Vad fick dig att le idag?

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Så har trimningen kanske fungerat tills någon verkstad sett det och återställt till "original" men bara delvis.
Ser ju hur mätarna svänger på din film, känns det likadant som det ser ut?
Svårt att veta vad tidigare brukare gjort då den varit hos ett företag som äger mycket bilar, den enskilde som haft bilen under tre år får man aldrig tag på.
Känslan i bilen är att den rycker, min första tanke när jag upptäckte det var att byta bränslefilter för jag misstänkte paraffinering och att den inte fick tillräckligt med bränsle när man tar ut max effekt, men det var det inte.
Bilen går helt felfritt till och med vid en rätt offensiv körstil, det är inte förrän man ska maxa den som det märks.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Svårt att veta vad tidigare brukare gjort då den varit hos ett företag som äger mycket bilar, den enskilde som haft bilen under tre år får man aldrig tag på.
Känslan i bilen är att den rycker, min första tanke när jag upptäckte det var att byta bränslefilter för jag misstänkte paraffinering och att den inte fick tillräckligt med bränsle när man tar ut max effekt, men det var det inte.
Bilen går helt felfritt till och med vid en rätt offensiv körstil, det är inte förrän man ska maxa den som det märks.

Sök tips på trimning för bilmodeller så får du kanske någon ide om vad dom kan ha gjort. Om dom nu trimmat...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har de TV4 i US oxå? :bladder
368799e03693013941d0005056a9545d
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom besök jag har gjort i USA har gjort mig lycklig över att ha svensk reklamTV....

Nu ser jag ju inte ens det, min TV har inte varit igång på månader.

När jag har varit i USA har vi slagit på någon nyhetskanal en liten stund, vid lämpligt tillfälle, och sedan stängt av, det är helt omöjligt att se ett helt program/avsnitt av något utan att tappa bort sig och börja göra annat...

Jag undrar om det är så det känns att ha svår ADHD, det flippar mellan olika saker och så fort man börjar få häng på något så blir det en kaskadspya av skränig reklam och man tappar tråden...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag undrar om det är så det känns att ha svår ADHD, det flippar mellan olika saker och så fort man börjar få häng på något så blir det en kaskadspya av skränig reklam och man tappar tråden...
Det värsta är ju att t.o.m. SVT börjat med den stilen fast UTAN reklam. Tänker främst på programmet PLUS där man fragmenterar inslagen att man helst tappar intresset. Det är tur att "Hem Till Byn" går i repris så man kan äta kvällsmaten i lugn och ro. ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det värsta är ju att t.o.m. SVT börjat med den stilen fast UTAN reklam. Tänker främst på programmet PLUS där man fragmenterar inslagen att man helst tappar intresset. Det är tur att "Hem Till Byn" går i repris så man kan äta kvällsmaten i lugn och ro. ?
Jag slår igång ett långt youtubeklipp av något som är intressant när jag äter, hem till byn är jag nog inte riktigt rätt målgrupp för....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
30 grader på taket den lilla tid solen visade sig! :tummenupp

Men 26 grader i nederdelen av ackutanken så även om cirkulationspumpen hade hoppat igång hade det inte blivit mycket värme... :crash
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag slår igång ett långt youtubeklipp av något som är intressant när jag äter, hem till byn är jag nog inte riktigt rätt målgrupp för....
Fast det har ju börjat bli en jävla massa reklamavbrott i klippen på Youtube också.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Här gör det inget med reklam! Man behöver inte resa till UK bara drömma sig bort... :crash


Draw the curtains, have a cuppa and watch this on the telly. And don´t forget the woodburner! :hjarta
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inte idag men igår en lagom tur på hojen som innehöll vind vatten dis dimma o sol snudd 40 mil hel jävla underbart i 5-6°+
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Min hjälte :tummenupp

Skulle korsa väg – misshandlades av bilförare​

När en cyklist skulle korsa en väg i Göteborg blev en bilförare arg.

Bilföraren klev då ur bilen och misshandlade cyklisten.

– Helt klart en obehaglig upplevelse för cyklisten, säger Fredrik Svedemyr, presstalesperson hos polisen.
Det var i Kviberg i Göteborg som händelsen inträffade.

– Cyklisten i fråga är i färd med att korsa en väg. Då har en bilförare, som är okänd för cyklisten, av någon anledning blivit förbannad, stannat bilen och hoppat ur och slagit cyklisten, säger Fredrik Svedemyr.

Föraren har efter attacken kört vidare från platsen.

Polisen: Obehaglig upplevelse​

Också ambulans har larmats till platsen. Cyklisten i fråga ska vara vaken och talbar, men inte i ”skick att cykla vidare”, uppger polisen.

Polisen har i nuläget ingen gripen för händelsen.

– Helt klart en obehaglig upplevelse för cyklisten, säger Fredrik Svedemyr.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top