Vad fick dig att le idag?

Fick tillfället att tända en eld och grilla i ett vindskydd i lördags. Kommunen har lagt ut ved på väl valda ställen där vindskydd finns i ett naturreservat. Föredömligt tycker jag.

Det var väldigt mysigt och länge sedan jag tände en brasa utan papper/motsvarande, efter 20 minuters trixande när tålamodet tröt på fyraåringen kröp jag till korset och använde handsprit och en näsduk för att tända. Nästa gång ska det fasen gå med en tändsticka och utan annat än skogens material!

Nu luktar det skogsbrand i garderoben hemma. :banana

Fick tillfället att tända en eld och grilla i ett vindskydd i lördags. Kommunen har lagt ut ved på väl valda ställen där vindskydd finns i ett naturreservat. Föredömligt tycker jag.

Det var väldigt mysigt och länge sedan jag tände en brasa utan papper/motsvarande, efter 20 minuters trixande när tålamodet tröt på fyraåringen kröp jag till korset och använde handsprit och en näsduk för att tända. Nästa gång ska det fasen gå med en tändsticka och utan annat än skogens material!

Nu luktar det skogsbrand i garderoben hemma. :banana

Jag var ut för några helger sedan med sonen och barnbarnet, sonen brukar köra med tändstål, men den här gången fuskade vi också, barnbarnet var trött i benen och sugen på fika.
Dock inget medhavt papper eller så, utan bara näver och småkvist.

Grillstugan vi besökte ligger djupt inne i skogen i ett naturreservat, likafullt var det lämnat skräp på platsen, vi tog med oss det därifrån.

Lämmna platsen snyggare än när du kom!

Jag var ut för några helger sedan med sonen och barnbarnet, sonen brukar köra med tändstål, men den här gången fuskade vi också, barnbarnet var trött i benen och sugen på fika.

Grillstugan vi besökte ligger djupt inne i skogen i ett naturreservat, likafullt var det lämnat skräp på platsen, vi tog med oss det därifrån.

Hade jag hittat litet torrt knaster under en gran hade det nog löst sig. Men där fanns bara lövträd och efter några dagars regn så var fasen allt genomsurt och lerigt.

Det fanns till och med halvtom soptunna på plats. Detta till trots ligger skräp vid sidan av. Obegripligt.

Jag är pappaledig på fredagar. Att åka iväg till skogen blir stående pappa-dotter-aktivitet. Trodde inte att jag skulle tycka om det så mycket. Efter halva livet med uniform hemma så kanske man kunde tro att man var färdig med tält, vindskydd och stridspackning. Icke, men nu är det skötväska för fältmässig dag, två barn och barnvagn istället för tross, AK och tgb.

När är det lämpligt att ge ett barn en egen yxa?

Hade jag hittat litet torrt knaster under en gran hade det nog löst sig. Men där fanns bara lövträd och efter några dagars regn så var fasen allt genomsurt och lerigt.

Det fanns till och med halvtom soptunna på plats. Detta till trots ligger skräp vid sidan av. Obegripligt.

Jag är pappaledig på fredagar. Att åka iväg till skogen blir stående pappa-dotter-aktivitet. Trodde inte att jag skulle tycka om det så mycket. Efter halva livet med uniform hemma så kanske man kunde tro att man var färdig med tält, vindskydd och stridspackning. Icke, men nu är det skötväska för fältmässig dag, två barn och barnvagn istället för tross, AK och tgb.

När är det lämpligt att ge ett barn en egen yxa?

Haha, mitt en barnbarn fick en egen kniv i doppresent.
Sonen tillhör generationen som inte gjorde militärtjänst, men tar igen det på fritiden med råge, det är mycket fjällvandring och tält, och pappalediga dagsutflykter med barn och hundar...

Dottern är friluftig på fritiden. (och på jobbet)

Jag själv växte upp med helgutflykter med stekt fläsk i sotig panna, kaffe ur ännu sotigare panna, grillad korv, och eventuellt en halstrad fisk om det nappade bra.
Jag tror jag var i 5-6 års åldern när jag fick börja svinga yxa...

Bra !!!

Jag kontaktade två märkesverkstäder för att få Scramblern servad inför nästa säsong. Den ena har inte svarat ännu och den andra har gjort jobbet idag.
Lite långt att åka till Arboga med släp efter bilen, men jag fick ett bra bemötande och en trevlig pratstund.

Jag kontaktade två märkesverkstäder för att få Scramblern servad inför nästa säsong. Den ena har inte svarat ännu och den andra har gjort jobbet idag.
Lite långt att åka till Arboga med släp efter bilen, men jag fick ett bra bemötande och en trevlig pratstund.

Örsundsbro kvalar väl in i Mälardalen, då brukar ju firman i Arboga kunna ordna både hämtning och återlämning av hojen. Dom är flinka Örebroarna :-)

Örsundsbro kvalar väl in i Mälardalen, då brukar ju firman i Arboga kunna ordna både hämtning och återlämning av hojen. Dom är flinka Örebroarna :-)

Jag hade inte en tanke på det. När man bor mitt i skogen är man van att lösa alla transporter på egen hand.

Hittade en produkt jag inte visste att jag behövde innan, en mall för skägget. Nu kanske jag kan få till symmetri och raka kanter på stråna. :)

Magdalenas fyra framgångsrecept

– Inse dina svagheter och jobba med dem

– Sätt inte förbud, då kan du göra fel

– Planera! Då kan du precis som jag äta ditt kvällsmål utan att gå ifrån kaloriplanen

– Ha alltid något att äta med dig! Då behöver du inte panikköpa något och falla ut ramen:hihi:rofl:lol

Magdalenas fyra framgångsrecept

– Inse dina svagheter och jobba med dem

– Planera! Då kan du precis som jag äta ditt kvällsmål utan att gå ifrån kaloriplanen

– Ha alltid något att äta med dig! Då behöver du inte panikköpa något och falla ut ramen:hihi:rofl:lol

Jag siktar ju inte på världstoppen så det borde väl räcka långt att jag tar till mig hälften av tipsen.

– Ha alltid något att äta med dig!

Idag svarade den andra verkstaden. De kanske får frågan nästa gång...

Utsikten över kassaköerna på Gekås. I det närmaste öde. (Jämfört för 9 månader sedan.)

Bifogat

• 20201219-FöreLönenGekås.jpg
    20201219-FöreLönenGekås.jpg
    88.2 KB · Visningar: 51
Fick sparkat igång en V4.
Trippel, radfyra och stånkan i all ära, men en V4 får mig att torrgasa som aldrig förr.

Om inte årets utdelning fått stämpeln "Uppgradera poolen i sommarhuset" så hade jag nog gått på och köpt en Multistrada V4.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon