Vad fick dig att le idag?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
En tidig morgon tur på några timmar o ca 25 mil. Sprang in o köpte en elcentral o trodde den skulle gå ned i tank väskan ??? blev att kuta över till jula o köpa en bläckfisk o be personalen spänna fast el centralen på ryggen med bläckfisken.

Det var en och annan som tittade konstigt på vägen hem sista 7 milen???
De kanske trodde du elektrifierat hojen och körde på el.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Lämnat av arbetsbil och dator idag för att jag gjort min sista arbetsdag på jobbet.
Äntligen fri från helvettet!
Börjar på mitt nya imorgon .
Känns som det börjar ljusna nu
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Besiktning av en hoj.

-Den är litet högljudd, sa besiktningsmannen.
- Nä, den låter som den ska, sa jag.
-Ska vi mäta? Frågade han.
-Det tycker jag inte är nödvändigt.
-Ok, då är den godkänd utan anmärkning.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Besiktning av en hoj.

-Den är litet högljudd, sa besiktningsmannen.
- Nä, den låter som den ska, sa jag.
-Ska vi mäta? Frågade han.
-Det tycker jag inte är nödvändigt.
-Ok, då är den godkänd utan anmärkning.
Hade en liknande interaktion på besiktningen förra veckan. Inte för hojen faktiskt låter mycket, dbkillers och allt. Sa att jag mätte den till 95 däsibell hemmavid i garaget. Vilket dessutom är sant! Och då struntade han i att hämta sin utrustning och godkände hojen.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hade en liknande interaktion på besiktningen förra veckan. Inte för hojen faktiskt låter mycket, dbkillers och allt. Sa att jag mätte den till 95 däsibell hemmavid i garaget. Vilket dessutom är sant! Och då struntade han i att hämta sin utrustning och godkände hojen.
Min klarar lätt 95db. Vill minnas att den uppnått 91db vid varvstopp och mätaren närmare än en meter. Men i en stor och tom besiktningslokal blev intrycket att det var en kaxigare maskin än det är.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Lättkränkta typer, gråter av elaka ord!!!!

View attachment 459751
Var nog ingen som egentligen grät av elaka ord. Handlar tydligen om huruvida Diakhaby blev "förolämpad på ett rasistiskt sätt" eller ej.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hittade en rörelsevakt i en bra-att-ha-låda i skrubben hemma. Nu slipper jag använda handen för att tända lyset i klädkammaren.

Nödvändigt, nej.
Bekvämt när man har famnen full av barn och rena kläder, ja.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hittade en rörelsevakt i en bra-att-ha-låda i skrubben hemma. Nu slipper jag använda handen för att tända lyset i klädkammaren.

Nödvändigt, nej.
Bekvämt när man har famnen full av barn och rena kläder, ja.
Kan tänka mig att det funkar i en klädkammare, där vistas man dels inte så länge och antagligen rör man på sig medan man rotar runt bland klädesplaggen. HATAR rörelsevakter på toaletter, sätter man sig för att skita så slocknar lyset efter en stund och så får man sitta där och vifta med armarna i luften som något jävla kioskmongo för att återfå sikten...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kan tänka mig att det funkar i en klädkammare, där vistas man dels inte så länge och antagligen rör man på sig medan man rotar runt bland klädesplaggen. HATAR rörelsevakter på toaletter, sätter man sig för att skita så slocknar lyset efter en stund och så får man sitta där och vifta med armarna i luften som något jävla kioskmongo för att återfå sikten...
Det du behöver är en närvarovakt. Eller att inte blindskita så länge. ?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan tänka mig att det funkar i en klädkammare, där vistas man dels inte så länge och antagligen rör man på sig medan man rotar runt bland klädesplaggen. HATAR rörelsevakter på toaletter, sätter man sig för att skita så slocknar lyset efter en stund och så får man sitta där och vifta med armarna i luften som något jävla kioskmongo för att återfå sikten...
Skita är väl en sak, prova en riktig gomorron piss när någon jävel ställt intervallet ursnålt.

Ett helvete att sikta må jag säga.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det du behöver är en närvarovakt. Eller att inte blindskita så länge. ?
Jag har traditionell lampknapp hemma, det funkar hur bra som helst :tummenupp
Skita är väl en sak, prova en riktig gomorron piss när någon jävel ställt intervallet ursnålt.

Ett helvete att sikta må jag säga.
Du får köra på sonar, skvalar det så siktar du rätt och börjar det plinka i porslinet och stänka på benen får du korrigera :hihi
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Kan tänka mig att det funkar i en klädkammare, där vistas man dels inte så länge och antagligen rör man på sig medan man rotar runt bland klädesplaggen. HATAR rörelsevakter på toaletter, sätter man sig för att skita så slocknar lyset efter en stund och så får man sitta där och vifta med armarna i luften som något jävla kioskmongo för att återfå sikten...
Vissa är så jävla trögstställda för att aktiveras.

Man kan pilla loss kåpa och skruva upp känslighet,ljustyrka,hysteres och massa skit.

Ladda ned manulen o ha alltid med dig skruvmejsel kit o leatherman för ofta besökta predikstolar
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har för vana att ställa tiden på typ en kvart. Längre än så uppehåller man sig ju inte i dylika rum. Eller sätta sensor med HF istället för IR. De är i regel känsligare, så man slipper vifta som en överbordfallen sjöman när man sitter där med kallingar runt vrist.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag har för vana att ställa tiden på typ en kvart. Längre än så uppehåller man sig ju inte i dylika rum. Eller sätta sensor med HF istället för IR. De är i regel känsligare, så man slipper vifta som en överbordfallen sjöman när man sitter där med kallingar runt vrist.
Det är samma med dom 5GHz radarenheterna som med IR ungefär , lite olika dektorsätt , IR är faktiskt bättre för 5GHz sensorerns måste ställas betydligt lägre i nivå då dom kan gå lite genom lättare väggar till skillnad mot IR.Bättre för ytterdörr t.ex medans IR är bra i stängda små ytrymmen ?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ey6-BI4-EXMAMNVCE.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top