Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hamnunderhållningen var det odugligaste aggregatet, nu kanske det var containern som var boven men dom fick ratta dit och springa upp o ner för stege fyra gånger för att kroka i kätting i varje hörn. Borde väl åtminstone kunna knalla på containern så man bara behövde stega en gång tur o retur. Bästa var när han sänkt ner en på backen, klivit ur o klättrat ner för trucken, klättrat upp på containern för att komma på att han inte sänkt ner tillräckligt för att lämna slack.. Klättra ner igen, klättra upp i maskin o.s.v..

20220810-133316.jpg


Fick stå först på båten, sambon skulle köra av och fick inte loss p-bromsen som jag hade dragit.. Spaken på vänster sida om föraren så färje-Mumin som vinka fram oss fick väl sig ett garv när jag hängde över sambon, ryckte i spaken och slog på spärren med andra handen så jag trodde hon skulle bryta revben.

Men det gick bra tillslut.

20220810-144029.jpg


20220810-180040.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag log när doktorn dragit ut det här 1,2 mm stiftet ur höger handled från lillfingersidan.
Trodde det skull göra jävulskt ont men det kändes inte alls när hon drog ut stiftet.
Tydligen finns det inga nerver i handledbenen där det suttit för att hålla ihop ett spricka i Os scaphoideum (och fortsatt in i nästa ben för säkerhetsskull)
Två stift kvar men om en månad .....
 

Bifogat

  • 20220810-Stift-1k2-mm.jpg
    20220810-Stift-1k2-mm.jpg
    503.8 KB · Visningar: 25

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Var till Stor staden med rotiss/amstaffen. Ser ut som en doberman konstigt nog?

Men jävlar vilken plats man får när theo är med inte en jävel kommer närmare än 10 meter o absolut inte disse däringa huckle folket di höll sej på 25 meters hål?? tror fan theo får åka med o handla fler gånger.. På honbach får vovvarna följa med in i butiken??
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Jag fricampar bara, inga krav på någonting :D

Var en impuls att köpa husbil nu i sommar och priset var avgörande.
Jag kan lägga på 30-40% och ändå få den sålt omgående.
Min bror tycker att jag lurade den som sålde, men jag som köpare har väl inget ansvar över säljarens situation, det var ju frivilligt att sälja tänker jag och cash is king till skillnad från övriga intressenter som inväntade vardag och banker.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag fricampar bara, inga krav på någonting :D

Var en impuls att köpa husbil nu i sommar och priset var avgörande.
Jag kan lägga på 30-40% och ändå få den sålt omgående.
Min bror tycker att jag lurade den som sålde, men jag som köpare har väl inget ansvar över säljarens situation, det var ju frivilligt att sälja tänker jag och cash is king till skillnad från övriga intressenter som inväntade vardag och banker.

Fast kanske inte så länge till.

Jag pratade med en som har funderat på husbil länge, och han trodde på sjunkande priser på husbilarna nu.

Jag är inte insatt i den marknaden, men det är väl kanske en kapitalvara/utgift man offrar när allt annat blir dyrare.
Han har råd i vilket fall, och blir det billigare så köper han.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
I Kramfors fick jag sällskap av en Golf 2a. GTI. Ljusgrön (originalfärg?). Guldfärgade BBS-fälgar med polerad kant. Skitfin. Svårt att se om det var 8 eller 16 v. Den skottade på bra. Förmodligen 134 tyska nyryktade ardenners.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Var till Stor staden med rotiss/amstaffen. Ser ut som en doberman konstigt nog?

Men jävlar vilken plats man får när theo är med inte en jävel kommer närmare än 10 meter o absolut inte disse däringa huckle folket di höll sej på 25 meters hål?? tror fan theo får åka med o handla fler gånger.. På honbach får vovvarna följa med in i butiken??
Hundar är även välkomna på Bauhaus, åtminstone här i stan.
Vill man äta eller fika så är hund även välkommen på Espresso House och Brödernas (hamburgare). Känns bra att det blivit mer flexibelt på den fronten då man inte alltid vill eller kan lämna hunden i bilen.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Fast kanske inte så länge till.

Jag pratade med en som har funderat på husbil länge, och han trodde på sjunkande priser på husbilarna nu.

Jag är inte insatt i den marknaden, men det är väl kanske en kapitalvara/utgift man offrar när allt annat blir dyrare.
Han har råd i vilket fall, och blir det billigare så köper han.
Ja han har ju rätt i att det sjunker just nu.
Efter V31 dyker priserna varje år.
En del har ju inte ens någonstans att förvara det man köpt under sommaren.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hundar är även välkomna på Bauhaus, åtminstone här i stan.
Vill man äta eller fika så är hund även välkommen på Espresso House och Brödernas (hamburgare). Känns bra att det blivit mer flexibelt på den fronten då man inte alltid vill eller kan lämna hunden i bilen.

Jag var på en pub i Sumpan i helgen, dom hade en enkom hundmeny med grisöron och frolics.

Best pub ever!

Det var dock bara en hund där när jag var där, en 4 månader gammal flerfärgad valp, jag gissar någon slags cattledog, och dom hade inte ens sett menyn.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Vi har varit på semester i England i år med vår nyinförskaffade husbil och 2 hundar. Där är hundar välkomna in i princip var som helst, affärer, bageri, pubar… Eller som föreståndaren i en krimskrams-butik sa, småbarn fördärvar oftast mer än hundar, även om de hade porslin på lågt sittande hyllor. Det är trevligt! ?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vi har varit på semester i England i år med vår nyinförskaffade husbil och 2 hundar. Där är hundar välkomna in i princip var som helst, affärer, bageri, pubar… Eller som föreståndaren i en krimskrams-butik sa, småbarn fördärvar oftast mer än hundar, även om de hade porslin på lågt sittande hyllor. Det är trevligt! ?
Japp, jag är helt för ett barnförbud på offentliga platser.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Borde i vart fall vara upp till ägaren av inrättningen om barn är välkomna eller ej. På gator och torg är det nog bra om alla får vistas.

Jag var och hälsade på min bror, och han har en ettånåntingåring, så det blev till att tillbringa tid i lekparker och lekrum, min brorsdotter är inte speciellt högljudd, men herrejösses vad somliga barn lever om.

Jag har blivit för gammal för att stå ut med sånt på heltid
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top