Vad fick dig att le idag?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Påse och handskar, handskar för att slippa den där varma och gosiga känslan
Mjo, den är inget vidare men jag klarar inte att ha handskar på sommaren. Som tur är har jag en liten hund som gör små business, så man märker inte av det så mycket.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Såg säsong 12 avsnitt 12 på TV4 Guld av "murder she wrote".
Ett riktigt kalkonavsnitt om en Japansk påhittad mc-tillverkare som även ägnade sig åt
road racing!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Har skrattat så jag gråtit, frigolit påverkar helt klart hjärnan på en cyklists skälvbevarelsedrift.

 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Min fru.

Hon har fixat en julkalender åt mig. 24 olika öl numrerade och inslagna. ?

En kompis fru gick ihop med en massa andra fruar i bekantskapskretsen och köpte en massa olika Whiskey, sedan fyllde dom 24 numrerade provrör till varje gubbe.....

Hon sa att gubbarna var ivrigare än barnen på att öppna kalendern....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Själv har jag planerat att skifta till vinterdäck idag.

Hittade en lucka i livstetris som kanske inte finns när väglaget kräver vinterdäck.

Jag förstår aldrig varför folk väntar så länge med att lägga på vinterdäcken och har så bråttom att plocka av dom, folk säger att det är för att dom nöts ut fortare...

Ja, men sen kör du med dina vinterdäck på framsaltad asfalt hela vintern utan att gnälla?
Vill du verkligen att däcken ska ha mönster kvar om 10 år?
Tror du att det är bra vinterdäck då?

Att göra som du, lägga på dom i tid, när det finns tid, är bara förståndigt
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag förstår aldrig varför folk väntar så länge med att lägga på vinterdäcken och har så bråttom att plocka av dom, folk säger att det är för att dom nöts ut fortare...

Ja, men sen kör du med dina vinterdäck på framsaltad asfalt hela vintern utan att gnälla?
Vill du verkligen att däcken ska ha mönster kvar om 10 år?
Tror du att det är bra vinterdäck då?

Att göra som du, lägga på dom i tid, när det finns tid, är bara förståndigt
Däck är dyrt.

Jag har börjat fundera på om volvo eller pirat fälgarna är bäst att köra på? :va
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Kör på dubb, så då lägger jag gärna på dem lite senare och tar av dem lite tidigare för att bespara mig ljudnivån.

När jag körde dubbfritt lade jag på dem så fort tempen ibland kom under fem grader, vilket hade varit för ett bra tag sedan även här i Skåne. Sommardäcken brukade komma på när det varit varmare än fem grader även nattetid, med några veckors eftersläpning. Panik att få på sommardäck kom först när temperaturen börjar närma sig över de 20.

Dubbdäck i Skåne kanske någon undrar? Ja, där jag bor i slutet av småvägar med låg snöröjningsprioriet är is ett större problem än snö då temperaturen ligger kring nollan så snö snabbt smälter på dagen för att frysa till is på natten.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Däck är dyrt.

Jag har börjat fundera på om volvo eller pirat fälgarna är bäst att köra på? :va

Jo, visst är däck dyrt, men däck är även färskvara, det hjälper ju inte att mönstret är kvar när gummit har förvandlats till smulig bakelit.

Lika bra att nöta på dom medans dom är nya och hinna nöta ner dom lite innan det är dags för färskt gummi igen.
 
  • Gilla
Reaktioner: @K

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jo, visst är däck dyrt, men däck är även färskvara, det hjälper ju inte att mönstret är kvar när gummit har förvandlats till smulig bakelit.

Lika bra att nöta på dom medans dom är nya och hinna nöta ner dom lite innan det är dags för färskt gummi igen.

Visst är däck dyra, så vi som är lite snåla försöker därför så gott det går använda hela slitytan på däcken... ;)

20221112_144421 (2).jpg
;)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tur slottet där de kom överens hette Tidö och inte Tide ......

Citat:
Den 6 augusti 2015 beslutade Liberala Ungdomsförbundet med knapp majoritet vid sin kongress att förorda att det ska bli lagligt att ha sex med djur, förutsatt att djuret i fråga inte skadas.
slut citat från
Även Centerpartiet har ju värnat frågan.

Eskil är ganska motbjudande måste jag tillstå.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Själv har jag planerat att skifta till vinterdäck idag.

Hittade en lucka i livstetris som kanske inte finns när väglaget kräver vinterdäck.
Neeeeej! Få inte igång norrlänningarna på ämnet vinterdäck. De är mindre resonabla i det ämnet än miljöpartister om dragracing.
Att röka ut dem ur deras bivacker borde rendera i halstring över sakta eld för din del.
Får väl lägga på mors dubbisar men termometrarna visade faktiskt 18 resp 20°C på norrsidan idag. De sitter bredvid varandra. 1 quicksilver och en el. Båda har nog fel men appen brukar ligga mittemellan. T-shirt var ok men viss rörelse behövdes för att vara helt bekväm.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top