Hamnunderhållningen var det odugligaste aggregatet, nu kanske det var containern som var boven men dom fick ratta dit och springa upp o ner för stege fyra gånger för att kroka i kätting i varje hörn. Borde väl åtminstone kunna knalla på containern så man bara behövde stega en gång tur o retur. Bästa var när han sänkt ner en på backen, klivit ur o klättrat ner för trucken, klättrat upp på containern för att komma på att han inte sänkt ner tillräckligt för att lämna slack.. Klättra ner igen, klättra upp i maskin o.s.v..
Fick stå först på båten, sambon skulle köra av och fick inte loss p-bromsen som jag hade dragit.. Spaken på vänster sida om föraren så färje-Mumin som vinka fram oss fick väl sig ett garv när jag hängde över sambon, ryckte i spaken och slog på spärren med andra handen så jag trodde hon skulle bryta revben.
Men det gick bra tillslut.
Fick stå först på båten, sambon skulle köra av och fick inte loss p-bromsen som jag hade dragit.. Spaken på vänster sida om föraren så färje-Mumin som vinka fram oss fick väl sig ett garv när jag hängde över sambon, ryckte i spaken och slog på spärren med andra handen så jag trodde hon skulle bryta revben.
Men det gick bra tillslut.