Vad fick dig att le idag?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Först kan man ju glädjas åt att en rånare får pisk men när brottsoffret sen överlämnar pistolen till sin kompis som direkt torkar av fingeravtrycken får man nästan skratta. Den rånaren besökte nog fel gata.

 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
En oskadd Ducati som var upplyft förra gången jag var i garaget och hade båda hjulen på marken när jag öppnade garageporten. Jag hade missat att låsa lyften och den hade släppt ner cykeln utan att tappa den.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
25080D8C-0105-432D-B01D-4F9154AB8B9D.jpeg

Att gammelmercan äntligen gick igenom besiktningen! Jag har varit för oinspirerad för att fixa, tappat sugen. Men nu kom jag fanemig loss, nybes UA. Det gjorde mig jävligt glad!

Så nu ska den säljas, nån som villhöver en E420? ALLT är gjort, den behöver inget förutom en ägare som kör mer än 500 mil på 11 år. :dummer:hej
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Bör vara lätt att hitta en naken snubbe som bär på en keps!

Citat från Expressen:
Polisen fick under onsdagsmorgonen ett larm om en blottare på Hugins väg i Lund.

Polis är på plats för att utreda händelsen.

Enligt de första signalementen ska mannen bära en keps.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Bör vara lätt att hitta en naken snubbe som bär på en keps!

Citat från Expressen:

Hade varit mycket roligare om det inträffat på "Snorres väg" istället. Ligger inte alls långt från den aktuella brottsplatsen.. :crash
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
#mctoo

En lite mer macho hash-tag än vanligt. Fick överkurs i väntan efteråt iom bisticksallergi.

<edit>Mer leende. Bordes återinföras och ersätta den borttagna U-svängen. Under 120 sekunder, annars flunkar man.
</edit>
Jag fick också special treatment i 30 min p g a tidigare allergireaktioner på vaccin.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Åkte och besiktade min GSXR1000... Fick nedslag på för lågt framljus, så fixa och besikta om. I gengäld så blev min andra hoj godkänd på besiktningen med lysande ABS-varning. :hihi
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sålde en crosshoj idag åt en tjej som skulle fått många killar att bli generade.

Hon hade tydligen mest kört skoter men testade hojen utan det minsta tvekan. Hanterade därefter spännbanden som att det var det självklaraste i världen och som avslutning backade hon ut från min tomt med släpet helt rätt direkt utan att ta om en endaste gång. Och det är en ganska smal grusväg hon ska backa ut på och vinkeln är inte 90 grader utan gissningsvis 70 grader.

Har haft ganska många besökare här med släpvagn och jag tror aldrig jag sett en kille backa bättre än vad hon gjorde, och nej hon jobbade inte som lastbilschaufför.

Senaste paret försökte inte ens backa utan hakade lös släpet, vände bilen och hakade på släpet igen.

Jag kunde inte låta bli att söka på hennes namn och hittade skoterfilmer med väldigt avancerad körning. Bland annat ett hopp i uppförslut där hon roterar skoter 180 grader i luften och landar i motsatt riktning med fronten neråt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hestbrudar 15 slår en 45 årig långtradarchaffis i o backa slep...

Försök till tävla med en sån :ätapiller


:ajjabajja
Farsan brukade hjälpa till med parkeringen när det var hopptävlingar på ridklubben hemmavid. Upp från stora vägen var det en rejäl backe, lång och brand, grusväg. Väldigt många hade alldeles för hög växel, växlade från fyran till trean mitt i backen och blev stående. Att starta mitt i backen var inte alltid görbart, så dom fick vackert backa ner och börja om. Men, väldigt få kunde backa med släp, ens rakt bakåt, så farsan fick istället hoppa i och backa ner släpet åt dom :gnissla

Efter tävlingarna blev det också ofta ett slags omvänt chickenrace, alla väntade på att alla andra skulle åka, så att dom kunde köra runt utan att behöva backa när dom skulle ut från platsen dom stod på :rofl
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Idag är jag väldigt glad Att kunna skriva detta.

Var på väg ut från stan och där finns en skarp bergsskärning med en 90° kurva hastighet ca 45-50.

tar kurvan och ser en ambulans på omkörning 3 billängder i mötande, reagerar uppenbart utan att tänka och gör en motstyrning, hojen tutchar trotoarkant och jag vinglar ut mot ambulansen.

Av någon anledning fastnar inte blicken på ambulansen utan någonstans imellan ambulans o trotoarkant samtidigt som jag uppenbart motstyr igen för att missa ambulans sidan.

Bromsade aldrig tänkte aldrig utan ryggmärgen bara reagerade, det verkar som att all fundering och all analysering om vad o varför jag gör si eller så under körning har satt sig.

Hade jag bromsat eller fastnat med blicken på ambulans eller trottoar kant så hade det nog slutat på ett annat sätt.

Väldigt tacksam över mitt egna nötande i skallen då jag för 1 o 1/2 år sedan var väldigt fundersam över den stora skillnaden mellan motard/cross/enduro och just sporthojens mycket annorlunda beteende.

Alla bilar vill döda oss inklusive blåljus personal?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Farsan brukade hjälpa till med parkeringen när det var hopptävlingar på ridklubben hemmavid. Upp från stora vägen var det en rejäl backe, lång och brand, grusväg. Väldigt många hade alldeles för hög växel, växlade från fyran till trean mitt i backen och blev stående. Att starta mitt i backen var inte alltid görbart, så dom fick vackert backa ner och börja om. Men, väldigt få kunde backa med släp, ens rakt bakåt, så farsan fick istället hoppa i och backa ner släpet åt dom :gnissla

Efter tävlingarna blev det också ofta ett slags omvänt chickenrace, alla väntade på att alla andra skulle åka, så att dom kunde köra runt utan att behöva backa när dom skulle ut från platsen dom stod på :rofl
Där ser man , dom kanske bodde i stan o hyrde släp....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top