Vad fick dig att le idag?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Om inte du vet något som inte framgår i annonsen så känns det som om din hjälte är ett riktigt jävla pucko.

Är Steffe trött på cyklister tro?

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Jag är också cyklist... :rodnar
Jag är även fotgängare, kollektivresenär, motorcyklist och bilist med C-kort. :fakta
Jag ogillar vårdslösa och hänsynslösa cyklister, vanligtvis är dessa iklädda åtsittande Lycra, men att... :va

Citerar därför Magnus Uggla...

Utan minsta diskussion tar han till strid
För där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid

 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Jag är också cyklist... :rodnar
Jag är även fotgängare, kollektivresenär, motorcyklist och bilist med C-kort. :fakta
Jag ogillar vårdslösa och hänsynslösa cyklister, vanligtvis är dessa iklädda åtsittande Lycra, men att... :va

Citerar därför Magnus Uggla...

Utan minsta diskussion tar han till strid
För där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid

Ok, jag förstår, men det framgår inte alls av ditt tidigare inlägg

Edit: det framgår inte alls om Steffe hatar alla cyklister eller bara de som tror de kan cykla hur som helst. De kan få en liten smäll, men, det får de ju oavsett förr eller senare...

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det där har jag varit med om i ungdomen, vi var ett helt gäng med folk som inte kände varandra som åkte i ett flertal bilar för att äta pizza, i en stad ingen av oss kände till, när vi skulle åka tillbaka saknades en tjej ur ena bilen, och vi började söka i kvarteret.

Det visade sig att tjejen ifråga hade tyckt att det var för trångt i bilen hon åkt till pizzerian i, och valt att sätta sig i en annan minibuss för att åka tillbaka, men när det saknades en person i bilen hon hade åkt dit i lastades alla bilar ur och vi började söka.

Hon hade långt blont hår och någon gång under kvällen hade hon börjat frysa, och tog på sig en hoodie med huvan uppe, så hon såg ut att vara korthårig.

Tjejen själv ifråga insåg inte att det var henne vi sökte efter (hon var blond, sa jag det) förän vi gav upp och skulle packa in oss i bilarna och en av chaufförerna sa "alla sätter sig i den bil dom kom hit i så stannar bilen som saknar en passagerare kvar och söker" varpå hon gick till rätt bil och alla bilar blev fulltaliga...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ha jävlar en Transalp som jag sålt 99 som jag körde 24k mil är fortarande reggad.Jag totalrenoverade den vid 20 o sålde för riktigt lågt pris då jag trodde nån oljring/kolvring rasade rök som.Hittade lite skit till den o skall snacka med ägaren om han vill ha det...

Edit

Snackade med ägaren

Den har snurrat runt bland folk och mätaren stod på 8k nu , jag drog ju verkliga körsträckan , bra bruksskick.

Han har har en 30k mil transalp , skitnöjd

Grymt asså
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Lite kul med när han fick reda på verkliga körsträckan , han ska fan få skicka bilder tebax sen! Löjlig panik på körsträckor annars på mc.Topparna hade Sangebergs racing renoverat och jag tog botten men det var inte så mycket o fixa vid 18k mil , kolv/oljeringar och en del lager som utgegånde axel samt en kamaxel+lyftare med pitting.Han trodde den rullat 30k nu.

Folk hållet ju alltid sina mätare på 5kmil speciellt KTM - Honda är grejer?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har äntligen (efter x antal månaders fördröjning pga produktionsstillestånd till följd av Covid) fått installerat luftvärmepump här hemma. Körde vedpanna innan, så jävla skönt att äntligen slippa den förbannade eldningen! :banana
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kör din favvosträcka i lugnt tempo och kolla skicket innan du ger järnet :tummenupp

bc032321dc.jpg
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var ut en sväng till landet, precis när jag skulle åka hem flög en morkulla förbi, är nog min favoritfågel. Lång krokig näbb, nästan ingen stjärt och flaxar som om den knappt kan flyga. Under tiden den flyger låter den "knorr knorr knorr KVI-VITT knorr knorr knorr" o.s.v. Den fågeln får mig alltid att le när jag hör den.

På vägen hem ser jag ett antal rådjur och en älg.

I helgen när vi var på Gotland såg vi ett gäng med havsörnar. I alla fall vad vi kunde se, har lite för klen kikare. Snett över vägen har grannen anordnat, på uppdrag av regionen, en våtmark, typ 30-40 hektar. Ung. 400 meter bort från vår kåk turas upp till 7-8 att kalasa på vad vi tror är en död svan (samlas typ 200 st sångsvanar där också) och så finns ett antal andra fåglar. Ett tranpar, fast där kan man hålla sig för garv när de sätter igång att bräka utanför sovrummet på natten.

Nu väntar vi bara på att enkelbeckasinen ska dyka upp också, otroligt häftigt läte de gör när de dyker ner mot marken.

Att skaffa: fågelkikare med bra zoom.

Företaget jag jobbar på gick riktigt bra förra året, så alla fick en rejäl bonus, så just nu är det på topp.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Nu väntar vi bara på att enkelbeckasinen ska dyka upp också, otroligt häftigt läte de gör när de dyker ner mot marken.
Vet inte vilket läte den har när den dyker, men ljudet den gör i flykt är verkligen speciellt.
Är egentligen värdelös på fåglar men just den här kunde jag då vi förra sommaren undrade vad som lät och efter en hög med bilder lyckades jag få ett foto med teleobjektivet som hjälpte oss leta upp den i en fågelbok.
Hittade ett klipp med lätet på tuben.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det är under flykt, det är när den dyker mot marken som ljudet uppstår. Som en Stuka-bombare ungefär.


Läte:
Under störtdykningar från hög höjd får luften enkelbeckasinens yttre sjärtpennor att vibrera varvid ett ljudligt brummande läte uppstår.

Edit:
Jag är också rätt värdelös på fåglar, men har man en konstgjord våtmark på andra sidan vägen som lockar till sig alla möjliga fåglar så blir man nyfiken på de där som låter konstigt.
Morkullan har vi här där jag bor, och fösta gången jag hörde den så blev jag hänförd. Sedan såg jag den flyga också och det är ingen skönflygning direkt. Brukar dyka upp i skymningen.
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
fe7c3ef53d5987bbbcf370ea66bfb505.jpg
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top