Vad fick dig att le idag?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Igår när jag hörde ett nytt ord "omdömesindustrin" vilket fick mig att tänka på y och z generationerna som inte törs fatta egna beslut.
Var finns äventyrslusten hos dessa individer som inte kan nöja sig med livrem och hängslor utan måste ha MYCKET mer än så.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag var och hälsade på min bror, och han har en ettånåntingåring, så det blev till att tillbringa tid i lekparker och lekrum, min brorsdotter är inte speciellt högljudd, men herrejösses vad somliga barn lever om.

Jag har blivit för gammal för att stå ut med sånt på heltid
Jag tror att dottrar brukar vara lite lugnare.

Min son är ungefär som Taz i looney toones.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har en av varje själv, det är ingen garanti....

I mitt fall var dottern högljuddare och mer skadebenägen (sportolyckor, moppeolyckor och fylleolyckor)
Nu har dom barn själva, och jag kan luta mig tillbaka och se karma göra sitt :ROFLMAO:
Ja, fast, förhoppningsvis inga fylleolyckor i den åldern.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
I Kramfors fick jag sällskap av en Golf 2a. GTI. Ljusgrön (originalfärg?). Guldfärgade BBS-fälgar med polerad kant. Skitfin. Svårt att se om det var 8 eller 16 v. Den skottade på bra. Förmodligen 134 tyska nyryktade ardenners.

Om det var den där blågröna metallicen så var det standardfärgen på GTI 16V. :)

139 hk DIN
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Idag var det big happening i Hammarby-slussen här i huvudstan. En säl hade letat sig in genom slussportarna. Fniss och förundran bland oss betraktare. Nästan lika storartat osannolikt som en ouiiiilande H-D...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skrämde fason på damens EN500 igår, så idag var det övningskörning. Det fick mig att le.
Och en massa annat folk som såg oss komma förbi, för pudeln sitter i en hundlåda på bönpallen och är fluffig, vilket tydligen många tycker ser gulligt ut.
Och hunden älskar att åka hoj. Dock tycker han illa om när jag ligger före, då ska det skällas på mig. :hihi
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har sett den förut men skrattar så tårarna rinner.
Har för mig att dom visade detta klippet på någon idrottsgala på tv och även bjudit in killen till publiken
Det har även varit med i Ridiculousness* på MTV, men då i en nedkortad version.



*Den amerikanska originalversionen med Rob Dyrdek alltså, inte den svenska versionen med Erikochmackan-Erik.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Gick hemåt med sonen från dagis. Helt plötsligt kom två män springande och den som sprang först vargalet nära att springa över sonen, som blev rädd. Allt gick så jäkla fort och först tolkade jag det som att det var två som hade bråttom. efter ett par sekunder börjar de skrika åt varandra och jag ser då att den som sprang först var en juggetjackisgubbe med en ryggsäck som inte ser ut att tillhöra den typen av person. Den andra var en lite yngre man med coop-kläder på sig som sprang ikapp tjackisen och ryckte åt sig ryggsäcken och sprang tillbaka mot butiken samtidigt som tjackisen sprang vidare.

Sonen blev rädd, jag skämdes för att jag inte uppfattade situationen fortare och kunde hjälpa till. Samtidigt log jag åt att det fortfarande finns hjältar som vågar ingripa. Fick känslan av att det var en tantryggsäck så jag lutar åt att han räddade en kund.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Åkte med Kawan till Polissationen i Södertälje. Fixade Schengen-leg. Tog inte med mig lås för att det var inte hemma. Tänkte att jag nog kan parkera utanför inom synhåll. Det kan man fast ändå inte. Var tidig och åkte ett varv. När jag kom tillbaka pågick en insats på den lilla parkeringen. Två polisbilar, en buss och en hoj. Blåljus och en omringad pundarvolvo.
Jag parkerade, och kände mig liiite iakttagen. Ganska många poliser. Fixade foto och namnteckning på 4,5 minuter gick ut och då var de klara och stod och snackade igenom "matchen". Jag startade och åkte hem. :)

Polisen på hojen kände jag igen. Vi åkte Sveavägen tillsammans en bit. Han hade blinkersen på. Jag sa åt honom det. Han sa tack och log. Man får hålla koll och styra upp där det behövs. ;)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tappade en torxbits ner i ett litet hål från statorn ner till växellådan. Såg den men vågade knappt andas av rädsla att den skulle försvinna djupare ner i mörkret.
Det finns knappt ett verktyg jag inte äger men en magnetsökare har jag inte och klockan var ungefär 17:25, så jag kastade mig in i bilen och kl 17:31 rycker jag i dörren hos järnhandlaren fortfarande oroad över att inte bli betjänad efter kl 17:30 frågar jag kassörskan, och får svaret att jo sån har vi. Så 249 kr fattigare rullar jag lyckligt hemåt i laglig fart.

Lustigt nog skulle jag nog inte ha upplevt samma lyckorus om hade köpt magnetsökaren på Biltema veckan innan för 79kr.

I vanliga fall är det sånt som sker fredag kl 17:35 och spolierar allt. Jag känner mig tursam just nu.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Är i Gällivare.

Golf diesel mk1 och Renault 16TL som körs som bruksbilar. Glädje!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Är i Gällivare.

Golf diesel mk1 och Renault 16TL som körs som bruksbilar. Glädje!
Bilar man mött...
I våras mötte jag en röd Laban. En målare 50+, jag log så han såg det och han log tillbaka. Vi fattade.
Så kan det också vara i Stockholm.

I Glada Hudik mötte jag en fin Opel Kadett, en vit. Måste ha varit från 63-64. Så otroligt små dom där.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top