Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hojen besiktigad. Med anmärkning utan krav på efterkontroll. ? Lågt ställt halvljus, lätt åtgärdat samt slapp kedja (besiktningsmannens bedömning. Spänd enligt instruktionsboken)

Fast man kan ju tycka att om jag pyntar typ 500 spänn för 20 minuter så ska lager kontrolleras. Det gjordes icke. Inte riktigt valuta för pengarna tycker jag.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Är det han Top Gun?

PIC-10-17.jpg
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Den här annonsen använde för många resurser för enheten, så den togs bort i Chrome.

Såg en grå ruta på SH's första sida! En uppmaning till alla annonskreatörer att vara återhållsamma med störande inslag. :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg en grå ruta på SH's första sida! En uppmaning till alla annonskreatörer att vara återhållsamma med störande inslag. :tummenupp
Citat: Den här annonsen använde för många resurser för enheten, så den togs bort i Chrome.slut Citat
kanske översatt
Hen hade inte betalt sin faktura från Alphabet Inc.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Besiktade GSXR1000 för andra gången och den gick igenom. Första gången fick jag ombesiktning på för lågt framljus.
Men sedan tog jag en ytterst liten nöjesrepa på den, och jag blev alldeles nykär igen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fick samtal av en granne på morgonen, han undrade om jag saknade någon motorcykel, en Yamaha WR.
Jag tittade ut genom dörren och konstaterade att det gjorde jag minsann. 500m längre bort där nerförsbacken slutar stod den prydligt en liten bit från vägen med kicken utfälld.

Där hade tjuven tydligen gett upp när han insåg att det inte gick att kicka runt motorn. Och skulle han mot förmodan fått igång den så skulle han knappast ändå tagit sig någonstans då den även saknade kedja.

Sens moral: Stjäl inte av skrotnissar som bara har trasiga prylar.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Killen som åkte efter mig under järnvägen i Enköping skulle tydligen slå loss bakhjulet, men det varvade till och så såg jag i backspegeln att han lyckats få cykeln att wobbla så det var ren tur att han inte la omkull den.
Vet inte folk att man ska träna där ingen ser?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Killen som åkte efter mig under järnvägen i Enköping skulle tydligen slå loss bakhjulet, men det varvade till och så såg jag i backspegeln att han lyckats få cykeln att wobbla så det var ren tur att han inte la omkull den.
Vet inte folk att man ska träna där ingen ser?
Jag såg en tjomme nästan krascha under järnvägsbron igår när han spann loss bakhjulet när jag mötte honom. Fladdrade som fan och båda bena var av fotpinnarna så det var nog mest ren tur att han inte fick marksyning.
Antagligen samma person. :hihi

Hade precis innan varit och krängt på ett nytt bakdäck på shivern. Det gamla, som gick igenom besiktningen utan anmärkning, såg ut såhär:
IMG_20210512_165106.jpg

Så en hoj med det däcket och lysande absvarning gick igenom besiktningen. Men min Gixxer fick ombesiktning för att lyset var för lågt. :rofl

IMG_20210512_181036.jpg
Nåja, det blev en skön tur efter att jag bytt däck på den andra hojen iaf.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top