet ju alla att vintarna ser likadana ut......
På vilket sätt är lagen flexibel? Om sommardäcken är med för sommardäck tillräckliga mönsterdjup är det väl inte enligt vinterdäckslagen olagligt att använda dem den 21 november oavsett väglag?
Att det däremot är väldigt olämpligt att ge sig ut på vägarna idag med sommardäck kan vi nog alla vara överräns om?

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top